[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

Paul , ik voel mij zeker niet aangevallen hoor . :D maar dit topic gaat toch echt over de 7D2 en niet over de 70D , have a nice day :D
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

boko schreefCOLONPaul , ik voel mij zeker niet aangevallen hoor . :D maar dit topic gaat toch echt over de 7D2 en niet over de 70D , have a nice day :D
Je hebt gelijk boko, niet goed opgelet. Mijn schuld.
Paul
70D
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Mozes schreefCOLONKijk voor 1DmkII of III als je een no nonce camera zoekt
Ja Walter, ondanks ook de kleine problemen laten deze camera`s je niet in de steek.

Ook de 7DII heeft af problemen en ik erger mij aan de lelijke ruis die deze camera's produceren, dus hou ik het voorlopig bij mijn trouwe III of ik moet een betaalbare en mooie IV tegen het lijf lopen.

Ben wel benieuwd wanneer dit opgelost word met de 7DII

Fijn weekend
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

Hoi Allemaal.

Aantal maanden verder en nog geen nieuwe Canon camera, dus hou het aardig vol met een niet goed functionerende 40D.:-)
Ik heb me zelf niet voor niets opgelegd, om rustig de eerste series af te wachten.

Eerst even een vraag ... wie van de 7D Mark II bezitters, had eerst de 'gewone' 7D?
Puur wat fotokwaliteit aangaat, wat is het verschil (niet het aantal pixels) tussen deze 2 camera's?
Is er zichtbaar verschil te zien? Misschien onder lastige belichtingsomstandigheden?

Waarom die vraag, is uiteraard vanuit toch ergens nog de twijfels over die 7D Mark II. En dat wordt niet weggenomen door een stuk lagere prijs waar hij nu voor aangeboden wordt, wat op zich wel mooi is. Maar ondanks dat die MK II torenhoog favoriet is en bij mij gevoelsmatig ook gewoon 'mijn' camera is, wil ik toch ook even realistisch die 7D bekijken in vergelijk met zijn schitterende opvolger.

Ben benieuwd naar eventuele reacties.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik heb ook de 7D gehad en ja er is in vele opzichten veel verschil , met namen de hoge iso is echt vele malen beter.
En de AF is gewoon GEWELDIG ! de foto's zijn ook mooier van kleur en vind ze scherper dan van de oude 7D
ik heb hem nu een half jaar maar zou geen andere camera willen op dit moment . m.u.v bv de 1Dx .
ik fotografeer wel een sop de Veluwe en dan is het in de morgen nog redelijk donker . en schiet ik op iso 2500 - 3200 .
maar als je goed belicht krijg je er super mooie foto's uit op hele hoge iso's
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

Ik heb nog steeds de 7D, maar die gebruik ik niet meer sinds ik de 7D mk II heb.

Ik heb een veel hogere hitrate met de 7DmkII, zeker bij bewegende doelen, zoals onze hond die aan het rennen is.
Dat maakt de AF voor mij een hoge prioriteit, en die AF is dan ook veel beter dan van mijn 7D.
Ook heb ik de indruk dat er beduidend minder ruis is dan bij de 7D, zeker al ik op hogere ISO schiet.
Bij de 7D kwam ik nooit boven de 1600, nu gebruik ik soms 6400.
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

@ Boko en @ Thuispapa

Dank je beide voor jullie reacties!

Met hogere ISO's kunnen schieten t.o.v. de 7D is uiteraard niet onbelangrijk, zeker in NL. ISO waardes die jullie noemen, iets wat voor mij sowieso ontzettend hoog is en met mijn huidige 40D niet kan of durf aan te denken.:-)
Belangrijk voordeel dus tegenover de 7D, helemaal nu de dagen weer korten.
Daarbij is een goed AF een must, maar gezien jullie reacties komt dat wel goed.

Voordelen weer voor een 7D MK II keuze:p

Thnx
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

Graag gedaan , ik dacht je hebt hem inmiddels al opgehaald hahaah .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

boko schreefCOLONGraag gedaan , ik dacht je hebt hem inmiddels al opgehaald hahaah .
Als ik mijn gevoel had gevolgd, dan had ik er al minimaal 1000 foto's er mee gemaakt.:-)

Nadat er heel veel om te doen was om deze op papier schitterende camera, heb ik mij echt opgelegd rustig de eerste series af te wachten.
Komt tijd komt raad.:p
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik denk niet dat er een andere serie gaat komen . als er echt problemen zijn ( die ik niet ondervind) dan word dat met software opgelost .

wat houd je dan tegen om hem nu te halen? wat zou er nu slecht of niet goed aan zijn?
is het niet altijd zo dat je van zie azijn zeikers hebt en alles al lopen te kraken??
nu hoor je niets meer over dat het een slechte camera zou zijn ..
als het heeeeeeel balangrijk voor je is om op hele hoge iso's te gaan fotograferen dan moet je gewoon een FF nemen .
voor de rest krijg je 1000 procent geen spijt van de 7D2
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

boko schreefCOLONik denk niet dat er een andere serie gaat komen . als er echt problemen zijn ( die ik niet ondervind) dan word dat met software opgelost .

wat houd je dan tegen om hem nu te halen? wat zou er nu slecht of niet goed aan zijn?
is het niet altijd zo dat je van zie azijn zeikers hebt en alles al lopen te kraken??
nu hoor je niets meer over dat het een slechte camera zou zijn ..
als het heeeeeeel balangrijk voor je is om op hele hoge iso's te gaan fotograferen dan moet je gewoon een FF nemen .
voor de rest krijg je 1000 procent geen spijt van de 7D2
Er zijn veel 7D Mark II camera's teruggestuurd naar Canon vanwege problemen, daarna werkten deze camera's zoals ze ook hoorden te doen. Door geduld te hebben en de eerste lichting rustig af te wachten, hoop ik niet tegen de zelfde problemen aan te lopen.
Ja, een ff camera zou een verd.md goed alternatief zijn ware het niet dat ik de cropfactor zou gaan missen. De 6D is mooi maar heeft maar 11 AF punten, de 5DIII ...gaaf ding ..meer AF punten, maar qua prijs ...
Nope ...7D MK II en geduld.:p
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

Canon heeft toch weer een EISA Award gehaald met de 7D2, volgens mij zie je spoken.
70D
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Een EISA award wordt voornamelijk verleend op innovatieve nieuwe zaken. Hierbij valt mij vaak op dat bijna elke fabrikant die er toe doet in de fotowereld, en die wat nieuws heeft uitgebracht, er minimaal 1 krijgt.
De award zelf zegt helemaal niets over de kwaliteit van het product in de dagelijkse praktijk.
Als je eens goed rondkijkt op internet zie je wel degelijk dat de eerste serie(s) van de 7D mark II wel degelijk problemen hebben opgeleverd.
Standpunt van Ontspanknop is echt nog niet zo onlogisch. (eerst de kinderziektes eruit)
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

maar hoe weet je dan als je nu een 7d2 koop of je de eerste of 2de serie hebt?? dat is toch nooit te controleren ?
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

boko schreefCOLONmaar hoe weet je dan als je nu een 7d2 koop of je de eerste of 2de serie hebt?? dat is toch nooit te controleren ?
Een jaartje afwachten en dan bestellen bij een winkel met een grote omzetsnelheid?
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

dus in Dec. bestellen bij bv konijn??
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

boko schreefCOLONdus in Dec. bestellen bij bv konijn??
of KE, Cameranu, Verschoore, Klein, etc,etc
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

O, een jaar wachten zou ik ook zeker doen, heb ik ook met de 70D gedaan. Maar idd. problemen zijn er geweest, maar wat ik op Dpreview lees, zijn deze ook aangepakt. En als je wat research doet, dan kun je vertrouwen krijgen in een toestel. Maar sowieso kopen altijd bij een goede fotozaak. Beter € 100,00 meer betalen met goede garantie dan grijze import met korting en schimmige onzekere garantie.
Veel succes. :)
70D
Gebruikers-avatar
MvdVaart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 19:18
CONTACTCOLON

EOS 7D Mark II, firmware-update, versie 1.0.5.

Firmwareversie 1.0.5 bevat de volgende oplossingen en verbeteringen:

1. Verbetert de AF-nauwkeurigheid in combinatie met het EF 16-35mm f/2.8L USM-objectief en EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM-objectief.
2. Oplossing voor een probleem waarbij in zeldzame gevallen de "correctie helderheid randen" inconsistent is toegepast.
3. Oplossing voor een probleem waarbij de voortgangsbalk die tijdens een EF-objectief firmware-update op het LCD-scherm wordt weergegeven, vastloopt op 100%, ook al is de update voltooid.
4. Oplossing voor een verwerkingsprobleem met betrekking tot de schrikkelseconde voor de geotag-informatie die aan de opname wordt toegevoegd en loggegevens voor GPS-functies.
5. Oplossing voor een probleem waarbij in zeldzame gevallen op het moment van opname Err 70 optreedt of de sluiter niet ontspant.

Opmerking:
Na het updaten van de firmware, moet u eventuele AF-Microaanpassingen voor uw EF 16-35mm f/2.8L USM- of EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM-objectief opnieuw bevestigen.

Firmwareversie 1.0.5 is voor camera's met firmwareversie 1.0.4 of ouder. Als de camera al over firmwareversie 1.0.5 beschikt, hoeft u de firmware niet bij te werken.

http://www.canon.nl/support/consumer_pr ... 16-1298217
drummerguy
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2015 12:46

Ik overweeg om een canon 7D mark II aan te schaffen. Ik heb 2 lenzen die ik veel gebruik en dat is een EF 24-70/2,8 L USM en een Canon EF 70-200mm f/4L USM.
De 70-200 is wel compatibel met de 7d mark ii maar f de 24-70 dat is kom ik nergens tegen.
Kunnen jullie mij helpen hierbij.

Dank

Guillaume
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar