vakantiecamera als extra

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

komend jaar willen we een grotere reis gaan maken. De 7D gaat natuurlijk mee, maar er zullen ook dagen zijn dat ik die niet mee wil nemen, maar liever iets kleiners in de tas heb zitten.
Ik denk er dan ook over om een kleinere camera aan te schaffen (compact, systeem), maar weet even niet welke. budget iets van 300 euro, maar klein beetje rek zit er eventueel nog wel in.
Merk doet er niet zo heel veel toe denk ik, als de kwaliteit maar in orde is. Wie o wie heeft er tips. 2e hands is ook een optie.

groeten
Peter
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Om de zelfde reden hebben ik een compact Camera voor mijn vrouw gekocht. Ze had een Canon G2 die ze te zwaar en te groot vond om onder het skipak te dragen. Na enkele dagen zo veel mogelijk gelezen te hebben zag ik ook hier door de vele compact cameras het Compact camera bos niet meer. Dan is het prettig om een goede leverancier te hebben die me adviseerde de Samsung WB850F te overwegen. Toen hij de Camera uit de verpakking haalde wist ik het al!
Waarom? Door het objectief! Schneider Kreuznach niet meer en niet minder! De Camera zelf, bijna alles wat je maar wilt zit er op en er aan! WIFI,GPS Full HD video,handmatig instellen kan ook!
Dit cameratje is heel goed gebouwden voelt heel prettig in de hand. We hebben hem/haar nu meer dan een jaar en de G2 is figuurlijk niet meer uit de kast gekomen. De foto kwaliteit is echt verbazend goed!
Laatst gewijzigd door 1 op Roel Jansen, in totaal 16 keer gewijzigd.
Canonflits

Ik heb kortgeleden een Canon Powershot sx270hs gekocht vanwege het gemak van meenemen en bedienen. Foto's prima en film verbazend goed. Hybride-bediening: foto maken en filmen zonder knoppen te moeten draaien. Prijs is ook prettig. De grijze uitvoering is het goedkoopst (€179).
Geen WiFi, geen gps. Deze voorzieningen verbruiken alleen maar stroom.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Heb je dit topic gezien: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 2&t=113011

Ik kan persoonlijk niet tegen die kleine sensor camera's, ik zou gaan voor iets van tenminste 1". Als je speling hebt, de Sony RX100 kost €429,-.
Wat betreft systeemcameras, ik heb Sony Nex cameras, goede cameras, niets mis mee. Systeem cameras zijn niet goedkoop, maar een uitloopmodel is goed te verkrijgen en de Sony 16mp sensors behoren tot de beste APS-C sensoren die er bestaan.

Maar ik zou in jou geval gaan voor de EOS M, momenteel €299,- en dus binnen budget. Canon, dus vertrouwd.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Allen dank voor de reacties! Ik heb nu een G12 op proef gekregen om eens te kijken of me dat gaat bevallen. Dan weet ik beter of het iets voor me is, een compact camera, of dat ik toch naar een systeem camera toe wil.

Groeten
Peter
Gebruikers-avatar
lastigportret
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2011 10:44
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Fuji X100, mooie camera met een leuke lens 2de hands prima verkrijgbaar!
Canon EOS 5D - Canon EF 17-40 f/4.0 L USM - Canon EF 70-200 f/4.0 L USM - Canon EF 50mm f/1.4 USM - Canon EF 40mm f/2.8 STM - Speedlite 550EX

http://www.duefotografi.nl
http://www.facebook.com/duefotografi
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Canon G1X! Iets hoger aan de prijs maar fantastische prenten.
Je mag 'm best een keertje komen proberen.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Geelduikbootje schreefCOLONCanon G1X! Iets hoger aan de prijs maar fantastische prenten.
Je mag 'm best een keertje komen proberen.
dat zou ik graag doen, maar ben bang dat ie me te goed gaat bevallen...en dat geld kan ik er niet aan uitgeven

toch bedankt
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar