upgrade van 550D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

mjah mijn 550D lijkt na aantal jaar eerdaags zijn beste tijd gehad te hebben.
maar dan nu welke body zal ik eens gaan aanschaffen wat ik miste bij de 550D was dat bij wat hogere iso enorm veel ruis kwam.
verder zoek ik een body waarmee ik sport en bewegende dieren goed kan blijven vast leggen.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Dat is vlot als je body nu al zijn beste tijd heb gehad, ik heb hier nog een 450D van 6 jaar oud en veel gebruikt en die werkt nog als een zonnetje. Maar dat terzijde, als ik jou zo hoor ga dan eens kijken naar een 70D, als die te duur is dan word het denk ik de 700D en als je denkt dat het nog meer mag kosten kan je naar de 7D kijken.
Ik weet niet welke objectieven je gebruikt maar dat kan ook een hele hoop schelen kwa scherpte en snelheid van focussen enz. Vaak is dat een betere upgrade als een body.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Anoniem 4

Bij voldoende budget zeg ik: de 7DmkII. Weinig ruis en goed voor snelle actie. Laatste nieuwe body, dus kan voorlopig weer een tijdje mee.
Heb zelf de oude versie, maar nog steeds tevreden.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Als je vooral de hoge ISO ruis vervelend vond, helpt een nieuwere crop-sensor weinig. Ze zijn weliswaar iets beter, maar het verschil is niet groot. Je kunt een extra stop winnen door voor full-frame te gaan, maar dat is ook maar een stop. Ik denk dat veel mensen teveel verwachten van de sensors.

Wat je beduidend meer winst geeft is RAW gebruiken, dat geeft je meer flexibiliteit zodat je de ruisreduuctie kunt gebruiken die je het beste bevalt.

Voor sport (wat voor? Dammen ;) ) lijkt een 7D mark II de meest logische keuze, maar die kost wel wat. De 70D is wellicht een optie. Of de 5D mark III natuurlijk. Kortom, opties genoeg!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

Ik heb de 100mm 2,8 en ook gek op macro.
Ik fotografeer al in raw en qua sporten is t paarden, en autosport en verder veel bewegende dieren en kinderen.

Waar ik met mijn 550D tegen aan loop is de enorme ruis bij wat hogere iso, ik heb soms problemen dat de auto focus totaal niet lijkt te werken. (Dit komt na nakijken in de winkel uit mijn body vandaan)
Dus ben er beetje klaar mee en dus opzoek naar wat anders
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Er is al eens meermaals over geschreven op het forum. Zoek eens op (Google) expose to the right. Ruis vond ik zelf redelijk handelbaar bij de 550D. Goed belichten is dan wel belangrijk. Ik zou eerst je foto's goed analyseren en kijken of je de verbetering niet eerst uit je eigen techniek kan halen.

AF van bijvoorbeeld de 7D (II) en 5F III zijn wel stuk sneller en uitgebreider, maar persoonlijk zou ik hier geen wonderen van verwachten.
Vermoed je dat de camera het probleem is dan kun je altijd eens contact opnemen met de repair centers van Canon. Rofa repair of Tech repair.

Ruis prestaties zijn bij een FF niet per definitie beter. Dit was, maar de techniek wordt steeds beter en beter op sensor gebied en de modere crop sensors van diverse merken kunnen zich steeds beter meten met het grotere formaat.

Wil je perse nieuwe camera ga eens in de winkel aantal camera's uit proberen. 70D , 7D II etc etc... Welke vind jij prettig vast houden, bedienen etc etc.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Je weet voor jezelf je budget, de 5D kost 2700euro, de 7D kost 1700euro, de 70D kost 950euro en de 700D kost 500euro. Dit zijn ongeveer de prijzen, er zal hier en daar wat verschil in zitten.
Voor sommige body's is er momenteel een cash back actie, zo krijg je op de 70D nog 90euro retour.
Voor de beste ruis prestaties neem je de 5D. De 7D is een snelheidsmonster zowel kwa af systeem als fps dus lekker voor sport.
Voor macro gebruik ik het liefst een crop Cam, de 7D.
Keuze genoeg zou ik zeggen.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

dank jullie wel allemaal voor de info.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ligt uiteraard aan je budget, maar als die het toe zou laten , zou ik voor een 7Dmk2 gaan heb hem zelf ook en kom van de oude 7D af maar ik vind het verschil groot. t.o.v jou 550D zal die al helemaal groot zijn . zelfs iso 6400 is met de 7dmk2 zeer acceptabel. een 5dmk3 is een mooi camera maar niet geschikt voor sport. zelfs de nieuwere 6D is niet geschikt voor sport fotografie.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik ben van een 550D (via een 60D) overgestapt naar de 70D. Bevalt me een stuk beter, vooral voor macro. Veel betere en snellere AF, kantelbaar scherm (handig bij macro!) De snelheid is voor mij hoog genoeg, maar het hangt er natuurlijk vanaf welke sport je fotografeert. Voor autosport en voetbal is de 70D (voor mij) voldoende snel.

Je kunt ook kijken of je, als je twijfelt tussen een 70D en 7Dii, ze eens kunt huren en daarna een keuze maken. SOmmige bedrijven bieden de mogelijkheid om, als je nadien een body bij hen koopt, gratis te huren.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

boko schreefCOLONeen 5dmk3 is een mooi camera maar niet geschikt voor sport. zelfs de nieuwere 6D is niet geschikt voor sport fotografie.
Moet je dit niet iets nuanceren naar minder geschikt voor sport. Ik zie toch regelmatig hele mooie foto's van deze camera's voorbij komen van bijvoorbeeld paardensport. Ook bij autosport kom je een heel eind met de huidige snelheid van een FF volgens mij. Zeker vanaf een 550D maak je met een 5D of 6D al een leuke sprong in je snelheid.

Ik zou gaan voor upgrade naar een mooie 70D of de oude 7D. Je maakt dan al een grote sprong in de specs van je camera.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

misschien is minder geschikt een betere optie , maar sprak laatst met een fotograaf die de 5Dmk3 en de nieuwere 6D bij zicht had ,
hij was op dat moment motorcrossers aan het fotograferen maar vertelde mij dat beide camera's daar niet echt geschikt voor zijn . dat ze mooie foto's maken is uiteraard een ander verhaal.

als je een upgrade naar de 70d of de oude 7D overweegt zou ik de 70D nemen . de oude 7D heeft ook erg veel last van ruis boven de iso 400-640.
maar als je het geld ervoor over hebt neem dan de 7Dmk2.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Anoniem 4

Niks mis met de oude 7D. Alle sensors, geen uitgezonderd, zijn gevoelig voor ruis.
Overigens zijn er verschillende soorten ruis, maar dat gaat hier te ver.
Bij iedere ISO stap naar boven krijg je meer ruis of je die nu ziet of niet.
Sommige camera’s hebben in de processor al voorzieningen om de sensorruis te verminderen.
Ruis is ook sterk afhankelijk van wat je fotografeert en hoe je fotografeert.
Tot 640 ISO zie ik bij mijn oude 7D vrijwel geen ruis en wat er nog wel is ,verwijdert Lightroom of liever nog Dfine van NIK.
Bij 800 en 1250 ISO kan er zichtbare ruis zijn waarvoor je wat meer uit de kast moet halen om die te verwijderen. Daarboven is het sterk afhankelijk van het onderwerp en de lichtomstandigheden. Overigens hoeft overblijvende ruis helemaal niet storend te zijn.
Er zijn echter omstandigheden waarin ik vanwege gegarandeerd te verwachten ruis, helemaal geen foto maak.
Als ik een foto toch wil maken, dan verwijder ik zoveel mogelijk ruis, maar voeg ik juist korrel toe om een mooi effect te bereiken.
Ruis is van alle tijden en alle camera’s, maar je moet wel goed kunnen belichten en dat is niet iedereen gegeven.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar