Advies camera

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Smokey
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2014 10:34

Ik zoek een goede spiegelreflexcamera maar aangezien dit mijn eerste zal zijn, en ik er nog geen verstand van heb, zie ik door de bomen het bos niet meer.
Op dit moment zeggen al die functies mij dus ook niet zoveel en snap ik dus ook niet wat beter is dan het een of het ander.
Uiteraard zal ik veel gaan inlezen over de spiegelreflexcamera's want ik heb gezien als je de camera eenmaal begrijpt en onder de knie hebt, dat de foto's vele malen mooier zijn dan een normale camera.
Wat ik wel weet is dat het een Canon moet worden, waarom geen idee, spreekt me gewoon het meest aan.
Wat ik er mee wil, voornamelijk baby en kinderfoto's en dierenfoto's maken, met name actiefoto's van de hond.

Wie kan mij een goede camera adviseren? Budget is €800. (wanneer ik de camera echt goed onder de knie heb en al tijd leuke foto's kan maken, zal ik pas kijken naar de betere en duurdere objectieven, dus nu even niet aan de orde)
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Mijn advies loop eens een speciaalzaak binnen voor eerste kennismaking. Lijkt me een goed begin.
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Ik zou langs een media markt oid gaan waar ze alle modellen hebben staan zodat je ze eens vast kunt houden. In jouw prijsklasse zitten drie formaten; de 100d (kleinste), 700d (middel) en 60d (grootste).

Qua beeldkwaliteit zullen ze elkaar niet of nauwelijks ontlopen. Het verschil zit hem vooral in touchscreen, draaibaar scherm, aantal kruis focuspunten en de grootte van de body en daarmee wat meer knopjes om snel instellingen te veranderen.
Vind je de 60d niet te groot dan is deze qua instellen erg makkelijk omdat die een schermpje bovenop heeft waar al je instellingen op staan. Anders kom je op een 700d of goedkoper de 600d. Deze zijn net wat kleiner en hebben niet het schermpje boven op. Wat precies de verschillen tussen deze twee zijn kan je allemaal op internet vinden. Met deze body's kun je de belichting net zo snel instellen maar zijn er andere dingen die je minder snel kan instellen zoals af-mode of drive-mode.
De 100d is de kleinste en de lichtste, voor mij is die te klein. Zeker met een wat zwaardere lens. Qua instellingen verschilt deze niet veel van de 600d of 700d volgens mij.

Ik ben zelf met een 550d begonnen (gelijk aan de 600/700d) en dit is een super camera. Belichting instellen gaat snel alleen vond ik de body een beetje te klein. Nu heb ik een 70d en deze voldoet helemaal, alleen is deze net buiten je budget denk ik. Het instellen van af-mode, af-punten en drive-mode gaat bij deze wel wat makkelijker. Dit geldt ook voor de 60d in vergelijking met de 700d of 600d.
Waarom ik de 70d heb gepakt en niet de 60d is vanwege de betere auto focus en touchscreen, dus mocht je het budget hebben is deze weer net wat beter. Maar uiteindelijk is er altijd iets duurders wat het beter zal doen.

Je koopt in ieder geval geen slechte camera, daarom zou ik ze gewoon even vasthouden en wat instellingen wijzigen die je denkt veel te gaan gebruiken. Uiteindelijk kan je toch pas na langere tijd zeggen wat je anders wil hebben aan de body. En dit verschilt voor iedereen.
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

RDF schreefCOLONIk zou langs een media markt oid gaan waar ze alle modellen hebben staan zodat je ze eens vast kunt houden.
Het is maar de vraag of je bij Media Markt een verkoper krijgt de echt verstand van zaken heeft.
Dan kan je beter naar de foto speciaal zaak gaan zoals Foka, CameraNu, Kamera-Express, Konijnenberg, Cameraland, etc

Hans
wernerfotografie

Ik zou lekker jezelf goed op het internet oriënteren, je vragen hier stellen en vervolgens een mooi beginnerssetje op de kop tikken op bijvoorbeeld marktplaats… Er zijn genoeg mensen die naar mijn mening te snel op hun instapcamera uitgekeken zijn en die vervolgens naar hun mening " klaar " zijn voor een grotere en vooral duurdere stap.. (vaak niet zo) Als je even goed zoekt zitten er ook al kaartjes, kitlensjes met uv filter, tasje etc erbij. Lijkt mij prima.

Ik denk dat je daar perfect je slag in kan slaan.

voorbeeldjes :

- http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

- http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

- http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Het zijn maar voorbeeldjes maar dat zou ik in ieder geval doen. Ja de camera's zijn wat ouder maar ik weet zeker dat ik ook nog steeds mooie foto's uit mijn back-up camera de 450D kan halen. Aangezien je een absolute beginner bent ga je ook hier nog je handen aan vol krijgen :D !

Succes in ieder geval !

Groeten Werner
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

hdb schreefCOLON
RDF schreefCOLONIk zou langs een media markt oid gaan waar ze alle modellen hebben staan zodat je ze eens vast kunt houden.
Het is maar de vraag of je bij Media Markt een verkoper krijgt de echt verstand van zaken heeft.
Dan kan je beter naar de foto speciaal zaak gaan zoals Foka, CameraNu, Kamera-Express, Konijnenberg, Cameraland, etc

Hans
Maar die verkopers willen ook direct verkopen, waar je bij de media markt ongestoord de camera's vast kan houden.

Voor informatie o.i.d. kan je inderdaad beter naar genoemde zaken gaan of nog beter naar mijn mening: reviews/tests en gebruikerservaringen lezen en evt vragen stellen op een forum. Op die manier kan je zelf een objectief beeld schetsen van wat jij belangrijk vind. Daarna naar de winkel, zelf ga ik dan voor de goedkoopste fysieke winkel. Behalve als ik nog iets zou willen weten.
Gr,
Remco.

Flickr
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Kortom, je moet het volgende doen:
Op internet rondkijken naar ervaringen met de verschillende cameras.
Ga ongestoord bij de Mediamarkt (of Saturn) voelen hoe de cameras in de hand liggen.
Ga daarna naar een goede winkel om je goed voor te laten lichten.

En ga dan naar huis met de 60D ;-)
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

addy101 schreefCOLONEn ga dan naar huis met de 60D ;-)
Vergeet niet dat hij met een body alleen niet zoveel kan doen een lens lijkt met dan tocht wel zo makkelijk

Ja ga voor de 60D ipv de 600D of 700D maar die zijn dan ook een stuk duurder.
als beginner is een 600D of 700D helemaal geen verkeerde keuze je kunt er prima foto's mee schieten.
Hoe uitgebreider wil niet altijd zeggen hoe makkelijk om mee te beginnen.
zelf is dit een leuke set om mee te beginnen. 600 D + 18-55 lens en 55-250 lens voor €619,-
Dan heb je en een body en twee lenzen een voor standaard gebruik 18-55 en de 55-250 als tele lens.
ik heb ze zelf ook en ben daar heel tevreden mee gestart.
Want je zult ook nog geheugen kaartjes, tas, extra accu enz willen hebben. dan kom je toch al vlug op de €800,- uit als je alles nieuw uit de winkel wilt hebben
op Marktplaats zijn inderdaad goedkopere te vinden maar let dan wel goed op.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

600D + 18-55 (nieuw) + Canon 70-200 L F/4 USM (2e hands)

Daar ga je echt heeeeeeeeel blij van worden.

Maar deze set is ook erg leuk en helemaal nieuw:
Canon 600D + 18-55 + 55-250 + Canon 50mm F/1.8
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Smokey
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2014 10:34

Iedereen bedankt voor de reacties

Ik moet me nog veel verder inlezen maar voor nu denk ik te kiezen tussen deze 2;

http://www.kamera-express.nl/product/12 ... TabsAnchor" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kamera-express.nl/product/12 ... TabsAnchor" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Gezien je budget en je onervarenheid zou ik eerder voor de 600D gaan... Niet omdat een 60D voor een beginner te moeilijk of niet geschikt is, maar meer omdat je zelf ook nog niet weet welke richting van fotografie je leuk ga vinden, of je veel in groothoek zal zitten qua foto's of juist in tele, etc... En met een 600D heb je nog wat meer ruimte over voor objectieven zodat je wat variatie hebt en voor jezelf uit kan vogelen waar je interesses vooral liggen!

Zelf ben ik na jarenlang met een 300D gedaan te hebben ook ooit naar een dergelijk setje gegaan van 450D + 18-55 + 55-250... je heb dan de range van 18-250mm gedekt en bent lekker flexibel... En qua beeldkwaliteit ga je geen verschil merken tov een 60D
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Misschien heb je hier nog iets aan
mdbphotography

Wat ik wel weet is dat het een Canon moet worden, waarom geen idee, spreekt me gewoon het meest aan.
Hartstikke mooi maar ik zou toch adviseren óók wat andere merken uit te proberen, ga naar een foto zaak en probeer daar wat modellen uit. Media markt kan ook maar die zijn nogal erg gericht op verkopen verkopen verkopen vaak ;)

Als je er een leuke hobby aan wil hebben en niet het ding al weer naar 2 weken in de kast wil hebben liggen is het belangrijk dat je een camera uitzoekt waar je goed mee overweg kan. Het is de bedoeling dat je gaat fotograferen, niet dat je constant aan het stoeien bent met je camera!
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

mdbphotography schreefCOLON
Het is de bedoeling dat je gaat fotograferen, niet dat je constant aan het stoeien bent met je camera!
Kom je toch weer bij Canon ;-)
amr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 19:45
WoonplaatsCOLON Alphen a/d Rijn

Of je voor een 60D of 600D gaat is een gevolg van je budget en hoe je het in wil vullen.
Mijn mening is dat je niet per se via een goedkopere set naar een duurdere set moet groeien.
Als je nu het geld vrij kan maken voor een set, wil niet automatisch zeggen dat je dit over
een tijdje nog een keer kan doen. De restprijs van een body zakt zo snel dat je je oude
body toch beter als back-up kan gebruiken.

Maar wat al aangegeven is, focus je even op wat je wil en welk glas je daarvoor wil kopen.
High-end glas en low end kamera maakt nog steeds goede foto's Andersom is dit geen
automatisch gegeven. Ook is de grootte van de body en hoe hij in de hand ligt van belang.
(Dit was voor mij echt de reden om toentertijd naar een 40D te gaan i.p.v een 400D)
"A good reboot is never a bad solution"
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

2e hands 60D nu 399 bij cameranu
mdbphotography

MvdE schreefCOLON
mdbphotography schreefCOLON
Het is de bedoeling dat je gaat fotograferen, niet dat je constant aan het stoeien bent met je camera!
Kom je toch weer bij Canon ;-)
:lol: Stiekem wel, maar toch niet verkeerd om er even op te wijzen, niet iedereen is het zelfde!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar