[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Huh? Laat je een camera gaan omdat je geen touchscreen en kantelbaar scherm wilt? Beide hoef je niet te gebruiken - al zou ik ze allebei niet willen missen!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

MarcoEOS550D schreefCOLONHuh? Laat je een camera gaan omdat je geen touchscreen en kantelbaar scherm wilt? Beide hoef je niet te gebruiken - al zou ik ze allebei niet willen missen!
Yeps en daarom schreef ik al, een ieder zij meug. Ik had in deze thread al eerder aangegeven geen 'gadgets' als o.a. wifi,touchscreen en kantelbaar scherm te willen op mijn camera.

Maar door mijn nog steeds niet 100% vertrouwen in de 7D MK II, ging ik kijken naar andere opties. 2de hands was er 1 van, net als even doorsparen en een nieuwe 5D MK III kopen. Maar wil die cropfactor weer niet missen.:-)

Kwaliteit van foto's tussen de 70D en 7D MK II lijkt niet veel verschil te zitten, dus ging ik kijken of ik mijn eisen kon bijstellen ten gunste van de 70D. Dacht dus ook, kantelbaar scherm en touchscreen ...daar kan ik wel aan wennen, ook al is dat 1 van de eerste zaken wat ik NIET op mijn camera wil hebben.
Maar toen ik de 700D zag, was ik er gelijk heel snel klaar mee ... geen 70D voor mij!

Trouwens, als je je gemaakte foto even wil bekijken, moet je dat scherm uitklappen ...draaien en weer terugklappen ...wel gebruiken dus.:p
Overigens, even ging mijn 28-300 mm IS op die 700D, maar na de eerste paar foto's gaf de eigenaar aan...camera doet niets meer ...scherm uit ...alles uit. Lens er weer af, zijn eigen lens er op ...nog niet goed. Pas nadat accu's er even uitgingen en er weer in, functioneerde de 700D weer zoals het moest. Vreemd voorval dus.
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

OntspanKnop schreefCOLON
MarcoEOS550D schreefCOLONHuh? Laat je een camera gaan omdat je geen touchscreen en kantelbaar scherm wilt? Beide hoef je niet te gebruiken - al zou ik ze allebei niet willen missen!
Overigens, even ging mijn 28-300 mm IS op die 700D, maar na de eerste paar foto's gaf de eigenaar aan...camera doet niets meer ...scherm uit ...alles uit. Lens er weer af, zijn eigen lens er op ...nog niet goed. Pas nadat accu's er even uitgingen en er weer in, functioneerde de 700D weer zoals het moest. Vreemd voorval dus.
Toevalstreffer, is geen bekend probleem van de 700D :wink:
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Kwaliteit van foto's tussen de 70D en 7D MK II lijkt niet veel verschil te zitten, dus ging ik kijken of ik mijn eisen kon bijstellen ten gunste van de 70D. Dacht dus ook, kantelbaar scherm en touchscreen ...daar kan ik wel aan wennen, ook al is dat 1 van de eerste zaken wat ik NIET op mijn camera wil hebben.
Maar toen ik de 700D zag, was ik er gelijk heel snel klaar mee ... geen 70D voor mij!
Al een geluk dat de 700D geen kantelbaar scherm en ook geen touchscreen heeft ..
Trouwens, als je je gemaakte foto even wil bekijken, moet je dat scherm uitklappen ...draaien en weer terugklappen ...wel gebruiken dus.:p
Ook hier dan : wat een geluk dat je daar geen zorgen hoeft over te maken met de 700D ...

Je had beter een nieuwe 600D gekocht.
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

De 700D heeft een kantel en touch-screen scherm, de 600D alleen een kantel.
Maar als je het schermpje openklapt en dan weer dichtdoet met de schermzijde naar buiten en dan eventueel vastkit dan heb je hetzelfde als iets met een vast scherm :? en de touch-screen kun je uitzetten.

Geen frutsels op een camera? De 7DII heeft GPS dus die zou ik ook niet pakken en 10fps heb je die echt nodig?
Ik denk dat je het allemaal te moeilijk maakt ontspanknop, ik snap dat je geen miskoop wil doen maar alle gimmicks kun je gewoon uitzetten, plus ik zou willen dat ik wi-fi erop had zitten ipv gps waar ik een foto maak dat weet ik wel.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

waarom bestel je de 7d2 niet via een webshop ?? dan heb je recht op 14 dagen retour als het je niet bevalt.
en ik weet zeker dat het je niet tegen valt.
wifi is leuk maar gebruik je toch niet net als GPS en alle andere zooi erop behalve de 10 FPS die gebruik je vaker dan je denkt hoor..

bestel zo een ding en probeer hem , is het niets stuur je hem retour.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

Aerowswift schreefCOLONDe 700D heeft een kantel en touch-screen scherm, de 600D alleen een kantel.
Maar als je het schermpje openklapt en dan weer dichtdoet met de schermzijde naar buiten en dan eventueel vastkit dan heb je hetzelfde als iets met een vast scherm :? en de touch-screen kun je uitzetten.

Geen frutsels op een camera? De 7DII heeft GPS dus die zou ik ook niet pakken en 10fps heb je die echt nodig?
Ik denk dat je het allemaal te moeilijk maakt ontspanknop, ik snap dat je geen miskoop wil doen maar alle gimmicks kun je gewoon uitzetten, plus ik zou willen dat ik wi-fi erop had zitten ipv gps waar ik een foto maak dat weet ik wel.
Ik weet uiteraard dat je het uit kunt zetten en dat scherm zo kan laten zitten. Maar het is niet wat ik nodig heb...wil zien op mijn camera. Qua vormgeving en bediening (knoppen) kan ik mij heel goed vinden in een aantal FF camera's van Canon ... gewoon functioneel met als doel goeie foto's maken, zonder allerlei extra "frutsels" er op.
En ja, ik maak het mij zelf ook moeilijk ...100% mee eens! Ben ook maar al te vaak zeer veeleisend ...in heel veel!
Die kale 7D II kost 1700 euro, mag je dan ook voor (bijna)1700% tevreden zijn? Het is geen kattepis dat bedrag.

Ja, GPS ben ik ook niet nodig, ook ik weet wel waar ik de foto's maak. En WiFi, kan best begrijpen dat er mensen zoals jij o.a. ook, die dit missen of willen hebben.
Voor mij is ook dat geen vereiste, tenzij ... WiFi op die camera zo is, dat zonder tussenkomst van smartphone e.d. , de RAW files op de zelfde snelheid als ze gemaakt worden linea recta naar mijn pc gaan.:-))

Tegenwoordig moet alles met Touchscreen, WiFi en GPS en het liefst per smartphone en dat terwijl hele simpele zaken als een ingebouwde en of meegeleverde draadloze (geen IR of via Smartphone) afstandsbediening er niet bij zit!

Maar goed, gelukkig maken ze vele soorten en maten camera's en bijna voor elk wat wils.:-)
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

OntspanKnop schreefCOLON
Aerowswift schreefCOLONDe 700D heeft een kantel en touch-screen scherm, de 600D alleen een kantel.
Maar als je het schermpje openklapt en dan weer dichtdoet met de schermzijde naar buiten en dan eventueel vastkit dan heb je hetzelfde als iets met een vast scherm :? en de touch-screen kun je uitzetten.

Geen frutsels op een camera? De 7DII heeft GPS dus die zou ik ook niet pakken en 10fps heb je die echt nodig?
Ik denk dat je het allemaal te moeilijk maakt ontspanknop, ik snap dat je geen miskoop wil doen maar alle gimmicks kun je gewoon uitzetten, plus ik zou willen dat ik wi-fi erop had zitten ipv gps waar ik een foto maak dat weet ik wel.

Tegenwoordig moet alles met Touchscreen, WiFi en GPS en het liefst per smartphone en dat terwijl hele simpele zaken als een ingebouwde en of meegeleverde draadloze (geen IR of via Smartphone) afstandsbediening er niet bij zit!

Maar goed, gelukkig maken ze vele soorten en maten camera's en bijna voor elk wat wils.:-)
Ze hebben tegenwoordig de Polaroid ook weer op de markt voor mensen die niet met alle moderne technieken te maken willen hebben :wink:

Enige nadeel, ben je weer hip in 2015 :wink:
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Kijk voor 1DmkII of III als je een no nonce camera zoekt
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

Mozes schreefCOLONKijk voor 1DmkII of III als je een no nonce camera zoekt
Schitterende camera's om te zien ook, werkpaarden!
Met de 1D MK IV heb ik in 2010 al kunnen spelen, vond gelijk al dat het een prachtige camera was, die lekker in de hand lag en gevoelsmatig gelijk goed te bedienen.
Maarrr meer geld voor een 2de hands uitgeven dan een nieuwe 7D MK II en dan ook nog gebruiksporen ... nee! Dat zou mij iriteren op den duur, wil geen beschadigingen op mijn spullen zien.:-) Dus 2de hands valt ook af.

Doch zijn het wel de camera's zonder frutsels er op, die gewoon dat doen waar een camera voor is ...kwalitatief goeie foto's kunnen maken en er verd.md mooi uit zien.:-)
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

ajbeefde schreefCOLON
OntspanKnop schreefCOLON
Aerowswift schreefCOLONDe 700D heeft een kantel en touch-screen scherm, de 600D alleen een kantel.
Maar als je het schermpje openklapt en dan weer dichtdoet met de schermzijde naar buiten en dan eventueel vastkit dan heb je hetzelfde als iets met een vast scherm :? en de touch-screen kun je uitzetten.

Geen frutsels op een camera? De 7DII heeft GPS dus die zou ik ook niet pakken en 10fps heb je die echt nodig?
Ik denk dat je het allemaal te moeilijk maakt ontspanknop, ik snap dat je geen miskoop wil doen maar alle gimmicks kun je gewoon uitzetten, plus ik zou willen dat ik wi-fi erop had zitten ipv gps waar ik een foto maak dat weet ik wel.

Tegenwoordig moet alles met Touchscreen, WiFi en GPS en het liefst per smartphone en dat terwijl hele simpele zaken als een ingebouwde en of meegeleverde draadloze (geen IR of via Smartphone) afstandsbediening er niet bij zit!

Maar goed, gelukkig maken ze vele soorten en maten camera's en bijna voor elk wat wils.:-)
Ze hebben tegenwoordig de Polaroid ook weer op de markt voor mensen die niet met alle moderne technieken te maken willen hebben :wink:

Enige nadeel, ben je weer hip in 2015 :wink:
:-)

Toch worden er mooie foto's mee gemaakt met een Polaroid.:-)

"Moderne technieken" zoals jij het noemt, voegt kwalitatief niets toe aan de foto op zich, maar zorgt er vanuit mijn optiek alleen maar voor, dat een camera nog meer storingsgevoeliger wordt.
Dat ding moet gewoon zijn werk doen, zonder allerlei frutsels en omwegen en het liefst ... geluidloos!
'Mijn' vogels schrikken nog steeds sneller dan de spiegel van mijn camera. Een oplossing daarvoor past mij veel beter dan al die frutsels.:-)
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

boko schreefCOLONwaarom bestel je de 7d2 niet via een webshop ?? dan heb je recht op 14 dagen retour als het je niet bevalt.
en ik weet zeker dat het je niet tegen valt.
wifi is leuk maar gebruik je toch niet net als GPS en alle andere zooi erop behalve de 10 FPS die gebruik je vaker dan je denkt hoor..

bestel zo een ding en probeer hem , is het niets stuur je hem retour.
Ik moet hem ook bestellen, sowieso al! Maar ga mij zelf toch dwingen geduld te hebben en de eerste series af te wachten.
Want hoe ik het ook bekijk ...alle specs van de Canon camera's ... en draai, ik kom telkenmale weer uit bij de 7D MKII (k.tding:-) ).

En die 10FPS ...zeer grote kans dat die vaak gebruikt wordt door mij:p En de vogels zullen minder snel een hartverzakking krijgen als ze iets minder lawaai horen.

Tot dan ... nog platen met de 40d maken! Alleen niet vaak meer buitenshuis, omdat die ontspanknop te vaak weigert.
Met de draadloze afstandsbediening heb ik dat probleem dan ff niet.:p
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik denk niet dat er verschillen zullen zijn tussen de zo gezegde eerste en tweede serie . er worden denk ik geen aanpassingen gedaan omdat men dan weer naar de tekentafel moet om bepaalde dingen over te doen en geven ze uiteindelijk toe dat ze fouten met serie 1 gemaakt hebben .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

boko schreefCOLONik denk niet dat er verschillen zullen zijn tussen de zo gezegde eerste en tweede serie . er worden denk ik geen aanpassingen gedaan omdat men dan weer naar de tekentafel moet om bepaalde dingen over te doen en geven ze uiteindelijk toe dat ze fouten met serie 1 gemaakt hebben .
Zal best zo eens kunnen zijn...ja.

Maar als je sommige berichten las over die 7D MK II van mensen die hun camera naar Canon gestuurd of gebracht hadden, is een deel van het spiegelhuis?! vervangen. Of dit uit voorzorg was, kan ik niet beoordelen.
Het zijn wel zaken die mij alert maakten!
En kijk eens naar de nieuwe 5DS(R) (was het deze serie?) waar een bepaalde serie ... vlekken op de censor had.
Niet voor alles hoeft men terug naar de tekentafel, maar wijziging in onderdelen of productieproces is misschien al genoeg.

Daarom, misschien wel zo verstandig dit keer ff wat langer te wachten. Geeft dat garanties? Nee, uiteraard niet.

Ondertussen een ander probleem oplossen ... ander statief van Manfrotto er bij ... compact ... en stabiel en moet in een fietstas passen.
Mijn huidig zwaar Manfrotto statief, ideaal voor studiowerk en in een auto wel mee te nemen, maar niet in een fietstas.:-)
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Zijn er al mensen die de nieuwste firmware op de Canon 7D Mark II gezet hebben en maakt dat wezenlijk verschil?
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

jonggolde schreefCOLONZijn er al mensen die de nieuwste firmware op de Canon 7D Mark II gezet hebben en maakt dat wezenlijk verschil?
ik heb hem er al op staan maar de AF is bij mij nog steeds erg goed . merk zelf dus weinig verschil met de oude FW
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Het verhaal touchscreen kan ik mij wel in vinden, helemaal als je zoals ik van die grote handen en vingers hebt. Alles aantippen met je pink en op den duur een goor scherm vol met vegen.

Wi-Fi, ook leuk en als je het wil laten werken moet je 'er even voor gaan zitten'. Dus jouw camera op afstand bedienden met je iPhone.

Foto transporteren zo vanuit de camera... Even het kaartje er uit halen en in je computer prikken gaat een stuk sneller.
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

Ik heb de 70D, en het touchscreen is echt heel gemakkelijk, (ik heb ook grote handen) en de wifi is een fluitje om te installeren, en werkt erg goed. Waardeloos excuus dus.
Paul :lol: :lol: :lol:
70D
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

onzin dat het een waardeloos excuus is , ik hoef er ook geen wi-fi op want je gebruikt het éénmaal en daarna niet meer. en het menu van de 7D2 is zo ontwikkeld dat je er heel snel en makkelijk doorheen kan . dus dat touchscreen ? ik mis het echt niet hoor . de 7D2 heeft andere kwaliteiten :D
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

boko schreefCOLONonzin dat het een waardeloos excuus is , ik hoef er ook geen wi-fi op want je gebruikt het éénmaal en daarna niet meer. en het menu van de 7D2 is zo ontwikkeld dat je er heel snel en makkelijk doorheen kan . dus dat touchscreen ? ik mis het echt niet hoor . de 7D2 heeft andere kwaliteiten :D
Man, ik heb het ook niet over "jouw" 7D2, daarvoor heb je dat ook niet nodig. Voel je niet zo aangevallen. Hef FUN. :D
70D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar