Canos 6D werkt niet in stand M AV TV ern P

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Zo blijven we bezig. Lijken hier nu wel een levende handleiding.
Mss handig om de handleiding zelf eens door te nemen.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
suyari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 15:55
WoonplaatsCOLON Bovenkarspel
CONTACTCOLON

* zucht*
K1-Rules
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2012 22:17
WoonplaatsCOLON Tongeren

Zet de witbalans op AWB.

Aan uw vragen te zien raad ik je echt aan om een basiscursus fotografie te volgen of tenminste een boek over de basis van fotografie te lezen.
Zoniet vrees ik dat je niet verder dan de automatische standen zult geraken.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Nathalie-ken schreefCOLON
btw ik kan nergens vinden hoe ik de fabrieksinstelling zou moeten uitvoeren

groetjes
Natjes.
http://www.dummies.com/how-to/content/h ... tings.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Even terug naar de winkel of naar iemand die er verstand van heeft.

Als je het geprobeerd heb in "m" dan heeft je belichtingscompensatie er niks mee te maken.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

jjas,

Ik vraag mij werkelijk af, of jij wel kunt lezen. :roll:

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Aussiroo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2006 10:04
WoonplaatsCOLON Andijk
CONTACTCOLON

Vraag me in alle eerlijkheid af of je de eerdere 600D ooit van het groene blokje af gehad hebt, het werkt niet veel anders op de 6D!
En die handleiding is zo'n nuttig boekje, vind je alles in! Je moet alleen wel de moeite nemen om die goed door te nemen anders zal je nooit alle capaciteiten van je camera benutten.
Waarschijnlijk heb je inmiddels zo aan de instellingen zitten husselen dat alles nu verkeerd staat, gewoon naar de fabrieksinstellingen terug zetten, staat toch echt allemaal in het menu.
En dan opnieuw proberen met normale waarden voor de betreffende lichtsituatie, kijk desnoods eerst naar de waarden die de camera zelf in de P-stand kiest.
http://www.digifotofan.nl & http://www.aussiroo.nl & http://digifotofan.nl/blog
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Canon Benny schreefCOLONjjas,

Ik vraag mij werkelijk af, of jij wel kunt lezen. :roll:

Benny
Ik doelde meer op dat als ze wat meer kennis had gehad dan had ze zelf ook kunnen zien of ze een "goede" belichting had gehad.
Als zij in m geschoten had en naar haar belichtingsmeter had gekeken dan had ze makkelijk een goed belichting kunnen hebben.

Daarbij moet ik ook wel zeggen dat ik de voorlaatste pagina per ongeluk heb over geslagen.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Tja de sfeer word er niet beter op zo in het topic :( Ik begrijp de reacties over en weer wel hoor :wink:

Wellicht is inderdaad handig als TS een keer iemand zoekt die haar met de 6D op weg kan helpen. Gewoon de basisbeginselen van de camera leren kennen en dan veel zelf gaan proberen en bij vragen zelf zoeken naar de oplossing. (dus handleidingen en boeken lezen :D ) Als je iedere keer verteld word wat je moet doen leer je een stuk minder snel dan dat je het zelf uitzoekt. Door zelf te zoeken leer je vaak meer dan dat je zoekt.

Groet,

Richard

PS mag ik TS vragen waarom de overstap gemaakt is naar de 6D
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Dward schreefCOLONWel een grappig topic dit.
Jullie proberen iemand - die een nagelnieuwe 6D in d'r handen heeft - op afstand 'te besturen', terwijl jullie geen enkel idee hebben of ze begrijpt waar jullie het over hebben en hoe het met haar kennis van fotografie is gesteld, ze misschien haar lensdop nog op de lens heeft zitten en misschien wel in een stikdonkere kamer zit. Of juist niet.
Dit neigt naar een grote fotografische spraakverwarring waarbij ik erg nieuwsgierig ben wanneer en voor óf we een goed belichte foto gaan zien die met de M, AV, TV of P stand is gemaakt.
Ik waardeer ieders inzet om het mysterie van de defecte 6D op te lossen!

Groet!
Dward
Dit zag ik twee pagina's terug dus al aankomen. En ik heet niet eens Jomanda...

Groet!
Dward

PS. Zorg nou eerst even voor een reset van je camera en probeer het dan nog eens...
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Waardering voor diegenen die met de beste bedoelingen proberen om TS te helpen.
Ben echter benieuwd hoe en wanneer dit vragenlijstje eindigt...
Mijn inziens is dit als rijles nemen in een Italiaanse sportwagen.
Je kan er heel veel mee, maar het leren kan stukken goedkoper en meestal ook sneller in een eenvoudiger autoke.

Volgens mij is zoals al geopperd de gebruiksaanwijzing en heel veel theorie lezen, leren en toepassen een nog te bewandelen weg.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Nathalie-ken
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2013 17:11
WoonplaatsCOLON Leuven

Aan iedereen die hier wou helpen een dikke merci en een stevige zoen

terug naar de fabrieksinstellingen gezet, en met de driehoek wet van de belichting toe te passen lukt dat nu zoals vanouds.

ik weet wel hoe de stops in verhouding moet staan, maar je verwacht niet van Canon dat ze zo een product willen verkopen
ze krijgen een mooie mailtje van mij. Ook zal ik vragen aan Konijnenberg, wat ze hebben uitgespookt of vooral wat er is geweest met dat toestel
ik heb wel goed geld gegeven 2081 euro (met reserve accu, batteriegrip, verstandskaart van 32gb en de waarborg

Maar goed, is finaal in orde gekomen.
Hartelijke dank allemaal.

Ik spaar nu voor een objectief van rond de 24-70 mm moet wel met een rood boordje zijn.Is behoorlijk wat geld.maar het moet goed zij.
wij zien elkaar hier nog wel eens terug (of beter eens in het echt)

Lieve groetjes
Natje.
Canon 600D
EFS10-22mm f.3.5-4.5 usm EFS 18-135mm kit lens EFS 55_250mm f4-5.6 is

Canon 6D
EF 100-400mm f4.5-5.6 L IS USM
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nou, en met deze mooie conclusie wil ik ook iedereen bedanken voor de bijdragen die ze gedaan hebben om Nathalie te helpen. Mooi om te lezen hoe we met zijn allen toch uit het probleem gekomen zijn.

In het topic staan soms wat dingen die in de handleiding prima worden uitgelegd. Kennelijk is Nathalie er ook in geslaagd om dit in de praktijk te brengen. Ik hang hier een slotje aan om verdere berichten, waarin nogmaals wordt verwezen naar de handleiding, te voorkomen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar