Praktijkervaringen canon 6d

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Praktijkervaringen met de 6d
Momenteel heb ik een 40d als back up voor mijn 5dmII. Omdat het kwaliteitsverschil toch vrij significant is denk ik er aan de 40d te verkopen en als backup/tweede body de 6d aan te schaffen (nog effe sparen) nu kan ik testen genoeg lezen, maar ik ben juist nieuwsgierig naar praktijkervaringen.
Zijn er mensen die deze camera gebruiken en hoe zijn de praktijkervaringen?
Waar ik oa nieuwsgierig naar ben is:
is de ruis bij hogere iso waarden werkelijk duidelijk beter dan de MII (waarvan ikzelf ondanks wat testen beweren boven de 200 iso echt al duidelijke toename van de ruis te zien is)
Kun je ook lezen calibreren (focuspunt), zoals bij de mII. Dit kan nl niet bij mijn 40d, waardoormijn sigma portretlens daarop eigenlijk niet bruikbaar is)
Wat is verder opgevallen bij deze camera (positief hetzij negatief?).
Ik weet ook niet hoe de handligging is , maar waarbij de 40d nog redelijk robuust ismerk ik dat canon hier bv bijde 60d op is gaan bezuinigen
Groet,
Peter
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

AF-fijnafstelling in de camera voor alle lenzen of per lens is mogelijk met de 6D. Pagina 314-316 van de handleiding.
http://gdlp01.c-wss.com/gds/3/030000963 ... ual_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruisprestaties 6D vergeleken met 5D mark II en mark III:
http://www.dpreview.com/reviews/canon-e ... ark-iii/23" onclick="window.open(this.href);return false;

En de 6D review op DPReview laat ook het e.e.a zien:
http://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-6d/20" onclick="window.open(this.href);return false;

In mijn zoektocht naar een nieuwe full fram camera heb ik de Nikon D600, de Canon 6D en de 5D mark III in m'n handen gehad. De 6 D voelt absoluut niet aan als een goedkoop toestel. Gewoon naar de winkel en vasthouden dat ding!

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Sinds begin van dit jaar ben ik de bezitter van een 6D naast een 5D MII
Ook ik heb de 6d gekocht als backup-camera voor de 5D.
Tot op heden geen spijt gehad van deze aankoop en momenteel is niet de 6d maar de 5d de backup camera geworden.
Ik ben het met Dward eens dat de camera zeker niet als een goedkoop plastic model aanvult.
De ruisprestaties zijn fenomenaal ook t.o.v. een 5D. Ik durf gerust ISO 3200/6400 te gebruiken en krijg dan nog steeds mooie resultaten.
AF-fijnstelling is mogelijk op de 6D.
AF werkt goed bij weinig licht.

Nadelen welke ik tot nu toe heb gemerkt:
- AF niet echt bruikbaar bij snelle sporten.
- JPEGS bij lage iso's hebben last van veel te veel verzadigde kleuren en een overdreven contrast (In RAW zijn de resultaten perfect)
- Batterij snel leeg bij gebruik van GPS en/of WiFi
- HDR-functie laat niet toe om te werken en op te slaan in RAW-mode

Succes met je keuze
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

jans1960 schreefCOLONSinds begin van dit jaar ben ik de bezitter van een 6D naast een 5D MII
Ook ik heb de 6d gekocht als backup-camera voor de 5D.
Tot op heden geen spijt gehad van deze aankoop en momenteel is niet de 6d maar de 5d de backup camera geworden.
Ik ben het met Dward eens dat de camera zeker niet als een goedkoop plastic model aanvult.
De ruisprestaties zijn fenomenaal ook t.o.v. een 5D. Ik durf gerust ISO 3200/6400 te gebruiken en krijg dan nog steeds mooie resultaten.
AF-fijnstelling is mogelijk op de 6D.
AF werkt goed bij weinig licht.

Nadelen welke ik tot nu toe heb gemerkt:
- AF niet echt bruikbaar bij snelle sporten.
- JPEGS bij lage iso's hebben last van veel te veel verzadigde kleuren en een overdreven contrast (In RAW zijn de resultaten perfect)
- Batterij snel leeg bij gebruik van GPS en/of WiFi
- HDR-functie laat niet toe om te werken en op te slaan in RAW-mode

Succes met je keuze
Mmm klinkt niet verkeerd!, trage af isidd jammer, maar geld voor de 5dmiii heb ik echt niet. Je overige nadeled zijn niet zo rampzalig voor me. Ik maak nooit fotos in jpg. De accu is toch dezelfde als in de 5d hè? Geen last van al de gewijzigde plaatsen van de knoppen?
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Accu is inderdaad dezelfde als in de 5D
IK heb niet lang hoeven te wennen aan de veranderde knoppen.
Ik vind de lay-out eerlijk gezegd wel prettig en de camera is makkelijk met 1 hand te bedienen.

groeten,

Jan
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik zit zelf in de zelfde situatie en ga zeer waarschijnlijk voor de 6d.
Maar hoe is de af ten opzicht van de 5d2.. is hij beter, slechter of gelijk?
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

jichem schreefCOLONIk zit zelf in de zelfde situatie en ga zeer waarschijnlijk voor de 6d.
Maar hoe is de af ten opzicht van de 5d2.. is hij beter, slechter of gelijk?
Volgens de internet is hij beter.
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

In vergelijking met de 5D2 is de AF zeker beter....eigen ervaring ;)

Grtz,

Fred
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

In vergelijking met de 5D MII id de AF veel beter, zeker bij situaties met weinig licht.
Als je het echter vergelijkt met bv een 7D is hij veel trager.
Nogmaals: geen slechte AF maar niet geschikt voor snelle actiefotografie.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Zeker geen slechte AF maar idd niet voor snelle actie's geschikt, daarintegen is de AF bij weinig licht ook sneller dan een 7D ;)

Op youtube staat een leuke test bij weinig licht met een 7D en een 6D.

Grtz,

Fred
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

ik heb het geluk dat ik voor het snelle een 7d er naast heb. maar de af van de 5d2 stoorde mij al zelden...dus de 6d zak dit niet meer doen!

helaas zijn ze er niet 2e hands en doen ze niet de 6d in de cashback....dus woensdag de mediamarkt maar is bezoeken
Groeten,

Jichem
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar