geheugenkaart canon 7D, goedkope niet orginele batterij ok?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

Welke geheugenkaart kan ik het beste aanschaffen voor mijn (aanstaande) 7D. Veel snelle sport fotografie.
Dacht zelf in ieder geval 32MB. Scan Disc extreme?
En als ik een 7D body bestel, zit daar dan een batterij bij? Kom ik niet achter.
Is een goedkopere (niet orginele) tweede accu een goed idee?
Heb ik antwoord op deze vragen dan gaat er dit weekend nog een kooporder uit...
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Batterij zit er als het goed is bij. Wat betreft een tweede accu zou ik je aanraden even te wachten en kijken of 1 accu niet voldoende is. Ik heb in ieder geval nog nooit een tweede accu gehad en ook nooit gemist. Niet originele accu kan ok zijn, maar als er iets mis gaat kan het je garantie kosten.

Voor de kaart lijkt 32GB me genoeg. Daar kunnen meer dan 1000 foto's op. Kan je altijd nog een keer een kaart bij kopen als het echt nodig is. Sandisk is een goed merk, zal je geen buil aan vallen. Er zijn trouwens meerdere goede betrouwbare merken. Extreme is waarschijnlijk 60 MB/s en dat lijkt me ook snel genoeg voor de 7D, maar dat weet ik niet zeker. Wellicht kan iemand met een 7D daar iets over zeggen?
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

dank je MvdE , zag vandaag ook je reactie op een vorige vraag van mij, zal het nogmaals gaan proberen om foto's te uploaden.
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

MvdE schreefCOLONBatterij zit er als het goed is bij. Wat betreft een tweede accu zou ik je aanraden even te wachten en kijken of 1 accu niet voldoende is. Ik heb in ieder geval nog nooit een tweede accu gehad en ook nooit gemist. Niet originele accu kan ok zijn, maar als er iets mis gaat kan het je garantie kosten.

Voor de kaart lijkt 32GB me genoeg. Daar kunnen meer dan 1000 foto's op. Kan je altijd nog een keer een kaart bij kopen als het echt nodig is. Sandisk is een goed merk, zal je geen buil aan vallen. Er zijn trouwens meerdere goede betrouwbare merken. Extreme is waarschijnlijk 60 MB/s en dat lijkt me ook snel genoeg voor de 7D, maar dat weet ik niet zeker. Wellicht kan iemand met een 7D daar iets over zeggen?
voor mij zijn de extreme kaartjes van sandisk in de 7D snel genoeg. Ik loop eigenlijk nooit tegen problemen aan.
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

60 mb of 120 mb wil dus zeggen de snelheid van foto's op sd kaart zetten? Bij een voetbal actie wil ik regelmatig continu foto's maken. kan dit ook met 60 of dan toch 120
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Je camera heeft een max snelheid van wegschrijven.
En op een gegeven moment loopt je buffer vol, zeker als je (ook) op RAW knipt.
Dan moet je dus wachten tot de informatie is weggeschreven voor je weer verder kunt.

De snelheid van het kaartje is dan alleen van belang als hij in staat is de maximum schrijfsnelheid van je camera bij te houden.
Met een snellere kaart gaat dat niet sneller.
60 MB moet genoeg zijn, de meerprijs kun je eventueel beter uitgeven aan een groter of zelfs een 2e kaartje.

Voordeel van snellere kaarten is wel dat ze meestal je bestanden daarna sneller overzetten naar de computer.
Als je dat tenminste niet rechtstreeks vanuit je toestel doet.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

met 60 mb kaartjes ben je snel genoeg, Ik heb zelf al sinds een aantal jaren de 7D en werk met 16 gb extreme kaartjes van sandisk en die verwerken het snel genoeg. Ook in raw
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Corwin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 12:58
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom
CONTACTCOLON

Hoi,

Een tweede accu vind ik raadzaam. Ik fotografeer gewoon door totdat de accu bijna leeg is voordat ik wissel. Bij thuiskomst opladen en de volgende keer dus altijd weer volle accu in de tas. Ook bij vorst kunnen blijven fotograferen met accu's wisselen en opwarmen onder m'n kleding.

Groetjes, Corwin.
Canon 70D | EFS 10-22 USM | EFS 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | Sigma 80-400 f/4.5-5.6 EX OS DG | Tamron 90mm f/2.8 Di Macro VC USD
Anoniem 3

Heb je zelf al iets geprobeerd? Een voorbijrijdende fietser, spelende kinderen of iets dergelijks.

EDIT:
Ach... ik zie het. Je hebt nog geen camera. Dan kun je het ook niet proberen... :oops: :oops: Sorry
Koop gewoon het snelste kaartje dat je kunt kopen. Dan is er geen vuiltje aan de lucht.

O ja... wie ben je eigenlijk...
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

Ik heb ook een 7D. Voor de CF kaart ben ik eens op Rob Galbraith zijn site gaan kijken: http://www.robgalbraith.com/camera_wb_m ... 6007-10294" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij heeft een reeks van CF-kaarten in de 7D (en een reeks van andere cameramodellen) getest. De 1000X CF kaarten van Lexmark kwamen daar als snelste uit de test (64 foto's voor de buffer vol was). Gezien de lagere prijs en het geringe verschil in snelheid met die Lexmark kaarten heb ik voor een 64GB Transcend 1000X kaart gekozen (ongeveer een jaar geleden bij DATAIO.nl gekocht).
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Telescoop schreefCOLONKoop gewoon het snelste kaartje dat je kunt kopen. Dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Dat is natuurlijk niet altijd nodig. Als het voldoet is het wellicht goed genoeg. Duurder is dan niet altijd beter.
Telescoop schreefCOLONO ja... wie ben je eigenlijk...
Wat wil je hier nou weer mee zeggen?
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

margosubnel schreefCOLON60 mb of 120 mb wil dus zeggen de snelheid van foto's op sd kaart zetten?
als je hier met "sd kaart" SanDisk kaart bedoel heb je geen probleem. Voor je 7D heb je CF-kaarten nodig, dat kan van SanDisk zijn, maar ook van Lexmark, Kingston, Transcent, etc.

Ikzelf heb in mijn 7D een paar 400x kaarten. Deze voldoen bij bursts-met-raw voor zo'n 4 a 5 opnamen goed. Daarna is de camera even 6 seconden bezig om de buffer weer leeg te maken en kun je weer schieten.

Succes!
Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

MvdE schreefCOLONNiet originele accu kan ok zijn, maar als er iets mis gaat kan het je garantie kosten.
Ik betwijfel of dit waar is - iets anders is het als door de batterij de camera kaduuk gaat (dan moet je bij de fabrikant van de batterij zijn), maar normaal zou een accessoire van een andere fabrikant de garantie niet mogen beïnvloeden.

Zoals door anderen al gezegd: er zit een batterij bij en er zijn meerdere snellere geheugenkaartjes die geschikt zijn, waaronder Sandisk Extreme kaartjes. Let wel op de snelheid van de kaartjes, een restpartij oudere Sandisk kaartjes kan langzamer zijn dan een nieuwe Sandisk Ultra :shock:
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

Zo, wat geweldig al die reacties! ik heb voldoende informatie om een keuze te maken. Heerlijk hoe iedereen helpt. bedankt! groetjes Margo
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

Sandisk 16gb CompactFlash Extreme 60mb/s
Deze gaat het worden. Anders wordt het me te duur, wil ook nog extra batterij. 7D heb ik gezien voor ongeveer 900 euro.
Volgens mij heb ik dan alles bij elkaar. Mijn oude 500D keer laten sensor reinigen (steeds dezelfde vlek), deze blijft als back-up .( Kan ik ook geen afstand van doen..)
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

margosubnel schreefCOLONSandisk 16gb CompactFlash Extreme 60mb/s
Deze gaat het worden. Anders wordt het me te duur, wil ook nog extra batterij. 7D heb ik gezien voor ongeveer 900 euro.
Volgens mij heb ik dan alles bij elkaar. Mijn oude 500D keer laten sensor reinigen (steeds dezelfde vlek), deze blijft als back-up .( Kan ik ook geen afstand van doen..)

hihi, dat dacht ik ook, mijn 450D als backup. Is de tas niet meer uitgeweest nadat ik de 7D had gekocht.
Gebruikers-avatar
Grijmans
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 20:23
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Sandisk 16gb CompactFlash Extreme 60mb/s die heb ik ook alweer 3 jaar en maak altijd foto,s in raw en werkt nog steeds heel goed goede keus
EOS 7D + Grip EFS 15-85 f/3-5.6L IS USM Canon EF 75-300mm f/4-5.6L IS USM Canon EF 50 mm f/1.4 USM 580EX II http://fotografie.grijmans.net
thijsdk
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2014 23:34

Ik heb zelf de Transcend CF 32GB 1000x gekocht voor een vakantie in Portugal. Da's helaas niet zo goed bevallen in m'n 7D... Op de laatste dag van de vakantie kreeg ik een error op de kaart. Nog geen paniek, want ik dacht met wat freeware alles wel weer terug te halen: helaas pindakaas! De importeur heeft de kaart zelfs nog naar het lab van Transcend in Taiwan teruggestuurd (incl. 22 euro voor het proberen te repareren), maar daar konden ze er ook niks meer aan doen.

Als laatste redmiddel heb ik - tegen beter weten in - de kaart naar Recoverfab in Duitsland gestuurd. Daar gaven ze aan dat het 'no cure, no pay' was. Toch erg blij dat ik dat gedaan heb, want ze hebben al m'n foto's kunnen redden! Toch apart dat zij konden wat de fabrikant niet meer kon, maar blij was ik wel....!

Moraal van het verhaal: ik ga volgende keer gewoon weer met een goeie SanDisk CF-card op vakantie en blijf voortaan uit de buurt van Transcend-kaarten! Da's dus ook mijn advies aan jou. En mocht je toch voor Transcend kiezen en het gaat mis: probeer dan maar niet via de fabrikant je foto's te redden, maar kies voor een oplossing dichterbij bij onze oosterburen (recoverfab.com).

Ben eigenlijk wel benieuwd of anderen wel betere ervaringen met dezelfde Transcend CF-card hebben?

Vriendelijke groet,
Thijs
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik heb niet exact de zelfde kaart maar een Transcend CF 32 GB 400x. Perfecte kaart! Ook met SanDisk kan e.e.a heel erg misgaan.

Maar dat Duitse bedrijf is een goede tip! Tot op de dag van vandaag nog geen problemen met Kaarten van welk merk dan ook gehad.
Canonflits

Wat een tweede accu betreft: altijd prettig om niet zonder te zitten, dus een extra accu te hebben.
Koop een gerenommeerd merk accu zoals Jupio. Je zult het verschil alleen in de prijs merken. Accu's van Canon zijn onfatsoenlijk duur!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar