Veranderende flitssynchronisatie tijd canon 6d??

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
peer234
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2015 10:16

Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een vraagstuk waar ik niet achter kom. Ik maak veel foto's in de studio en ben begonnen met een sluitertijd te hanteren van 1/160. Na een aantal weken moest ik afzakken tot 1/125 om de 'zwarte balk' te vermijden. Na weer een aantal weken zit ik op 1/100 en gisteren moest ik naar 1/80.
Hoe is dit mogelijk?
Mijn vermoeden is dat het aan de sluiters ligt (olie? :D )
Toch even de shuttercount gecontroleerd en die staat op 22800 dus niks om zorgen over te maken lijkt me.

Heeft iemand dit meegemaakt of ervaring mee?
Iemand een idee hoe dit zou kunnen?

Groet
Peter
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik denk eerder niet dat het aan de sluiter ligt maar eerder aan de triggers en flitsers die je gebruikt. Kun je daar wat meer over vertellen?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
peer234
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2015 10:16

Ha Jeroen, Bedankt voor je reactie
Ik gebruik een falcon eyes TE-400A flitser met een RF-604 falcon eyes trigger (remote)
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Probeer je flitsers eens af te laten gaan met de synchronisatiekabel die er meestal wel bij zit. Waarschijnlijk heb je die nog in het cellofaantje zitten :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
peer234
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2015 10:16

Ik had nog een andere trigger van Hahnel...en daar kon ik 1/100 aan dus het lijkt idd uit te maken.
Nu ben ik op zoek naar een aansluiting voor een synchronisatiekabel op mijn 6D maar die heb ik vreemd genoeg nog niet gevonden. Volgens mij is dar eraf geïnnoveerd.
Met mijn oude 7D (die ik helaas niet meer heb) kon ik 1/250 aan dat was toch wel fijn om zo veel betere controle te hebben op het omgevingslicht.

Heb je misschien nog triggertips?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar