Busy

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Als ik met mijn 650D snel wil afdrukken achter elkaar,krijg ik na 4-5fotos melding "busy".

Dit is ongeacht in welke stand hij staat.
flits word NIET gebruikt.

Echter als ik hem van RAW naar JPEG zet dan is het weer wel mogelijk.

Waar ligt dit aan?

gebruikte geheugen kaart :Scandisk 16gb 30mb/s class10
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Kan wel kloppen. RAW bestanden zijn veel groter dan JPG bestand en kosten meer tijd om naar de geheugenkaart te schrijven.
Ik weet niet of een busy melding na 4 of 5 foto's bij een 650D normaal is.
Het zou aan het geheugenkaartje liggen. Bijvoorbeeld dat die een keer geformateerd moet worden.

Hans
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

hdb schreefCOLONKan wel kloppen. RAW bestanden zijn veel groter dan JPG bestand en kosten meer tijd om naar de geheugenkaart te schrijven.
Ik weet niet of een busy melding na 4 of 5 foto's bij een 650D normaal is.
Het zou aan het geheugenkaartje liggen. Bijvoorbeeld dat die een keer geformateerd moet worden.

Hans
Vergeten te vermelden.Ook met geformateerde kaart een busy melding.
snarie

ik ben er voor 99% zeker van dat het te maken heeft met het wegschrijven

of dat de camera 5x20Mb moet wegschrijven naar je kaartje of 5x8Mb dat maakt nogal wat uit.

groeten
Stefan
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Dat ligt aan je kaartje. Canon geeft zelf aan: "Max. burst (Approx.) RAW: 6 (6) shots" en "Max. burst (Approx.) JPEG Large/Fine: 22 (30) shots". Ik zou echter met 30Mb/s kaartje verwachten dat je wel aan de 6 zou komen, maar kennelijk gebruikt Canon snellere kaartjes: de snelste kaartjes zijn momenteel 3x zo snel als jouw kaartje, namelijk 90/95Mb/s.

Specificaties 650D: http://www.canon.com/camera-museum/came ... i.html?p=2
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Heb ik ook met de 550, als ik de stand gebruik waarbij je veel foto's na elkaar kunt maken. Ik ben er altijd van uitgegaan dat de camera de boel niet snel genoeg weg kan schrijven vanwege de grote bestanden, zoals Hans ook schrijft.
Ik gebruik deze stand zelden of nooit dus mij stoort het niet.... ben benieuwd of je er een oplossing voor vindt.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Niets vreemds aan.
Heeft zoals al gezegd idd te maken met wegschrijven en het vollopen van het buffergeheugen.
Met zowel RAW als JPG zal het nog sneller gebeuren.
Ass je de functie regelmatig gebruikt helpt upgraden naar een snellere kaart.
(of zoals je zelf al aangeeft, in JPG knippen)
Dat zal iets beter gaan, maar ook dan zal je geheugen op een gegeven moment vollopen.
Bij de duurdere camera's is de buffer groter / hardware wat sneller, waardoor je meer speelruimte hebt, maar ook die lopen op een gegeven moment vol hoor.

Hier een link naar wat basiskennis fotografie, waar onder hoofdstuk buffer ook jouw 650D wordt genoemd; http://www.maartenvandekamp.nl/basisken ... en-buffer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Frank64 schreefCOLONNiets vreemds aan.
Heeft zoals al gezegd idd te maken met wegschrijven en het vollopen van het buffergeheugen.
Met zowel RAW als JPG zal het nog sneller gebeuren.
Ass je de functie regelmatig gebruikt helpt upgraden naar een snellere kaart.
(of zoals je zelf al aangeeft, in JPG knippen)
Dat zal iets beter gaan, maar ook dan zal je geheugen op een gegeven moment vollopen.
Bij de duurdere camera's is de buffer groter / hardware wat sneller, waardoor je meer speelruimte hebt, maar ook die lopen op een gegeven moment vol hoor.

Hier een link naar wat basiskennis fotografie, waar onder hoofdstuk buffer ook jouw 650D wordt genoemd; http://www.maartenvandekamp.nl/basisken ... en-buffer/" onclick="window.open(this.href);return false;

Oke,een update voor me kaart was al gepland.Mooi meegenomen dus.

Bedankt voor je link!
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

De buffer van de 650D moet 6 opnames in RAW aankunnen, daarna is het een kwestie van schrijven op de kaart. SDHC- en SDCX kaarten zijn dan sneller, maar verwacht geen wonderen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar