7D MK II of gebruikte 1D MKIV

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

Hoi,

Kan het een goeie en of verantwoorde keuze zijn, een gebruikte 1D MK IV de voorkeur te geven, boven een nieuwe 7D MK II?
Natuurlijk zit je met gebruiksporen, iets wat mij al tegen zou staan...maar dan overmijdelijk is.
Het aantal klicks zou ook tegen die keuze kunnen zijn.

Maar wat zijn andere en of zwaarder wegende nadelen om te kiezen voor een gebruikte?
Mijn hele SLR leven heb ik altijd nieuwe camera's gekocht, nooit was een gebruikte het doel.

Gewoon twijfelend.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

gaat moeilijke keus worden voor je denk ik Ontspanknoppie ;-)
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

boko schreefCOLONgaat moeilijke keus worden voor je denk ik Ontspanknoppie ;-)
Heb je het in de gaten?:-)

1 keer in mijn fotografie verleden heb ik een foute SLR keuze gemaakt, was mijn allereerste SLR ... een nieuwe Praktica LT .
Toen ik na weken zoeken eindelijk gevonden had, waar die ene Uil zijn nest had en ik op redelijk afstand klaar stond om zijn jongen op de plaat vast te leggen ... was er een enorme teleurstelling.
Lag niet aan die bolletjes Uilen die probeerden te vliegen, ook niet aan de Tokina 400 mm, maar aan die Praktica.
1 foto en het was net alsof die opklappende spiegel een aardbeving wou veroorzaken ...wat een teringherrie!
De volwassen Uil kon het ook absoluut niet waarderen en zette de aanval in ... op mij.

Goed, gelijk terug met mijn paar dagen 'oude' camera ...weg met die herrieschopper en toen geen verkeerde keuzes meer gemaakt qua SLR. De Canon FTB was mijn eerste Canon en stelde nooit teleur.
Toen, toen was er nog geen internet (moeilijk voor te stellen heh? :-) ) en kon je je niet gek laten maken door miljoenen mensen die een mening hadden over een camera of lens.:-)))

En nu is er een camera die op papier perfect is voor mij, maar waar .... naast tevredenheid, ook een behoorlijk stuk negativiteit over is. Uiteraard, het wil niet zeggen, dat als ik een 7D MK II heb, ik ook tegen die problemen aanloop. Maar als Pro's al sterke twijfels hebben en tegen de problemen aanlopen, mag ik rustig alert zijn.

Dus ben ik aan het kijken naar goeie alternatieven voor mij, gebruikt ... ook al is dat absoluut niet mijn eerste doel, zal nu ook bekeken worden.
Ook de 5D III (gebruikt of nieuw) valt al binnen de belangstelling, ofschoon ik liever APSc.

Dus makkelijk? Nope.:p
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

De Mark IV is een beest van een camera. Qua sluiterbewegingen gaan ze ook veel langer mee dan andere camera's zoals de 7D. De bouw, het gebruik etc. het is allemaal net wat beter. Ik zou zelf de voorkeur hebben voor een nieuwe camera maar dat kan voor iedereen anders zijn.

De Mark IV is een stuk groter en zwaarder dan de 7D. Ik heb ook een 1D(x) maar privé (gezin met kinderen) neem ik hem nooit mee omdat hij te zwaar is, daarvoor hebben we een Fuji X-T1.

Aangezien de Mark IV al een stuk ouder is zou ik gaan voor een nieuwe 7D.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

DigiLife schreefCOLONDe Mark IV is een beest van een camera. Qua sluiterbewegingen gaan ze ook veel langer mee dan andere camera's zoals de 7D. De bouw, het gebruik etc. het is allemaal net wat beter. Ik zou zelf de voorkeur hebben voor een nieuwe camera maar dat kan voor iedereen anders zijn.

De Mark IV is een stuk groter en zwaarder dan de 7D. Ik heb ook een 1D(x) maar privé (gezin met kinderen) neem ik hem nooit mee omdat hij te zwaar is, daarvoor hebben we een Fuji X-T1.

Aangezien de Mark IV al een stuk ouder is zou ik gaan voor een nieuwe 7D.
1Dx ...mooie camera trouwens:p Voor jou vast een stuk gereedschap, voor mij een droom ...net als vroegah ooit de F1 een droom was en is gebleven.:-)

Doel 1 is nog steeds die 7D MK II ... geen andere APSc camera, maar als de twijfels hier blijven, wil ik naar plan b.
Gebruikte is absoluut niet mijn eerste doel, heb ook een bloedhekel aan krasjes op spullen van mij.
Maar als een andere APSc geen optie is, ben ik bang geen andere keuze te hebben dan een gebruikte.

De grootte en gewicht van de 1D MK IV klopt, ik heb met deze geweldige camera even mogen spelen op het strand in 2010.
Het eerste wat juist opviel, dat ding lag perfect in mijn handen ...alsof die er voor gemaakt was. En heb er destijds gelijk schitterende actiefoto's mee weten te maken, ondanks dat die camera totaal nieuw was voor mij.

Klopt dat de 1D MK IV een stuk ouder is, iets waar ik eerlijk gezegd ...ook wel moeite mee heb. Temeer je een bedrag neer kunt tellen, die gelijk aan een nieuwe 7D MK II met grip is of zelfs hoger.
Maar indien 100% zal dat 'oudje' nog steeds minimaal de zelfde kwaliteit foto's kunnen maken, als de 7D MK II.

Ik heb nog nooit zoveel moeite gehad om een camerakeuze te maken, terwijl ik zo vast overtuigd was (en op papier ben)van de 7D MK II.

Thnx
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

als een stille sluiter/spiegel ook belangrijk voor je is kan ik je nog meer de 7D2 aanraden omdat die al een stille spiegel/sluiter heeft EN je hebt er nog een een silent mode op zitten dan hoor je hem echt bijna niet meer.
mag ik vragen waar je woont ? (welke plaats)
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

boko schreefCOLONals een stille sluiter/spiegel ook belangrijk voor je is kan ik je nog meer de 7D2 aanraden omdat die al een stille spiegel/sluiter heeft EN je hebt er nog een een silent mode op zitten dan hoor je hem echt bijna niet meer.
mag ik vragen waar je woont ? (welke plaats)
Mag je ... aan het eind rechts, onder de eerste brug links in die grote doos rechts.:-)
Ik woon in het Noorden des lands, te weg weg van Rijssen om een 7D MK II uit te proberen.:p

En wat die spiegel aangaat, thnx ... maar uiteraard had ik die info al lang.:p
Het liefst heb ik cameraspul wat totaal geen geluid maakt, 100% stil is. Geen spiegelgeklapper ...geen wakkerworden geluid van de flitser, want dieren hebben betere oortjes dan ik.:-)
En ze reageren sneller van schrik, dan de 'snelheid' van mijn spiegel.

Thnx
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

als je in het noorden woont dan kunnen we eens afspreken want ik kom wekelijks in Hoogezand namelijk . als het je iets lijkt laat het weten .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

boko schreefCOLONals je in het noorden woont dan kunnen we eens afspreken want ik kom wekelijks in Hoogezand namelijk . als het je iets lijkt laat het weten .
Nogmaals, dank je voor je aanbod. Mocht ik er aan toe zijn er gebruik van te maken, dan schreeuw ik wel ff per pm.:-)

Thnx
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar