Canon 600D upgrade -> 7d, 60d, 70d?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
GeroGraphy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2014 16:05

Hallo allemaal, ik ben net nieuw op het forum. Bij deze dus mijn welkomstgroet. :D

Ik ben sinds september 2013 in het bezit van een Canon 600d, en in december pas 'serieus' er naar gaan kijken. Ondertussen heb ik een Tokina 11-16 f2.8 en een Canon 50 f1.8 aangeschaft.
In juli van dit jaar ga ik starten met de basisopleiding aan de Fotovakschool, ik wil de basis goed onder de knie krijgen.

De 600d is een leuk instapmodel maar ik merk dat ik meer wil en met de oog op de toekomst is een upgrade noodzakelijk. Een FF kan financieel helaas nog niet. Dus ik wil kijken naar een betaalbare (misschien tweedehands) body.
Na deze body wil ik gaan sparen voor een 24-70 f2.8 of 70-200 f2.8 (merk ben ik nog niet uit).

Nu mijn vraag aan jullie; wat zouden jullie mij aanraden? De 7d, 60d of de nieuwe (dure) 70d? Met in het achterhoofd dat ik voor goed glas wil sparen. Het moet in ieder geval wel een sprong vooruit zijn t.o.v. de 600d.

Alvast bedankt voor jullie moeite!
Laatst gewijzigd door 1 op GeroGraphy, in totaal 10 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

GeroGraphy schreefCOLON De 600d is een leuk instapmodel maar ik merk dat ik meer wil en met de oog op de toekomst is een upgrade noodzakelijk.
Ik zou dan eerst deze vraag terug willen leggen... waarom is een upgrade op dit moment noodzakelijk met het oog op de toekomst? Wat voor foto's denk je te kunnen gaan maken met een 7D, 60D, 70D wat nu nog niet lukt met een 600D?
Waarom niet eerst de keuze maken om in goed glaswerk te investeren en de basis onder de knie krijgen met deze camera? Diafragma, sluitertijd, iso... het blijft allemaal hetzelfe werken, of je nu met een 1000D, een 600D, 7D of voor mijn part een 1D fotografeert.. Dat is de basis van de fotografie! Het is bij de ene camera makkelijker/sneller in te stellen dan bij een andere camera... en een 7D heeft meer AF punten dan jouw 600D, maar dat hoeft voor een portret niet uit te maken.. Net zomin als de weathersealing, etc...

Terwijl het verschil tussen maximaal f/2.8 of f/4.5 op de jouw gewenste brandpuntsafstand wel zichtbaar zal worden in je foto's.... ook op je 600D
GeroGraphy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2014 16:05

Rocker schreefCOLON
GeroGraphy schreefCOLON De 600d is een leuk instapmodel maar ik merk dat ik meer wil en met de oog op de toekomst is een upgrade noodzakelijk.
Ik zou dan eerst deze vraag terug willen leggen... waarom is een upgrade op dit moment noodzakelijk met het oog op de toekomst? Wat voor foto's denk je te kunnen gaan maken met een 7D, 60D, 70D wat nu nog niet lukt met een 600D?
Waarom niet eerst de keuze maken om in goed glaswerk te investeren en de basis onder de knie krijgen met deze camera? Diafragma, sluitertijd, iso... het blijft allemaal hetzelfe werken, of je nu met een 1000D, een 600D, 7D of voor mijn part een 1D fotografeert.. Dat is de basis van de fotografie! Het is bij de ene camera makkelijker/sneller in te stellen dan bij een andere camera... en een 7D heeft meer AF punten dan jouw 600D, maar dat hoeft voor een portret niet uit te maken.. Net zomin als de weathersealing, etc...

Terwijl het verschil tussen maximaal f/2.8 of f/4.5 op de jouw gewenste brandpuntsafstand wel zichtbaar zal worden in je foto's.... ook op je 600D
Allereerst dank voor je snelle reactie, hij is duidelijk.

De reden waarom ik wil overstappen is het feit dat ik betere specs wil. Klinkt 'patserig' maar het is wel een feit. De basis heb ik wel enigszins onder de knie. Toch wil ik betere prestaties, vooral bij weinig licht. Natuurlijk bepaalt de lens al heel veel. Daarin wordt ook geïnvesteerd. Nu heb ik het geld om mijn body te upgraden, maar als ik geld kan besparen des de eerder ik mijn lens ook weer heb.

Is de stap van 600d naar 7d bijvoorbeeld een goede stap vooruit? De 70d is sowieso een goede upgrade, maar is prijzig. De 7d mk2 is voorlopig nog niet uit en een tweedehands 7d is voor een leuke prijs te krijgen.
Gebruikers-avatar
Pasquald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2013 09:34
CONTACTCOLON

Als je vooral betere prestaties wilt bij minder licht kun je beter gewoon niets nieuws kopen en doorsparen tot je wel een Full frame kunt betalen. De sensor in de 600D, 60D en 7D is qua sensor hetzelfde dus daar ga je niets mee opschieten en is wat dat betreft dus weg gegooid geld. De 70D is iets beter maar of dat een upgrade waard is. Verschil is minimaal en door beter te belichten en dat goed onder controle te hebben haal je betere resultaten.

70D en 7D zijn op de sensor na redelijk hetzelfde al is de 7D nog nets iets sneller en heeft de 70D de nieuwere sensor. In vergelijk met de 600D is het vooral de autofocus uitgebreider is de bediening op de camera zelf beter en makkelijker is en zijn beide iets sneller qua FPS.

Als je geen andere redenen hebt dan alleen betere resultaten bij weinig licht zou ik geen upgrade doen want 900 euro voor een minimale upgrade waar je mogelijk niet eens verschil ziet zou ik het niet doen en is zonde van je geld. Kun je dan beter steken in beter glas en later een nieuwe camera waarin je mogelijk wel vooruit gaat in sensor. Dan ook mogelijk beter weet wat je mist in je 600D zodat het makkelijker is om een upgrade uit te zoeken. Een camera upgrade om "maar" een andere te kopen omdat die betere specs hebben is zonde van je geld zoals gezegd. Dan schiet je er gewoon weinig mee op en heeft je alleen geld gekost.

Edit: post nog een klein beetje aangevuld.
Laatst gewijzigd door 3 op Pasquald, in totaal 10 keer gewijzigd.
GeroGraphy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2014 16:05

Pasquald schreefCOLONAls je vooral betere prestaties wilt bij minder licht kun je beter gewoon niets nieuws kopen en doorsparen tot je wel een Full frame kunt betalen. De sensor in de 60D en 7D is qua sensor hetzelfde dus daar ga je niets mee opschieten en is wat dat betreft weg gegooid geld. De 70D is iets beter maar of dat een upgrade waard is. Verschil is minimaal en door beter te belichten en dat goed onder controle te hebben haal je betere resultaten.

70D en 7D zijn op de sensor na redelijk hetzelfde al is de 7D nog nets iets sneller en heeft de 70D de nieuwere sensor.

Als je geen andere redenen hebt dan alleen betere resultaten bij weinig licht zou ik geen upgrade doen want 900 euro voor een minimale upgrade waar je mogelijk niet eens verschil ziet zou ik het niet doen en is zonde van je geld. Kun je dan beter steken in beter glas en later een nieuwe camera waarin je mogelijk wel vooruit gaat in sensor.
Jullie antwoorden zijn overeenkomstig, ik ga hierover goed nadenken in ieder geval.
Thanks!
GeroGraphy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2014 16:05

Pasquald schreefCOLON....doorsparen tot je wel een Full frame kunt betalen.
Doel je dan op de 6d, 5d ii of 5d iii? Waarbij de laatste voor mij nu onbetaalbaar is.
De eerste twee zijn wel een enorme vooruitgang mag ik aannemen.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Een FF voor alleen betere prestaties bij weinig licht is een overkill.
Een mogelijk nadeel van overstap naar een FF is dat er geen EF-S lenzen op passen.
Hans
Gebruikers-avatar
Pasquald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2013 09:34
CONTACTCOLON

GeroGraphy schreefCOLONDoel je dan op de 6d, 5d ii of 5d iii? Waarbij de laatste voor mij nu onbetaalbaar is.
De eerste twee zijn wel een enorme vooruitgang mag ik aannemen.
Bijvoorbeeld. Of het een enorme vooruitgang is denk dat het wel meevalt en je zult altijd last blijven houden van ruis bij slecht/weinig licht. Of je daar dan zelf 1500 a 2600 euro voor over hebt. Plus nog een nieuwe lenzen set. Want bijvoorbeeld je Tokina gaat niet werken op een FF camera doordat deze alleen geschikt is voor APS-C bodies zoals de 600D.

Ik zou het setje wat je nu hebt gewoon eens een tijd gaan gebruiken de basis goed onder de knie krijgen en daarna kijken waar je tegen aanloopt als je deze set goed onder controle hebt.
RJvT
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2014 22:14

Omdat ik ook een upgrade overwoog van mijn Eos 500 reageerde ik op een advertentie die ik tegenkwam op internet.
Misschien mag ik dit niet plaatsen moderator?
Maar ik wil jullie attenderen op dit (in mijn beleving onmogelijke aanbod):
Hieronder de tekst van de adverteerder die de nieuwe camera's aanbied voor een erg lage prijs:

Thanks for your mail.

The Canon EOS 6D 20.2 MP Digital SLR Camera (+ full kit) sells for € 600.
The Canon EOS 5D Mark III 22.3 MP Digital SLR Camera (+ full kit) for € 750.

Both cameras come with the Canon EF 24 - 105mm f / 4 lens each.

As part of the ongoing promo offer in our company, we offer free delivery to our customers worldwide.

Do understand that there is also a 60 day refund/return policy (and money back guarantee) for all purchased goods from our company. Should the package get damaged or not what you want, you can request for a refund or a replacement of the goods.

Your patronage is all we require to serve you to the best of our ability and expertise.

We shall be glad to have you as our customer.
We await your placement order (delivery details) as due.


Best Regards,

Marc KLOSE (Sales Manager)
c / o SALES OFFICE,

TRADEELECTRONICS LTD
25 HEOL EMRYS PENLAN, PENLAN
SWANSEA SA5 7AB
WALES.
UNITED KINGDOM
Company No. 08150936

URL: http://tradeelectronicsltduk.webs.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
WEB-CHECK: http://www.companiesintheuk.co.uk/ltd/tradeelectronics" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel#: +447045709197, +447035968140
Fax#: +448715037226
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

GeroGraphy schreefCOLONHallo allemaal, ik ben net nieuw op het forum. Bij deze dus mijn welkomstgroet. :D

Ik ben sinds september 2013 in het bezit van een Canon 600d, en in december pas 'serieus' er naar gaan kijken. Ondertussen heb ik een Tokina 11-16 f2.8 en een Canon 50 f1.8 aangeschaft.
In juli van dit jaar ga ik starten met de basisopleiding aan de Fotovakschool, ik wil de basis goed onder de knie krijgen.

De 600d is een leuk instapmodel maar ik merk dat ik meer wil en met de oog op de toekomst is een upgrade noodzakelijk. Een FF kan financieel helaas nog niet. Dus ik wil kijken naar een betaalbare (misschien tweedehands) body.
Na deze body wil ik gaan sparen voor een 24-70 f2.8 of 70-200 f2.8 (merk ben ik nog niet uit).

Nu mijn vraag aan jullie; wat zouden jullie mij aanraden? De 7d, 60d of de nieuwe (dure) 70d? Met in het achterhoofd dat ik voor goed glas wil sparen. Het moet in ieder geval wel een sprong vooruit zijn t.o.v. de 600d.

Alvast bedankt voor jullie moeite!
Ik heb een behoorlijke hoeveelheid camera's en ik moet eerlijk zeggen dat er niet zoveel vooruitgang geboekt wordt in beeldkwaliteit. Goed glas, licht en een plan wat en hoe je gaat fotograferen levert je veel meer op.
De vooruitgang die nu voornamelijk geboekt zijn, dat ligt meer op het gebied van film, ruisbeheersing en snelheid van handelen.

Ik heb zelf een 600D, maar ook een 5Dc, maar ook een Nikon D7100, D300, Sigma SD15, Nikon D3100, Canon D30, D60, 300D, 400D. Diverse Olympus en Panasonic m4/3 camera's. En toch kom ik elke keer weer uit op de 600D.

Ja, de 5Dc heeft een extra schijf om settings te kunnen veranderen en natuurlijk die geile scherptediepte op f/1.8, de D7100 draait rondjes om de 600D qua AF, hetzelfde geldt voor de D300. De Sigma SD15, mits goed bediend, komt met kleuren waar je mond van op de grond valt. De Canon D30, met zijn 3.1 mega pixels maakt foto's waarbij je kan denken 'vooruitgang? waarin dan', vooruitgang in bediening. De 400D heeft nog steeds één van de beste beeldchips die Canon ooit gemaakt heeft en maakt plaatjes die gewoon goed zijn. De Olympus en Panasonic's zijn klein met een goede beeldkwaliteit.

Dus.... als ik jou was, geef het geld uit aan goed glas... of aan het collegegeld, want dat is geen kattenpis, alhoewel je nu korting krijgt.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Pasquald schreefCOLONWant bijvoorbeeld je Tokina gaat niet werken op een FF camera doordat deze alleen geschikt is voor APS-C bodies zoals de 600D.
De lens is niet bedoeld voor FF, echter; de lens is wel degelijk (beperkt) te gebruiken op een FF camera. De lens is op 15/16mm zonder vignetting te gebruiken, effectief hou je dan dus een prime lens over.
RJvT schreefCOLONMaar ik wil jullie attenderen op dit (in mijn beleving onmogelijke aanbod):
Het is dan toch direct duidelijk dat het om een oplichter gaat..
757D + 8-400 mm
RJvT
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2014 22:14

Ik heb flink gezocht naar dit Brits bedrijf en kwam "slechts" 1 negatief bericht tegen op internet.
Maar een 5d markIII met lens voor € 750 is volgens mij onmogelijk. Waarschijnlijk gaat het om nep spul. Hij verkocht ook zeer goedkope Nikon, Apple en Samsung producten.
Bestaan er imitatie en daardoor inferieure Canon camera's?

Ron
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Vraag me steeds vaker af waarom de drang naar Full Frame soms zo groot is Zelf ook aardig wat upgrades gedaan om uiteindelijk een downgrade te doen volgens sommige, maar persoonlijk ben ik nog steeds erg content met de kleinere crop camera's. Persoonlijk denk ik dat het voor groot deel tussen onze oren zit dat we perse die FF moeten hebben. Was hier zelf ook lang van overtuigd, maar persoonlijk ben ik hierop terug gekomen. het draait niet perse om FF of crop sensor spiegelreflex of systeemcamera.

Een 600/650/700 of 60/70-D geven je allemaal mooie platen. Bijvoorbeeld in combinatie met de 17-55 f/2.8 IS. Het is uiteindelijk jij die de foto maakt.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

@ Ron: een discussie over nep-camera's hoort niet echt thuis in dit topic. Als je er graag over wilt praten, dan graag in een apart topic. Maar volgens mij is alles al gezegd ;)

@ Apple: helemaal mee eens.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Na aanleiding van de reactie van Apple over het gebruik van cropcameras.

Zelf heb ik heel lang met een 400d gefotografeerd/lopen prullen. Na een tijd ging ik me storen aan de ruis e.d. Natuurlijk lag dit aan de 400d want dat was maar een instapmodel dus niet goed genoeg.
Let wel ik gebruikte de kitlenzen in deze tijd nog. Na heel lang wikken en wegen de overstap naar full frame kunnen maken.
Omdat ik voor een mooie prijs een 5dm2 en een L lenzenset 17-35 F2.8, 28-70 F2.8m en een 70-200 F2.8 kon kopen.
Natuurlijk was dit een hele stap vooruit.

Maar.....Wat schepte mijn verbazing...Ik was zelfs in staat om met deze set foto's te maken met ruis erin!!! [censored] hebben die gasten op dat eos forum toch gelijk gehad zeg....

Hierna ben ik me eens echt goed gaan verdiepen in het goed belichten van mijn foto's.

Om een lang verhaal kort te houden. Mezelf echt gaan verdiepen in de theorie is mijn grootste upgrade geweest die heb gedaan. Geloof mij met mij huidige lenzen set en mijn oude vertrouwde 400d durf ik nu gewoon foto's te maken met hoge iso waardes.
Mede door de lenzen die ik nu heb maar grootste gedeelte omdat ik nu weet hoe ik om moet gaan met lastig licht.

Natuurlijk FF heeft echt wel zijn voordelen (soms ook nadelen). Mijn advies is probeer eerst het maximale uit je huidige gear te halen.
Investeren in lenzen is echt het beste wat je kunt doen. Het is een investering voor jaren. Je camera is maar een registratie middel. Je lens bepaald je beeld.

Toch nog een heel verhaal geworden, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Friso75
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2014 17:11

Apple schreefCOLONVraag me steeds vaker af waarom de drang naar Full Frame soms zo groot is Zelf ook aardig wat upgrades gedaan om uiteindelijk een downgrade te doen volgens sommige, maar persoonlijk ben ik nog steeds erg content met de kleinere crop camera's. Persoonlijk denk ik dat het voor groot deel tussen onze oren zit dat we perse die FF moeten hebben. Was hier zelf ook lang van overtuigd, maar persoonlijk ben ik hierop terug gekomen. het draait niet perse om FF of crop sensor spiegelreflex of systeemcamera.

Een 600/650/700 of 60/70-D geven je allemaal mooie platen. Bijvoorbeeld in combinatie met de 17-55 f/2.8 IS. Het is uiteindelijk jij die de foto maakt.
Dit komt vooral, denk ik, omdat er voor de FF camera's beter lenzen bestaan. Voor de cropcamera van Canon bestaan maar een paar goede EFS lenzen: zoals de 17-55mm f/2.8, de 10-22mm, de 15-85mm. En daarna houd het snel op. Oke, de EF lenzen passen ook op de cropcamera .. maar dan moet je altijd rekening houden met de cropfactor.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

De EF passen zoals je aangeeft prima op een Crop sized camera. Zelf rekening ik helemaal niet meer terug naar 35mm format. Reden: wat schiet ik er mee op? Ik persoonlijks niks. Belangrijkste is de beeldhoek die je hebt en dit voldoet aan jou wensen of dit nu een EF-s of een EF objectief is.

In het verleden ook soort gelijke gedachten gehad over FF en crop, maar uiteindelijk de conclusie voor mij zelf getrokken dat het allemaal tussen de oren zit. En boeit het mij ook niet meer of ik met FF of een crop sensor fotografeer. Belangrijkste is het resultaat. Dat ik hier mee tevreden ben en de klant ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

En daarna houd het snel op. Oke, de EF lenzen passen ook op de cropcamera .. maar dan moet je altijd rekening houden met de cropfactor.
Net zoals je met ef-s lenzen rekening moet houden met de cropfactor van je camera ... 50 mm EF of 50 mm ef-s maakt geen verschil uit qua cropfactor (dat is immers een camera eigenschap ).

Wel heb je voordeel bij ef lenzen op een crop omdat je de buitenranden toch niet gebruikt. Investeren in EF lenzen is dus altijd interessant.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

We zijn nu een flink eind verder, ben benieuwd of de TS gestart is met zijn opleiding en met welke camera.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

PanzerFaustNL schreefCOLONWe zijn nu een flink eind verder, ben benieuwd of de TS gestart is met zijn opleiding en met welke camera.
Aangezien TS al een half jaar niet meer online is geweest, ben ik bang dat dat antwoord even op zich kan laten wachten ;)
Apple schreefCOLONVraag me steeds vaker af waarom de drang naar Full Frame soms zo groot is Zelf ook aardig wat upgrades gedaan om uiteindelijk een downgrade te doen volgens sommige, maar persoonlijk ben ik nog steeds erg content met de kleinere crop camera's. Persoonlijk denk ik dat het voor groot deel tussen onze oren zit dat we perse die FF moeten hebben. Was hier zelf ook lang van overtuigd, maar persoonlijk ben ik hierop terug gekomen. het draait niet perse om FF of crop sensor spiegelreflex of systeemcamera. Een 600/650/700 of 60/70-D geven je allemaal mooie platen. Bijvoorbeeld in combinatie met de 17-55 f/2.8 IS. Het is uiteindelijk jij die de foto maakt.
Hier sluit ik me volmondig bij aan. FF is niet altijd beter - 't is maar net wat jij met de camera wilt bereiken.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar