350D vs 70D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
lichtspel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 18:20
WoonplaatsCOLON in Brabant

met mijn huidige canon 350D, nieuwe sigma 17-50 ISen canon 70-300 ISUSM maak ik voor mijn gevoel nog goede foto's. Aangezien de 350D reeds 10 jaar is, zoek ik een alternatief. Ik kom uit op de 70D en mijn conclusies zijn:
1 ik maak scherpere foto's met de 70d
2 ik heb meer mogelijkheden met de af-punten
3 ik kan filmopnames maken
4 nu kan ik nog tot 400 iso gaan, maar bij een crop is de ruis reeds goed zichtbaar. Met de 70d is dat niet het geval
5 ik heb nu geen live view, de 70d wel. Dus kan ik meerdere standpunten gebruiken, zonder dat ik hoef te gokken
6 autofocus gaat sneller

Tot nu toe allemaal voordelen.

Natuurlijk ook nadelen:
- Ik weet dat ik voor de body ruim 900,- moet wegtellen.

vraag:
- klopt dit allemaal?
- is er nog iets aan toe te voegen?
- kan ik met mijn huidige lenzen filmopnames maken? Geen last van het AF-geluid?
- heeft iemand ervaring met een dergelijke overstap?

dank voor reactie(s)

Adri
canon 70D, sigma 17-50 , canon 70-300 USM IS, sigma flits,
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Om te filmen zou je eigenlijk handmatig scherp moeten stellen.
In de handel is is er veel voor te krijgen. (zoek op focuspuller)
Of je zou de speciale cinemalenzen moeten gaan gebruiken, maar die zijn duuuuuuuur. (staploze diafragma(
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Ik ben een overstapper van een 400D naar een 70D, dus ook van redelijk oud naar lekker nieuw. En geen moment spijt van gehad.
1-Scherpe foto's, inderdaad maar het glaswerk voor de camera blijft erg belangrijk en jijzelf maakt de foto's. Ook met een nieuwe camera;
2-Meer AF punten, die ga ik meer en meer gebruiken als "scherpstelzones". Erg makkelijk is het scherpstellen door in live view op het schermpje te tikken waar het punt moet komen te liggen;
3-Filmen...... doe ik eerlijk gezegd zelden. Maar ik wil het wel meer gaan doen.
4-Ruis, tja niet het beste punt van de 400D. En bij de 70D ook nog wel zichtbaar maar veel minder.
5-Live view, waarom had ik dat niet eerder!
6-Autofocus snelheid. Met de USM scherpstelling merk ik geen verschil. Blijft razendsnel.

Enige "nadeel": 468 pagina's handleiding, en dan nog de handleiding voor WiFi. Het kost echt tijd om alle mogelijkheden van deze camera te leren kennen.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik merkte zelfs bij een overstap van de 60D naar de 70D een groot verschil, laat staan dus wat jij gaat merken ;)

Ik film (in huis/tuin/keuken-situaties) regelmatig. Gewoon met mijn standaard objectieven. Dat levert voor mij prima resultaten op, sowieso stukken beter dan met de 60D. Zomaar twee willekeurige voorbeelden:


https:/youtube.com/watch?v=Qp8yS7RXrtg


https:/youtube.com/watch?v=QkxEVA06Wjo
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

Ik ben heb 3 jaar terug een 60D naast mijn 400D gekocht. Ik vind dat ik daarom hier ook wel wat mag zeggen ;)

De punten wat je zegt kloppen. Hoewel ik op beide camera's natuurlijk al 9 focus punten had.

Wat ik nog wil toevoegen:
een 60D is veel makkelijker te bedienen
-Door het grotere scherm met hogere resolutie kun je foto's beter beoordelen. Met de 400D kan ik dat niet altijd.

Bovendien vind ik de 60D lekkerder in de hand liggen. En 1200fotos op een accu is natuurlijk ook ideaal
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
Gebruikers-avatar
Archiebald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011 13:29
WoonplaatsCOLON Weesp
CONTACTCOLON

Ik ben een jaar of 2 geleden van een 350D naar m'n huidige 50D gegaan. Dat was een wereld van verschil. Veel betere camera, ik heb daar nooit spijt van gehad! Dus als je het budget hebt. DOEN!

Ga je zeker blij mee zijn!
Canon 50D + BG-08 / Canon 17-85 IS USM / Canon 50mm II / Canon 70-200mm F4L USM / Canon Speedlite 580ex II + remote

-> Archiebald Photography
-> Archiebald @ Flickr.com
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

70D nehhh niet doen het is een virus, eenmaal mee besmet nehhh niet doen. :wink:
Corwin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 12:58
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom
CONTACTCOLON

evelakes schreefCOLON70D nehhh niet doen het is een virus, eenmaal mee besmet nehhh niet doen. :wink:
Jij ook al.... :D
Canon 70D | EFS 10-22 USM | EFS 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | Sigma 80-400 f/4.5-5.6 EX OS DG | Tamron 90mm f/2.8 Di Macro VC USD
lichtspel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 18:20
WoonplaatsCOLON in Brabant

Iedereen bedankt voor de reacties. Aanschaf van body 70d komt meer in zicht!!!

Groet

Adri
canon 70D, sigma 17-50 , canon 70-300 USM IS, sigma flits,
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ad 1: Nee. De 350D maakt haarscherpe foto's.
Ad 2: yups
Ad 3: jawel, maar wil je dat ook
Ad 4: Ik heb zelf als opvolger van de 350D een 40D aangeschaft. Voor de 350D geldt die 400, voor de 40D houd ik max. 800/1600 aan. Wat de 70D kan weet ik niet.
Ad 5: Meerdere standpunten heb ik altijd kunnen gebruiken met de 350D zonder te gokken. Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Wel is het zo, dat je met live vieuw vanaf statief beter recht kunt zetten en dat het verrekte handig is met macro-fotografie, alhoewel ik daarvoor vaak hoekzoeker gebruikt als het laag-bij-de-gronds is.
Ad 6: Nee.

Ad 7: 3 opnames per seconde (merk ik ook met mijn 5DII) kan een beperking opleveren, zeker als je een springend dier wilt volgen. Ook met meetrekken heb je met 3 foto's per seconden wat beperkingen, al valt daarmee wel te leven.

En de kwaliteit van de opnames van de 350D waren indertijd vergelijkbaar met die van de 1DII.

Maar ik heb verder nooit spijt gehad van mijn overstap.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
lichtspel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 18:20
WoonplaatsCOLON in Brabant

Mozes schreefCOLONOm te filmen zou je eigenlijk handmatig scherp moeten stellen.
In de handel is is er veel voor te krijgen. (zoek op focuspuller)
Of je zou de speciale cinemalenzen moeten gaan gebruiken, maar die zijn duuuuuuuur. (staploze diafragma(
Nou, zo belangrijk vind ik de film functie nou ook weer niet. Gewoon handig voor een keertje, denk ik nu.

Bedankt voor je reactie
canon 70D, sigma 17-50 , canon 70-300 USM IS, sigma flits,
lichtspel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 18:20
WoonplaatsCOLON in Brabant

MarcoEOS550D schreefCOLONIk merkte zelfs bij een overstap van de 60D naar de 70D een groot verschil, laat staan dus wat jij gaat merken ;)

Ik film (in huis/tuin/keuken-situaties) regelmatig. Gewoon met mijn standaard objectieven. Dat levert voor mij prima resultaten op, sowieso stukken beter dan met de 60D. Zomaar twee willekeurige voorbeelden:


https:/youtube.com/watch?v=Qp8yS7RXrtg


https:/youtube.com/watch?v=QkxEVA06Wjo
Toch geinig die filmpjes

Bedankt voor je reactie
canon 70D, sigma 17-50 , canon 70-300 USM IS, sigma flits,
lichtspel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 18:20
WoonplaatsCOLON in Brabant

VFRood schreefCOLON

Ad 5: Meerdere standpunten heb ik altijd kunnen gebruiken met de 350D zonder te gokken. Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Wel is het zo, dat je met live vieuw vanaf statief beter recht kunt zetten en dat het verrekte handig is met macro-fotografie, alhoewel ik daarvoor vaak hoekzoeker gebruikt als het laag-bij-de-gronds is.
Ik heb geen hoekzoeker. Soms wil ik een dusdanig beeld fotograferen dat ik met mijn ene oog (het andere werkt niet meer zo goed) niet meer door de zoeker kan kijken. Live view is dan handig dacht ik zo.

gr

Adri
canon 70D, sigma 17-50 , canon 70-300 USM IS, sigma flits,
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Een hoekzoeker heeft sowieso veel minder nut dan liveview (helemaal icm een kantelbaar scherm). Via Liveview kan je je beeld 5x of 10x vergroten, zeker bij macro is dat een enorme meerwaarde. Een hoekzoeker levert je slechts een (soms) makkelijker kijkhoek op, maar ja, met kantelbaar scherm heb je nog veel meer flexibele kijkhoeken.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
lichtspel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 18:20
WoonplaatsCOLON in Brabant

Vorige week heb ik toch maar de 70D gekocht. Prima aanschaf. De te verwachten voordelen komen uit. Handleiding is een fikse pil, maar als ik een probleempje tegenkom zoek ik de oplossing op. Ik heb die pil dus niet van blz 1 t/m blz laatst doorgenomen.

gr

Adri
canon 70D, sigma 17-50 , canon 70-300 USM IS, sigma flits,
Corwin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 12:58
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom
CONTACTCOLON

Hoi,

Op YouTube staat ook een hele serie training video's.
https://www.youtube.com/watch?v=EyhBKW- ... Ho&index=4
Veel plezier met je nieuwe 70D.

Groetjes, Corwin.
Canon 70D | EFS 10-22 USM | EFS 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | Sigma 80-400 f/4.5-5.6 EX OS DG | Tamron 90mm f/2.8 Di Macro VC USD
jocola

>>CreativeLIVE - Fast Start Canon 70D with John Greengo<<
Een zeer leerzame trainingsvideo van bijna 5 1/2 uur !!
Ik heb er aardig wat kneepjes van opgedaan.
https://www.youtube.com/watch?v=9f_Rb3JJm2U
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar