Langzame overstap naar Full-Frame

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Mooie keuze Sem. Een fullframe camera is zo mooi... ik heb nog nooit zo'n grote stap gemaakt qua beeldkwaliteit als destijds (2006 of 2007 ofzo) toen ik van een 20D overstapte naar een 1Ds. Geen enkele upgrade qua glaswerk heeft dat effect ooit teweeg gebracht. Ik heb zelf ook een Fuji X camera, prachtig spul, maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar mijn 5D2. Veel succes met je carrière !!!
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Ik heb bewust besloten om even een tijdje niet te reageren in dit topic. Ja, de cijfers over de journalistiek en fotografen zijn niet geweldig maar moet ik dan maar geen fotograaf meer worden? Als iedereen zo denkt zijn er over twintig jaar alleen nog maar fotojournalisten van boven de 45 en zijn er over meer dan dertig jaar helemaal geen fotojournalisten meer. Wie verslaat dan het nieuws? Alleen maar voorbijgangers met hun mobiele telefoon? Ik kan er volledig naast zitten, maar ik ben er van overtuigd dat er altijd behoefte zal zijn naar foto's van zeer hoge kwaliteit.

Wel ben ik het er mee eens dat er veel doorzettingsvermogen nodig is om een succesvolle fotograaf te worden - maar dat zal bij mij geen groot probleem zijn :wink:
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

De jeugd heeft de toekomst ;)
Dat die toekomst anders zal zijn dan we gewend zijn, dat is haast onoverkomelijk. Maar daar kun je ook aan wennen :)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Volg je eigen gevoel Sem en ga ervoor!
Je kunt je geen buil vallen als het anders uit pakt dan je had gewild..hooguit een kleine financiele strop met je ff body, objectieven blijven redelijk hun waarde houden.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Guus1972
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2014 12:28
WoonplaatsCOLON Wijchen

Je hart volgen is heel erg belangrijk, want je zult nog met veel plezier vele jaren moeten (liefst: mogen) werken.

Ik heb er zelf ook wel eens over gedacht om van fotograferen mijn beroep te maken, maar ik ga dat niet doen. Ik schat in dat de markt van fotografen op dit moment verzadigd is. Zeker in de typen fotografie (landschapsfotografie, sportfotografie) die mij persoonlijk het meest aanspreken. Om dan toch een belegde boterham te kunnen verdienen moet ik uit moeten wijken naar andere stukken van de taart die mij minder aanspreken (portretfotografie, bruiloften). En dan kan ik dus niet meer doen wat ik graag zou willen. Dat is zoals ik in schat dat de markt van de fotografie in elkaar steekt, weet niet of dat helemaal klopt.

Maar ik ben wat ouder en heb een gezin: jij bent jong als je gepassioneerd genoeg bent dan ga je het, ook met vallen en opstaan, zeker wel redden.
Canon Eos D1000 | Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 II | Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

sprokeq schreefCOLONWel ben ik het er mee eens dat er veel doorzettingsvermogen nodig is om een succesvolle fotograaf te worden - maar dat zal bij mij geen groot probleem zijn :wink:
Haha zo kennen we je ook wel Sem. Succes - ik hoop dat het je lukt!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Hij is nog jong en komt er wel, daar ben ik niet bang voor. Wel dat ik er misschien niet meer ben als hij de zilveren camera wint. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLON
phd schreefCOLONNatuurlijk zitten hier ook beroepsfotografen die niet zitten te wachten op nog een concurrent erbij. Gewoon doen wat je wil doen....
Ik denk niet dat iemand die hier reageerd zo in elkaar zit. Ik geloof dat ze oprecht Sem willen helpen. Maar uiteraard mag jij daar anders over denken. Het denken is nog weer iets anders dan het hier zo opschrijven. Kan mij voorstellen dat mensen die met de beste bedoelingen reageren dit niet op prijs stellen.
Rijk,

Zonder het lelijk tegenover phd te bedoelen: Dit was ook de reden dat ik niet meer reageerde op dit topic. :wink:

Ik zei daarom ook ergens of zoiets: "Sem, moet zijn eigen gevoel volgen!" Ik wil 'm alleen waarschuwen voor al die mooi praters, want ik ben ook door schade en schande wijs geworden. Daarom, werk ik nooit meer rechtstreeks voor kranten of ander grut, maar komt er een foto van mij in een krant, dan ben ik allang goed betaald, terwijl zou ik de foto rechtstreeks voor die krant maken dan levert dat een stuk minder op. De opdrachtgevers waar ik voor werk, mogen mijn foto's rechtenvrij gebruiken en ook zonder naamsvermelding, dus sturen hun die foto dan door naar een krant, mooi, maar ik heb dan meer verdiend dan een fotograaf die rechtstreeks voor een krant werkt. Ik bedoel dit niet pocherig, maar ik hoop dat je (jullie) begrijpt waar ik op aan wil: de opdrachtgever heeft die foto allang "hoog en breed" betaald. Dat zit bij 't totaalbedrag in verrekend... :wink:

En Sem, zo doorgaan, maar sluit je niet af voor de valkuilen die er wel degelijk zijn. Velen in de mediawereld zijn mooi praters; de goeden niet aangesproken.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

De "langzame" overstap ging ineens wel erg snel. Een paar weken geleden heb ik de knoop doorgehakt en gekozen om toch te gaan voor een oudere 5DII met 17-40. Gisteren heb ik de camera met lens opgehaald. Uiteraard al de nodige testfoto's gemaakt en hier ga ik de komende jaren veel plezier mee hebben!
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

gefeliciteerd!
Apple fan, Canon volger...
Hans van Wijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen

Heel veel succes, en natuurlijk ook veel :D :D plezier gewenst.
Met vriendelijke groet,

Hans.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd en veel plezier met deze lens!
Leuk dat je het nog even terugkoppelt ook
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Gefeliciteerd! Mooie combi!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Goed nieuws Sem, gefeliciteerd !
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Dat gaat helemaal goed komen, succes!
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mooie setje hoor Sem. Succes ermee.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar