lcd scherm achterzijde canon 7d

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
John K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2011 17:53

Goedenavond,

Ik heb sinds kort een occasion 7d body in mijn bezit. Bij mijn oudere 50d krijg ik tijdens het fotograferen op mijn display al mijn instellingen weergegeven. Hoe krijg ik dit bij mijn 7d voor elkaar? Ik kan via de knop quick menu wel info oproepen, maar dit verdwijnt zodra ik de sluiterknop half indruk. Ik krijg dus ook geen sluitertijd info aan de achterkant bij b.v. AV modus.
Hoe krijg ik deze info, die wel bovenop mijn camera in de mini display zichtbaar is, ook op mijn lcd scherm aan de achterzijde, ook tijdens het fotograferen??

Ik kwam er met de handleiding niet uit. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Bedoel je in live-view of nadat je de foto hebt gemaakt of voor je de foto maakt?
Als je zonder live-view bedoelt zou ik op het info knopje drukken dan ga je door verschillende stappen heen.
Waaronder waterpas en alle info die je ook bij quick-menu ziet, maar bij mij verdwijnt dit ook als ik half druk.
John K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2011 17:53

Ik bedoel zonder live view. Bij mijn 50d blijf ik beeld zien met info en zie ik elke keer als ik sluiterknop half indruk mijn instellingen die ik niet heb vastgezet wijzigen, zoals bv de sluitertijd in een av modus.
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Ik denk dat je de info-knop moet gebruiken.
Deze is achtereenvolgens voor:

Instellingen (zoals ISO, sluitertijd diafragma) > Zwart scherm > Informatieschermpje > Waterpas
Ruud.
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Even gekeken.
Ruud en ik zaten beide al goed.
Als je op het info knopje drukt en dan doorbladert naar het laatste blad met alle info camera instelling<-->waterpas<-->opname instelling (quick- menu) dan blijft dit zichtbaar tijdens het foto's maken. Mocht je nu niks zien onder het info knopje, ga dan even naar menu dan naar het meest rechtse steeksleuteltje/moersleuteltje (gele sectie) daar vindt je 'Weergave opties INFO.-knop' hier kun je de drie opties aanzetten of uitzetten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar