Fotograferen diploma-uitreiking

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Scarchest
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2015 08:37

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier op dit forum en hoop mijn eerste bijdrage volgens de regels te leveren!

Sinds enkele maanden heb ik een Canon 1200D met Sigma 18/250 lens. Tot nu toe heb ik vrijwel uitsluitend in de natuur geoefend, maar nu ben ik gevraagd om foto's te maken van een diploma-uitreiking waarbij ik vooraf geen idee heb of het in die zaal licht of donker is en of er gloeilampen, TL of uitsluitend licht van buiten zal zijn. Kan iemand me misschien, ondanks deze onduidelijkheden, wat algemene tips geven om mijn instellingen optimaal te krijgen?

Alvast hartelijk dank!

Scarchest
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Belangrijkste tip......ga van te voren even langs om te kijken en wat proeffoto's te maken.
Scarchest
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2015 08:37

Bedankt voor de tip, MGI, maar voor proeffoto's ontbreekt de tijd... Het is vanmiddag al.
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Hmmm, dat is een beetje laat dan ;) TJa, ik weet niet wat de verwachtingen zijn van diegene die je gevraagd hebt. Is het gewoon als vastleggen dan zou ik het gewoon doen, wel even een externe flitser meenemen. Het zal vast niet heel licht zijn.

Zijn de verwachtingen hoger dan had ik er van af gezien aangezien je geen ervaring hier mee hebt.
Scarchest
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2015 08:37

Bedankt Svennie,

De verwachtingen waren gelukkig niet hoog, het resultaat was redelijk. Omdat ik verwacht in de toekomst nog weleens (vrijblijvend) gevraagd te worden voor binnenfotografie, ga ik me er eens op inlezen, want na wat leerwerk in de natuur is dit toch weer een sport apart. :wink:
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Yup, iedere tak van fotografie heeft zijn eigen wetenswaardigheden en gewenste hardware.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Bing020
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2015 10:26

Bij diploma uitreikingen is het bijna altijd erg donker. Met andere woorden: een lichtsterke lens zal een hoop helpen. Dicht op het podium staan helpt bewegingsonscherpte te verminderen. Met een statief voor het podium kan handig zijn, tenzij je actie wil "volgen". Andere voordeel van dicht bij zijn met de lens die je hebt is dat je dan minder ver hoeft in te zoomen en een iets grotere diafragma opening kunt kiezen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar