[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

Net de stap gezet om een 7D mk 2 te bestellen ter vervanging van mijn huidige 7D.
Nu heb ik een praktische vraag over de nieuwe batterijgrip voor de 7D mk 2:

-Passen de "bgm-e6" AA houders van de 7D batterijgrip ook in de nieuwe "BG-E16" grip van de 7D mk 2?

Daar wordt namelijk de ""BGM-E16" als meegeleverde batterijhouder genoemd.
Ik heb nog enkele extra "bgm-e6" houders liggen, vandaar.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

Die grip gaat niet passen ..je moet de BG-E16 indd hebben .

ik heb ook de 7D gehad en nu de 7D2 wat een verschil . heerlijke camera kan niet anders zeggen .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

boko schreefCOLONDie grip gaat niet passen ..je moet de BG-E16 indd hebben .
De vraag is *niet* of de grip gaat passen, dat heb ik al lang helder.
Ik heb ook de nieuwe grip al besteld, dus dat is helemaal niet relevant.

Zoals ik al schreef is de vraag of de AA batterijhouder voor in de grip van de 7D ook in de grip van de 7D mark II gaat passen:
"-Passen de "bgm-e6" AA houders van de 7D batterijgrip ook in de nieuwe "BG-E16" grip van de 7D mk 2? "
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

De vraag is *niet* of de grip gaat passen, dat heb ik al lang helder.
Ik heb ook de nieuwe grip al besteld, dus dat is helemaal niet relevant.
Kalmte kan je redden, zie je toch vanzelf als je de grip binnen hebt :idea:
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

Edbulk schreefCOLONKalmte kan je redden, zie je toch vanzelf als je de grip binnen hebt :idea:
En dan kan ik daarna misschien alsnog een stel extra batterijhouders gaan bestellen.
Toch veel handiger als ik alles tegelijk binnen heb zodat ik meteen aan de slag kan?
Daarnaast is het toch ook handig voor anderen die hier tegen aan lopen om te weten wat het antwoord is?

Edit: Foto van het verschil:

Afbeelding

Gaat dus niet passen...

Wel fijn om te zien dat de nieuwe BG-E16 grip ook verbeterde afsluitingen heeft die het binnenwerk van de camera en grip tegen regen en stof en zo beschermen.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Zoals eerder al gemeld heb ik twee weekenden geleden een 7DMkII gehuurd, o.a. omdat ik een sportevenement moest schieten en een backup camera wilde. Ik heb dat weekend ook in de gym twee ISO "testjes" geschoten. Uit de hand en in JPG (24-105 mm lens, Av stand bij f/4, dus niet op zijn scherpst maar anders kon ik het bij lage ISO niet meer handheld schieten), dus niet wetenschappelijk verantwoord, maar ik wilde ze toch even met jullie delen. Omdat de files erg groot zijn, heb ik ze even ergens anders gehost: http://1drv.ms/1uRRDXX

Ik was behoorlijk onder de indruk van hoe de camera omgaat met ruis. Het enige wat ik bij het sport toernooi (in een gymzaal met TL-licht, camera daar ook op ingesteld) merkte dat de kleuren bij ISO 5000 (het enige waar ik die dag mee heb geschoten) af en toe een beetje funky waren.

Ik heb nog niet met RAW kunnen spelen, omdat ik LR4 heb en ook nog geen Yosemite (ben met een hele grote klus bezig en wil niet het risico lopen om tijdens het project mijn macbook te vernaggelen :) ).
Gebruikers-avatar
MvdVaart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 19:18
CONTACTCOLON

Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

welke geheugen kaart zouden jullie voor de 7d2 adviseren, een SD of een CF ? en waarom? is een SD bv beter?
wat is de minimale schijfsnelheid wat je moet gebruiken voor deze camera ? om in raw lekker door te kunnen schieten .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
Pasquald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2013 09:34
CONTACTCOLON

Ik zou voor CF gaan dat lijkt toch nog steeds een stuk sneller dan SD. Ik heb nu een Transcend 400x (40MB/s schrijven) CF kaartje wat in mijn 7D1 prima werkte echter merk ik dat dit kaartje te kort komt in de 7D2. Weg schrijven van de files duurt nu vrij lang met mijn 400x kaartje.

Ik had nu de volgende kaartjes op het oog:
- Sandisk CF Extreme Pro 32GB (1000x met 150MB/s schrijven)
- Lexar Professional 1066x 32GB (~150MB/s schrijven)

Deze lijken een stuk sneller te werken en vergroten ook nog de buffer aanzienlijk van de 7D2 volgens een test van The Digital Picture.
Using a Sony 32GB Class 10 UHS-I (SF32UX) SDHC Card (Max. Read/Write Speed: 94/45 MB/s), the 7D II captured 30 frames in 2.9 seconds to match the rated drive speed and come within 1 frame of the rated buffer depth. After .3 seconds, two additional frames were captured .27 seconds apart and then a repeating pattern of two similarly spaced frames were captured every .5 seconds.

Put a Lexar 64GB Professional 1066x UDMA 7 Compact Flash Card (Max. Read/Write Speed: 160/155 MB/s) in the slot and the 7D II captured between 46 and 49 frames in 4.7 seconds (or less) to again match the rated speed but far exceed the rated buffer depth. With this Lexar card installed, two additional frames were captured .1 second apart every .2 seconds for a post-buffer-filled performance of 14 frames in 2.27 seconds or about 5.7 fps. This rate is faster than some cameras shoot with an empty buffer and I'm guessing that this rate continues until the card is filled. Shoot in JPG format and this card and camera combo can shoot at 10 fpd for a very long period of time.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

dank voor je zeer snelle info. welk merk zou een voorkeur hebben , ik ken Sandisk wel en heb daar ervaring mee en bevalt goed . maar wat is de ervaring van de Lexar? zijn deze goed of beter??
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

SD (of eigenlijk: SDCX) is toekomstzekerder, goedkoper dan CF en tegenwoordig vrijwel net zo snel. Daarbij is SD iets robuuster dan CF (dan gaat het niet zo zeer om de kaartjes zelf maar wel om de contacten in de camera). Aan de andere kant is SD iets gevoeliger voor statische ontladingen bij het hanteren van de kaart doordat je de grote contactvlakken direct kan aanraken met je vingers. Handle with care!

Een 1000x kaart loont de moeite in de 7D2 (geen class aanduiding, dat heeft al lang zijn waarde verloren). Ik zou kiezen voor een SanDisk Extreme Pro SDHC/SDXC UHS-I kaart.
The Artist Formerly Known As Jeveos
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

dank jullie ik ga eens opzoek naar zo een kaart ..
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

jev schreefCOLON
Een 1000x kaart loont de moeite in de 7D2 (geen class aanduiding, dat heeft al lang zijn waarde verloren). Ik zou kiezen voor een SanDisk Extreme Pro SDHC/SDXC UHS-I kaart.
die sandisk die je hier boven beschrijft zijn die 95 Mb/s ? en is dat snel genoeg? zie ze ook wel van 280 Mb/s maar die zijn me veel te duur . en vraag me daarbij af heeft dat nog meer waarde tov die 95 Mb/s.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

95 MB/s is meer dan genoeg. Snellere kaarten zijn er inderdaad wel, maar zijn, zoals je zelf al hebt gemerkt, veel duurder. Bij Amazon (niet de goedkoopste maar wel een aardig richtsnoer) kost de eerder genoemde Lexar CF bijna $140, de SanDisk SDXC moet daar $95 opbrengen. Wat wil je, filmen in RAW voor heel veel geld of vindt je 20 frames ook wel genoeg om 1 opname uit te kiezen?
The Artist Formerly Known As Jeveos
Gebruikers-avatar
Pasquald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2013 09:34
CONTACTCOLON

boko schreefCOLONdank voor je zeer snelle info. welk merk zou een voorkeur hebben , ik ken Sandisk wel en heb daar ervaring mee en bevalt goed . maar wat is de ervaring van de Lexar? zijn deze goed of beter??
Ik zit zelf te denken om voor de Lexar te gaan. Is een merk wat heel veel gebruikt wordt onder de professionals waar CF nog steeds de standaard is. Mede doordat ik met Sandisk niet altijd even goede ervaringen had in combinatie met mijn 7D1.
jev schreefCOLONSD (of eigenlijk: SDCX) is toekomstzekerder, goedkoper dan CF en tegenwoordig vrijwel net zo snel. Daarbij is SD iets robuuster dan CF (dan gaat het niet zo zeer om de kaartjes zelf maar wel om de contacten in de camera). Aan de andere kant is SD iets gevoeliger voor statische ontladingen bij het hanteren van de kaart doordat je de grote contactvlakken direct kan aanraken met je vingers. Handle with care!

Een 1000x kaart loont de moeite in de 7D2 (geen class aanduiding, dat heeft al lang zijn waarde verloren). Ik zou kiezen voor een SanDisk Extreme Pro SDHC/SDXC UHS-I kaart.
Voorlopig is CF nog prima bij de tijd en levert toch nog steeds betere prestaties. Daarnaast is Canon nooit echt van de snelle SD interfaces en zou het best kunnen zijn dat je de snelheden van een snel SD kaartje niet gehaald worden. Nu is dat voor de 7D2 nog niet getest maar bij 5D3 was daar een behoorlijk verschil in te zien volgens deze site: http://www.robgalbraith.com/camera_wb_m ... 6007-12452

Daar zie je dat die snelle SD kaartjes als de Sandisk Extreme Pro niet verder komen dan 20MB/s terwijl met een snel CF kaartje een 80MB/s gehaald wordt. Zelfs langzame CF kaarten laten betere prestaties zien. Oke dit is wel de 5D3 dus zegt nog niets over de SD perfomance in de 7D2 maar heb toch me twijfels of dat een beetje performed. Maar ja iedereen moet dat voor zich zelf uitmaken wat ie kiest.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik kan niet in je portemonnee kijken weet dus niet wat je duur vindt. Maar mij werd door de verkoper geadviseerd een Lexar Professional 32 GB SD snelheid 600x. voor € 57,02. Nu na precies 20 dagen in de camera en diverse malen in en er uit geweest te zijn werkt het perfect.

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Ik heb een vraagje aan degene die de nieuwe 7d hebben
Heeft de camera ook de functie stille sluiter?
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Gebruikers-avatar
Pasquald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2013 09:34
CONTACTCOLON

Ja dat heeft de 7D2.

Zowel een single frame silent mode als een burst silent mode met 4fps.
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Pasquald schreefCOLONJa dat heeft de 7D2.

Zowel een single frame silent mode als een burst silent mode met 4fps.
Thanks!!
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar