Canon 1D mark3

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
peter63
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2010 19:51

Hallo.
Ik zit even behoorlijk te twijfelen.
Ik heb mijn interesse gelegd op de 5D mark2 of de 1D mark3.
Het prijsverschil op marktplaats ligt rond de 200 euro.
Ik heb zelf de 50d die ik als backup wil gebruiken.
Ik fotografeer vaak binnen waar ik best wel hoog in de iso wil.
Met name paardensport (springen).
Is er iemand die ervaring heeft met hoge iso van de 1D.
Zit er zo veel verschil met de iso van beide camera's ?

Gr.Peter.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik heb geen ervaring met één van de genoemde camera's, maar hier (http://www.dpreview.com/products/compare/cameras" onclick="window.open(this.href);return false;) kan je ze wel vergelijken en de reviews lezen.

of je kijkt hier even : http://www.dxomark.com/Cameras/Compare/ ... ___483_436" onclick="window.open(this.href);return false;

de 5D MII kan zo te zien wel een stuk hoger in de ISO.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ik heb de 1d3. Een dijk van een camera. Zeer snelle AF , degelijk gebouwd, zwaar, iso max 3200.

Ik schiet met deze camera af en toe basketbal in een slecht verlichte sporthal.
Met een Canon 70-200 f2.8 non IS of 24-70mm f2.8 I en de iso op max 3200 haal ik net sluitertijden van 1/200.
Qua ruis valt hij me absoluut dan niet tegen.
Kijk anders maar even voor een indicatie op mijn site: basketbal, bij de andere wedstrijden kun je evt ook de ruis bekijken.

Ik ken de 5d2 zo niet, alleen van horen, maar de 1d is iig super voor (snelle) sporten ook indoor.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

of misschien een canon 7d?
beetje een tussenweg van deze 2 camera's
Groeten,

Jichem
peter63
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2010 19:51

De iso tussen de 50D en 7D verschillen niet zo veel van elkaar.
Volgens de test.
Trouwens Jeffry als ik met een iso van 3200 zo'n foto's kan maken dat ben ik tevreden.
Gebruikers-avatar
fox68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2011 20:56
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik heb de 1D ook en ben er zeer tevreden over.
Ik heb vorige week basketbal gefotografeerd en moet zeggen dat het met de ruis niet tegen valt.
Hier een linkje naar de foto's.
http://www.hdpictures.nl/gallery.hdpict ... -Groningen" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier zat ik op de 2000/2500 iso.
of misschien een canon 7d?
Deze heb ik ook, maar hier vind ik de ruisprestaties een stuk minder bij hoge iso's.

Grt Herman
Canon 1Dx, Canon 1D MarkIV, Canon 7D, 70-200mm L 2.8 IS II, 16-35mm L 2.8II, 400mm L 2.8 IS, 24-105 L 4.0 IS
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

Ik heb een 5D Mark 2 gehad, inmiddels MK3. Maar ik zou de Mark 2 niet snel inzetten bij paardenfotografie. De AF van de Mark 2 heeft beperkingen!
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Zonder twijfel de 1D mark 3, snel, robuust en laat je niet in de steek qua prestatie`s. Een heerlijke camera.
Wel voor het beste resultaat in RAW fotograferen.

Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik heb beide. Het zijn twee compleet verschillende camera's. Voor sport zou ik ten allen tijde de 1D meenemen. De AF is zo vrezelijk heel veel beter dat het het geringe ISO verschil te niet doet. Tot iso2500 is er prima te werken met de 1D, mits je goed belicht natuurlijk. (Inderdaad de 5D is beter op dat vlak).
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb mijn 1D mk III destijds verkocht en onder andere een tweede 5D mk II teruggekocht. Ik deed geen sport meer.
Qua ISO is de 5D beter, qua AF wint de 1D het op zijn sloffen.

Wat Mark zegt, het zijn twee verschillende dingen met ieders hun plussen en minnen. Ik lees hier overal dat iso 2000/2500 goed te doen is. Ik vond 1600 wel de max. Nadeel is dat je naar hoge iso's gaat grijpen als het licht slecht is. Iso-performance valt meestal wel mee als er correct belicht kan worden. Maar dat kan vaak niet. Zeker niet bij sport. Je onderwerpen zijn meestal wel aardig te belichten, maar die zijn vaak beter verlicht dan je achtergronden. Dus die achtergronden zijn vaak onderbelicht. En icm hoge iso gaat dat voor een berg ruis zorgen :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Paardensport met de 5dii is lastig.
Binnen is de af gewoon niet goed genoeg en hoewel er vaak goede beelden tussen zitten heb je vooral ook veel missers. De 1d3 zal het daar veel beter doen.
Canon
peter63
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2010 19:51

Als ik dan voor de 1D ga,is deze dan ook goed geschikt voor portret en landschap?
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

peter63 schreefCOLONAls ik dan voor de 1D ga,is deze dan ook goed geschikt voor portret en landschap?
Waarom zou je denken dat hij daar niet geschikt voor is?
peter63
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2010 19:51

Je hebt gelijk het was een domme vraag,maar het is gewoon moeilijk een keus te maken,omdat het totaal verschillende camera's zijn,en ik hou van verschillende soorten fotografie.
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Als je de snelheid nodig heb zou ik voor de 1d3 gaan.
Heb je de snelheid niet nodig dan voor de 5d2.

Persoonlijk zou ik voor de 5d2 gaan. En als je problemen met de AF heb dan kan je hem waarschijnlijk voor de zelfde prijs weer verkopen als dat je hem gekocht heb. Een 5d2 raak je zo weer kwijt een 1d3 zal waarschijnlijk een stuk moeilijker wezen.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

peter63 schreefCOLONJe hebt gelijk het was een domme vraag,maar het is gewoon moeilijk een keus te maken,omdat het totaal verschillende camera's zijn,en ik hou van verschillende soorten fotografie.
Domme vragen bestaan niet.

Met elke camera kun je natuurlijk alle takken van fotografie beoefenen. Als je je op een gegeven moment voor jezelf uit hebt gevonden wat je het meest/liefst doet, zou je een camera aan kunnen schaffen die daarvoor meer aan jou wensen voldoet.

Een 1d raak je wss mss niet zo snel kwijt, maar 1x verwend met dit supersnelle bakbeest, wil je niks anders meer :mrgreen:

Maar het is idd een lastige keus. Ik heb destijds voor dezelfde keuze gestaan.

Mss heb je de mogelijkheid om ergens eens beide camera's te proberen.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Jef-W schreefCOLONmaar 1x verwend met dit supersnelle bakbeest, wil je niks anders meer :mrgreen:
onzin, ik heb de mijne heus niet zomaar verkocht :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Alleen toch Jeroen, omdat je nu geen (voetbal)sport meer doet. En aangezien de TS oa ook paardensport wil vastleggen :wink:
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb de mijne inderdaad verkocht omdat ik stopte met sport.

Ik had op dat moment een 1D mk III, een 7D en een 5D mk II. De 1D en 7D zijn verkocht en daar kocht ik een tweed 5D mk II voor terug. Ik wilde meer in de studio doen en vond de 5D daar veel geschikter voor. Een 5D mk III kon ook, maar ik zag eigenlijk die 1000 euro meerwaarde voor mij t.o.v. de mk II niet (en nu eigenlijk nog steeds niet)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar