70D of 6D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

@friso

je hebt nu 3 L lenzen en een instap kitlens.
De camera keuze afstemmen op die ene instap lens is zonde van de investering in die 3 L lenzen
Zelfs als je die 70-200 verkoopt.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Friso75 schreefCOLONNouja, gering prijsverschil. De 6D kost ca € 1579, en de 70D kost ca € 949,00. Daar zit nog een behoorlijk verschil tussen. En daar komt nog bij dat ik van plan ben om 70-200mm te verkopen, want daar doe ik helemaal niks mee. Heel zonde!
Maar wat is dan het doel van je vergelijking? het topic start met de vergelijkingsvraag ...
de 7D II is dan meer at par met de 6D... naar mijn mening
Apple fan, Canon volger...
Friso75
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2014 17:11

Waar ik op de lange termijn het meeste aan heb. Ik heb nog niet naar de 7D II gekeken. Ik zal daar nog even naar kijken.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Jij weet het beste wat je fotografeerd. Gezien je website, oa. veel landschap.

Ik val dan weer in herhaling, je zegt zelf in het begin dat de cropfactor je in de weg zit. Dan zou ik zeggen ga voor de 6d.

Valt het allemaal wel mee dan neem je toch de 70D.

De 7DII heeft dan weer een cropfactor van 1.6

Ik zelf doe meer aan vogelfotografie, waarbij ik de cropfactor persoonlijk wel handig vind dan.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Friso75
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2014 17:11

Iedereen erg bedankt voor het advies. Ik ga heel waarschijnlijk voor de 6D, dan erger ik me niet meer aan de cropfactor. Kan ik de 24-105 gebruiken waarvoor deze bedoeld is.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Begrijp ik niet geheel "erger ik me niet meer aan de cropfactor" Hier valt niks aan te ergeren Toch?. Waarom zou je hier aan ergeren ? Als je alleen met een crop camera fotografeert. 100mm is en blijft 100mm ongeacht dit op FF of Crop is. Alleen de beeldhoek veranderd. Waarom zou je ergeren aan de crop factor.

Dan heb je wellicht niet de juiste keuze gemaakt met de selectie voor de objectieven voor je huidige camera? Als ik het vrij vertaal van je reactie mbt de 24-105.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Friso75
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2014 17:11

Dat klopt, de 24-105 heb ik voor een prikkie kunnen kopen. Dit vind ik een hele goede lens, en zit er bijna altijd standaard op. De 70-200 dacht ik te gaan gebruiken voor meer actiefoto's, maar dat komt er niet echt van. En de 50mm heeft een hele goede lichtsterkte, ze noemen hem niet voor niets de fantastic plastic.

Nu de keuze tussen een cropcamera en een FF. Als ik nu voor een cropcamera kies, wil ik ook wat meer investeren in goed glas voor de crop zoals de 17-55mm f/2.8 en wellicht later ook de 10-22mm.

Maar ik ben een beetje bang, dat (als ik voor de 70D kies) ik over twee jaar zeg/denk ... had ik maar voor de FF gekozen omdat deze mij toch meer mogelijkheden biedt voor landschappen, mensen en macro. En betere EF lenzen. En als ik dan ook die twee lenzen heb gekocht, dan zou ik dat weer zonde vinden....

Ja ik weet het, het zit tussen de oren ... ;-)
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Friso75 schreefCOLONDat klopt...
Ja ik weet het, het zit tussen de oren ... ;-)
Dat is ook waar het juiste antwoord zit... :-)
Apple fan, Canon volger...
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Friso75 schreefCOLONDat klopt, de 24-105 heb ik voor een prikkie kunnen kopen. Dit vind ik een hele goede lens, en zit er bijna altijd standaard op. De 70-200 dacht ik te gaan gebruiken voor meer actiefoto's, maar dat komt er niet echt van. En de 50mm heeft een hele goede lichtsterkte, ze noemen hem niet voor niets de fantastic plastic.

Nu de keuze tussen een cropcamera en een FF. Als ik nu voor een cropcamera kies, wil ik ook wat meer investeren in goed glas voor de crop zoals de 17-55mm f/2.8 en wellicht later ook de 10-22mm.

Maar ik ben een beetje bang, dat (als ik voor de 70D kies) ik over twee jaar zeg/denk ... had ik maar voor de FF gekozen omdat deze mij toch meer mogelijkheden biedt voor landschappen, mensen en macro. En betere EF lenzen. En als ik dan ook die twee lenzen heb gekocht, dan zou ik dat weer zonde vinden....

Ja ik weet het, het zit tussen de oren ... ;-)
Dit zit echt tussen de oren. Je foto's worden echt niet gelijk beter met FF. En met een crop camera als de 70D zijn erg mooie foto's te maken ook landschappen. Op flickr en 500px kom ik er meer dan genoeg tegen met deze camera. De 24-105 vond ik niet echt beter dan de 17-55. De twee versies die ik gehad heb vond ik zelf iets minder, maar dit is pixel poepen en schiet je ook niet veel mee op.

Dacht aantal jaar ook en nu heb ik FF de beste objectieven die je kon krijgen en toen had ik zoiets na een reis rapportage wat ben ik toch gek om met twee FF camera en zo'n zware glasbak met 35+ graden rond te hobbelen. En waar loop ik nu mee..... met een systeemcamera met crop sized sensor. En durf nog steeds op A3 te laten printen of groter. Het zit echt tussen je oren ;-)

Als ik je foto's bekijk dan is er nog meer dan genoeg te halen uit je huidige setup ?
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Wat Apple zegt is iets om mee te nemen in je overwegingen. Gewicht... Verder is het gewoon een kwestie van kiezen. Optimale beeldkwaliteit in een verder vrij kale body, of een zeer complete body met nog steeds een meer dan prima beeldkwaliteit. Zet alle voor en nadelen van beide bodies en sensor formaten naast elkaar en maak een rationele keuze. Het is tenslotte niet meer dan gereedschap en verouderd ( in technisch opzicht tot je objectieven) in verhouding veel sneller. Op je huidige vraagstelling zal je veel persoonlijke meningen krijgen zonder verdere onderbouwing. Misschien dat van iemand een fullframe body kan lenen/huren?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar