[VerzamelTopic] EOS 750D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Specs:
http://www.canon-europe.com/For_Home/Pr ... tions.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Meander
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2016 12:33

Inmiddels zijn de alternatieve accu's beschikbaar:

http://nl.aliexpress.com/wholesale?catI ... ext=lp-e17
Danny_B
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2011 11:20

Vraag: geef mij eens een aantal redenen om de 750D te kopen en niet de 700D????
Ik bedoel dan wel: wat win je erbij en niet: zo veel meer MP of digic6...

MVG Danny
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

Danny_B schreefCOLONVraag: geef mij eens een aantal redenen om de 750D te kopen en niet de 700D????
Ik bedoel dan wel: wat win je erbij en niet: zo veel meer MP of digic6...

MVG Danny
Meer AF punten, 19 ipv 9

700D is wel in de aanbieding en is nog steeds een goed aankoop, verschil van het geld zou je in een lens kunnen stoppen.

Heb altijd wel mooie opnamen kunnen maken met de 700D
Laatst gewijzigd door 1 op ajbeefde, in totaal 10 keer gewijzigd.
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Danny_B schreefCOLONVraag: geef mij eens een aantal redenen om de 750D te kopen en niet de 700D????
Ik bedoel dan wel: wat win je erbij en niet: zo veel meer MP of digic6...

MVG Danny
Meer megapixels is altijd handig om je foto bij te snijden, te croppen, ..., ik denk aan die velen die toch zo graag vogeltjes willen fotograferen.

Digic6 vs digic 5 is een verbetering qua software om de beelden te verwerken in camera.

Hybrid cmos AF versie III vs versie nul, de 100D had al de verbeterde Hybrid cmos autofocus versie II.

8 raws vs 6 raws bij continue shooting of 940 jpg's vs 22 jpg's ... zonder dat de snelheid daalt ( 5fps )

19 focuspunten vs 9

betere dynamic range

wifi + nfc

... en er zijn mindere zaken ook : nog slechtere accuduur, iets minder beeld in je zoeker, ...

Maar dat maakt het 100 euro prijsverschil waard (ach wel, 110 euro verschil tussen de 2 body's).
Danny_B
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2011 11:20

Beide bedankt voor jullie reactie.

De 750 is duidelijk een verbetering tov de 700.

Nu ben ik dus aan t kijken naar de 750 vnl en nu zie ik de sprong naar de 760. Extra venster bovenop, betere opname met live view (?), bij bewegende beelden als ik goed begrijp (fijn bij foto's maken van sporters). beide praktisch hetzelfde ( exterieur boeit mij hier niet zo, maar dat andere mss wel).


mvg Danny
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

Danny_B schreefCOLONBeide bedankt voor jullie reactie.

De 750 is duidelijk een verbetering tov de 700.

Nu ben ik dus aan t kijken naar de 750 vnl en nu zie ik de sprong naar de 760. Extra venster bovenop, betere opname met live view (?), bij bewegende beelden als ik goed begrijp (fijn bij foto's maken van sporters). beide praktisch hetzelfde ( exterieur boeit mij hier niet zo, maar dat andere mss wel).


mvg Danny
http://www.techradar.com/how-to/photogr ... ow-1320811
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Danny_B schreefCOLONBeide bedankt voor jullie reactie.

De 750 is duidelijk een verbetering tov de 700.

Nu ben ik dus aan t kijken naar de 750 vnl en nu zie ik de sprong naar de 760. Extra venster bovenop, betere opname met live view (?), bij bewegende beelden als ik goed begrijp (fijn bij foto's maken van sporters). beide praktisch hetzelfde ( exterieur boeit mij hier niet zo, maar dat andere mss wel).


mvg Danny
Opnamen met live view zijn gelijk. Maar sporters met live view ? Nee, gebruik maar je zoeker (AF is dan sneller).

Dat lcd schermpje is van weinig extra nut, doet de 760D gewoon iets meer niet-instap camera lijken.

Wat wellicht wel iets handiger is, is het controle wieltje achterop, dat is gepikt van de ' betere ' reeks (70D en verder).

Maar maakt de camera niet beter wat fotokwaliteit betreft en het is dus de vraag wat je het meest aanspreekt en of je daarvoor (weer) iets meer gaat uitgeven.

Want als je naar de 760D gaat neigen, dan kan je beter naar de 70D gaan (want weer maar een klein beetje duurder maar WEL een stevige stap voorwaarts.

Zo'n lcd schermpje ... dat is nog uit de tijd van die eerste digitale uurwerken die je ergens rond 1970 op de kermissen uit zo'n grijpbak kon vissen.
Danny_B
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2011 11:20

Dus live view geen extra winst, maar was de 760 niet beter in t scherpstellen/houden van bewegende beelden? want voortwieltje hoeft t niet, mss voor lcd bovenop.

maar mss moet deze vraag verplaatst worden, hoort niet meer echt bij verzameltopic 750 (denk ik zelf).

bedankt voor je reactie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar