Welk bedrijf is goed in sensorcleaning

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
One-Eye-Jack
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 438
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10

Het is gokken of deze vraag hier in het juiste forum staat.

Ik wil graag weten welk bedrijf ( in de buurt van Nijmegen ) goed sensor kan cleanen.
Ik ben al eens bij Chipclean geweest, die zaak raad ik niemand aan, de behandeling is onbeschoft en wordt nog erger indien je na betaalde "schoonmaakbeurt" een klacht hebt. ( letterlijk: "dan doe je het toch lekker zelf")

Zelf doen heb ik slechte ervaring mee.

Is Kamera Express een goede optie?
Is ut nau me camera of muh camera?!
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Rofa Repair doet ook censor cleaning.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

mijn ervaring met de standard winkel cleaning. (Sensor Swabs) dat je dit beter zelf kunt doen. Heumen ga ik dan ook heen op moment dat droog en nat reinigen niet meer het gewenste effect heeft.

Mijn ervaring is ook niet altijd positief met Ton, maar hij heeft al wel eens een re clean uitgevoerd. Het ging wel met mokken, maar ben gewoon niet in discussie gegaan met hem. Verder luister ik met half oor na zijn verhalen.... Wat hij doet, doet hij over het algemeen gewoon goed. Ieder geval beter dan de winkels die ik ken.

Ik adviseer ondanks alles nog steeds Heumen ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Vreemd ik heb uiterst positieve ervaringen met chipclean.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
One-Eye-Jack
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 438
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10

Apple schreefCOLONmijn ervaring met de standard winkel cleaning. (Sensor Swabs) dat je dit beter zelf kunt doen.
Daar ben ik ook bang voor...
Apple schreefCOLONMijn ervaring is ook niet altijd positief met Ton, maar hij heeft al wel eens een re clean uitgevoerd. Het ging wel met mokken, maar ben gewoon niet in discussie gegaan met hem.
Toen had je zeker de winkel nog niet verlaten?
Is ut nau me camera of muh camera?!
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Een gezellige prater zou je Ton ook kunnen noemen.
Heeft mijn sensor prima gereinigd en tot volle tevredenheid mijn lenzen bij mijn camera gekallibreerd.
Ik durf het zelf nog steeds niet te doen, maar hoorde onlangs het verhaal van een medewerker van een fotozaak, die het me "wel even" kon leren. Dan moet het of simpel zijn of de man doet maar wat.

Chipclean heeft mijn voorkeur. Als ik weer eens in de buurt kom, laat ik mijn sensor zeker weer schoonmaken.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

One-Eye-Jack schreefCOLON
Apple schreefCOLONmijn ervaring met de standard winkel cleaning. (Sensor Swabs) dat je dit beter zelf kunt doen.
Daar ben ik ook bang voor...
Apple schreefCOLONMijn ervaring is ook niet altijd positief met Ton, maar hij heeft al wel eens een re clean uitgevoerd. Het ging wel met mokken, maar ben gewoon niet in discussie gegaan met hem.
Toen had je zeker de winkel nog niet verlaten?
Ik was al thuis daar ontdekte ik dat het nog niet goed zat. Gemaild ... week later terug geweest voor de re clean. veel gemok etc, maar hij heeft het uiteindelijk gratis verholpen. kom er ook maar 1 keer per jaar of minder. Meestal krijg ik het zelf schoon ;-)

Ton heeft erg veel kennis, alleen is hij soms zo stellig dat hij niet in de gaten heeft dat klanten dit niet altijd even prettig vinden. Dit komt ook wel beetje door zijn enthousiasme heb ik het gevoel.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Anoniem 3

One-Eye-Jack schreefCOLONHet is gokken of deze vraag hier in het juiste forum staat.

Ik wil graag weten welk bedrijf ( in de buurt van Nijmegen ) goed sensor kan cleanen.
Ik ben al eens bij Chipclean geweest, die zaak raad ik niemand aan, de behandeling is onbeschoft en wordt nog erger indien je na betaalde "schoonmaakbeurt" een klacht hebt. ( letterlijk: "dan doe je het toch lekker zelf")

Zelf doen heb ik slechte ervaring mee.

Is Kamera Express een goede optie?
Nou nou, je beweert nogal wat. Chipclean is meester in het cleanen en de klant is koning. Zo heb ik het altijd ervaren. Maar ja, in het land der blinden ben jij (One-eye-Jack) kennelijk koning.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ik sluit me bij de positieve reacties mbt Chipclean aan. Ben er ettelijke keren geweest, altijd werd er ruim tijd genomen voor mijn camera en toebehoren. Kopje koffie en interessante lectuur voor als je moet wachten. Kortom correcte benadering.
Hij is inderdaad erg overtuigd van zijn eigen cleaning methode, die verhalen moet je gewoon een beetje filteren. Ik kan niks zeggen van de prijs die hij ervoor rekent, ben altijd weer tevreden.

@Apple. Ton laat mij altijd het resultaat voor en na zien, dus ik ben nogal verbaasd dat jij er achteraf thuis achter komt. Misschien is het vergeten. Dat is dus een tip voor de volgende keer. Gewoon vragen of hij je kan laten zien of de sensor schoon is.
Dat is nl. geen probleem.
@TS, ik kan me bij jouw beschrijving van Ton (gelukkig) echt niets voorstellen.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Ik ben er maar1 keer geweest, echter de voor en na foto liet die keurig op het kaartje staan.

Tegenwoordig doe ik het zelf, maar chipclean maakt meer schoon dan alleen de sensor, ook de spiegel word gereinigd, nouja alles eigenlijk wat je ziet als de lens eraf is, met spiegel dicht en open.
Het reinigen van mijn 1DmkII duurde destijds toch wel ruim een half uur...
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

karin115 schreefCOLONIk sluit me bij de positieve reacties mbt Chipclean aan. Ben er ettelijke keren geweest, altijd werd er ruim tijd genomen voor mijn camera en toebehoren. Kopje koffie en interessante lectuur voor als je moet wachten. Kortom correcte benadering.
Hij is inderdaad erg overtuigd van zijn eigen cleaning methode, die verhalen moet je gewoon een beetje filteren. Ik kan niks zeggen van de prijs die hij ervoor rekent, ben altijd weer tevreden.

@Apple. Ton laat mij altijd het resultaat voor en na zien, dus ik ben nogal verbaasd dat jij er achteraf thuis achter komt. Misschien is het vergeten. Dat is dus een tip voor de volgende keer. Gewoon vragen of hij je kan laten zien of de sensor schoon is.
Dat is nl. geen probleem.
@TS, ik kan me bij jouw beschrijving van Ton (gelukkig) echt niets voorstellen.
Ik kan me helaas van de beschrijving wel wat voorstellen. Ton is erg enthousiast en wordt niet graag geconfronteerd met dit soort zaken. Dan kan hij wel eens op een dergelijke wijze reageren. (is menselijk) Beste wat je kunt doen is niet in een dergelijke emotie meegaan. ;-)

Normaal controleer ik ook, maar helaas was ik in mijn hoofd die dag er niet bij, aangezien er nog wat dingen gepland moesten worden voor de trip naar Korea. Dus dan kun je nog wel eens wat vergeten. Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar was wel meermaals tot tien tellen. :D

Reinig tegenwoordig zelf, maar heb geen last meer van spiegels. De sensor is makkelijk te bereiken etc....
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Corwin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 12:58
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom
CONTACTCOLON

Ik ben twee keer bij Chipclean geweest en heb daar goede ervaringen.

Groetjes, Corwin.
Canon 70D | EFS 10-22 USM | EFS 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | Sigma 80-400 f/4.5-5.6 EX OS DG | Tamron 90mm f/2.8 Di Macro VC USD
PA3HGT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2008 21:30
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Als je twijfelt om naar Chipclan te brengen raad ik je zeker Rofa aan , http://www.rofarepair.nl/ , betrouwbaar en erg goed dus je spulletjes zijn in vertrouwde handen. Voor mij is het erg makkelijk want het is voor mij een kwartiertje fietsen , gisteren nog geweest bij ze.
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen !

Canon EOS70D*Canon EFS 17-55mm F2.8 IS USM*Canon Macro EF 100 mm F2.8 IS USM L [color=#FF0000]L[/color] IS USM*Speedlite 430EX II
One-Eye-Jack
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 438
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10

Ik heb de opnames voor en na bekeken. Na het schoonmaken is er een stofje zowat in het midden verschenen. Dit is op de vuile sensor afwezig. Dit word dan dead pixel genoemd, bijzonder, zeker tijdens het schoonmaken overleden?!
Het laatste wat je wilt na een schoonmaakbeurt is dat er in het midden een stofje verschijnt. En dan heb ik het niet eens over de grote bek die je krijgt.

Maar goed, ik zie dat hier maar 1 andere zaak genoemd wordt, is dat echt alles? Ik dacht dat er in Adam ook een Canon repair zaakje zit, vlak bij Rozengracht/ Marnixkade; ben de naam kwijt, dacht ROFA maar die zit in D-H.

@ Telescoop, ja leuk en jij hebt zeker last van tunnelvisie.
Laatst gewijzigd door 2 op One-Eye-Jack, in totaal 18 keer gewijzigd.
Is ut nau me camera of muh camera?!
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Er zijn meerdere winkels. CameraNu Cameratools en ga zo maar door. Rofa en Tech repair doen dit ook als goed is. Tech repair heeft al aantlal keer mijn oude set gereinigd onder CPS.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Veel winkels sturen de camera op naar........... ;)
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 3

One-Eye-Jack schreefCOLON
@ Telescoop, ja leuk en jij hebt zeker last van tunnelvisie.
Ik zie tenminste nog licht zonder dead pixels aan het einde van die tunnel... :wink:
Mijn advies blijft: Zelf doen en er zijn legio be- en omschrijvingen hier op het forum en op youtube te vinden óf toch op naar Ton in Malden.
rr66
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2014 21:57

Iemand ervaring met Cameratools? Ik moet m'n camera ook laten schoonmaken en zoek iets in de regio Zwolle - Apeldoorn...
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi,

Gewoon zelf je sensor schoonmaken!

Je vernielt er niet gauw wat aan, als je maar voorzichtig en precies te werk gaat. Ik doe het altijd zelf; met sensor swaps.

Overigens, hoef je helemaal niet zovaak je sensor schoon te maken. :wink:

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

rr66 schreefCOLONIemand ervaring met Cameratools? Ik moet m'n camera ook laten schoonmaken en zoek iets in de regio Zwolle - Apeldoorn...
Cameratools doet dat ook. Goede service.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar