Welk bedrijf is goed in sensorcleaning

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Hieronder (klikken) de opbouw van een sensor uit een Canon 550D, en die bestaat namelijk uit meerdere delen/lagen.

Het is dus een misvatting dat men 'bloot' op de sensor aan het vegen is.

Afbeelding

Sorry, maar een hoop geld voor een relatief eenvoudig klusje.
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Je kan natuurlijk altijd de buitenste coating beschadigen als je hardnekkige aanslag er toch zelf af wil halen (door wat extra ter plekke over en weer te gaan met net iets meer druk).

Afbeelding

Crop

Afbeelding

Dat zijn geen UFO's en ook geen vlekjes, dat is coating die beschadigd is.

Ha, zie ik toch weeral een paar vlekjes die ik zal moeten verwijderen onderaan en linksonderaan ... grrrr...

Hoewel het maar om de camera gaat die ik altijd en overal meeneem (in de auto), is het toch een les die ik geleerd heb.
jakobo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 17:38
WoonplaatsCOLON Hilversum zuid

Chipclean aardige man en op afspraak binnen een half uur weer buiten.
ga ik zeker weer heen.
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Woon je in de buurt van Rotterdam? Zorg dan dat je vóór 11.00 uur bij Kamera Express bent. Early bird sensor cleaning noemen ze het voor slechts € 10,-. Een kop koffie, rondsnuffelen en misschien iets kopen, maar dat hoeft niet persé. Perfecte service!
Misschien doen ze dit ook wel bij andere filialen.
One-Eye-Jack
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 438
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10

@Robert14 bedankt voor de update, helaas werken ze niet in een speciale stofvrije omgeving... Blijft een lastig probleem, dilemma. Het reinigen gebeurt al dan niet onder ideale laboratorium omstandigheden. Maar het wisselen van de lenzen zal, in mijn geval, gewoon in de openlucht gebeuren... Wat schiet ik er dan mee op...
Is ut nau me camera of muh camera?!
Anoniem 3

Off topic:

Ik heb nog een Agfa Clack in de aanbieding. Niks lenzen wisselen, geen last van stofjes én met voor jou een groot voordeel:
Je hebt aan één oog genoeg om door de zoeker te kijken, want hij heeft geen scherm.

Het heeft natuurlijk geen zin om je camera te laten cleanen en dan buiten, in een omgeving waar momenteel de pollen je om de oren en je sensor vliegen, je objectief te gaan wisselen. Wel erg gemakkelijk om daarna de door jou genoemde firma de schuld van je eigen onkunde te geven.
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Heb het toch maar laten doen, want laten wij eerlijk zijn. Een camera van bijna 3000 Euro en dan een paar tientjes besparen op een sensor reiniging.

Voor de Groningers (Noordelingen) kwam ik terecht bij Sipkes in de Poelestraat en die deed het voor 4 tientjes, je bent hem dan wel 1 dag kwijt want volgens hun zeggen doen ze dit niet even snel 'tussendoor'.

Een winkel(tje) waar je nog echt klant bent en de tijd voor je nemen.
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar