Ik ga een tweedehands 6D kopen, waar op letten?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Goeiedag allemaal,

Ik kwam een deal tegen voor een Canon 6D van zo'n driekwart jaar oud, waarschijnlijk weinig clicks, want naar zeggen van de verkoper weinig gebruikt na een basis cursus fotografie. Ik ga daar morgen 1350 Euro voor betalen..., maar dat is inclusief de originele Canon battery grip! Bon, doos e.d. ook voorhanden. Nu is het bedrag niet zo klein dat ik dat zomaar eventjes doe, dus waar moet ik allemaal op letten zodat ik weet dat er niets met die camera aan de hand is? En 1350 Euro is toch geen slechte deal toch?? Mensen op marktplaats willen meestal nog een dikke 1000 tot 1200 Euro voor een 5D Mk II.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Anoniem 3

Kom op zeg:
Als je een camera van die prijs koopt weet je toch zelf wel waar je op moet letten? Dan ben je toch een behoorlijk doorgewinterde fotograaf? :mrgreen:
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Haha Gabriël, ja, eigenlijk lees ik jouw reactie, moet er om glimlachen, en denk ook haast dat het een onzinnige vraag was. Maar, nu heb ik bijna al mijn spul nieuw gekocht, behalve de 580EX II, en dus ben ik geen doorgewinterde tweedehands koper.
Ik denk dat ik goed zit met die prijs... En qua trucjes van verkopers, ach ja, ik zal het apparaat gewoon even goed bekijken. Bedankt voor het meedenken in ieder geval ;-)
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ach, tips van anderen zijn zelfs voor een prof toch nooit weg?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Eigen lens mee waar je op kunt vertrouwen.
Paar testfoto's schieten met verschillende instellingen en bekijken op beeldscherm.

Als ie nog zo jong is dan is de prijs erg aantrekkelijk inderdaad.
En bovendien nog royaal garantie dus....
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

en het is een 6d, wat meer overtuiging heb je nodig.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

drikj schreefCOLON Ik ga daar morgen 1350 Euro voor betalen..., En 1350 Euro is toch geen slechte deal toch??
drikj schreefCOLONMaar, nu heb ik bijna al mijn spul nieuw gekocht, en dus ben ik geen doorgewinterde tweedehands koper.
Deze overweging heb je vast zelf al gemaakt: voor €200 meer kun je ook een nieuwe kopen.
http://tweakers.net/pricewatch/318133/c ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

@Pieterr, dat heb ik gezien, maar dan scheelt het ook nog de battery grip als extra.

En @Gabriël, gisteravond kwam ik nadat ik dit had gepost ook nog een topic tegen over een nep Canon 580 EX II http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 2#p1203602 en wat blijkt? Dat ene ding wat ik dus tweedehands op Marktplaats heb gekocht heeft een serienummer die start met een C i.p.v. een cijfer. Dus nep. Ik kan het nog niet helemaal geloven... Balen. En daar heb ik ook nog een t#ring-eind voor gereden op een avond. Grrrmbl.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ga je die grip gebruiken? Ik zou zelf voor 200 euro verschil geen risico willen lopen. Je weet tweedehands gewoon niet wat er mee gebeurt is.
pijlltje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2008 06:26
WoonplaatsCOLON Zwaag

Het verschil tussen oud en nieuw is ± 235 €; Een orginele BG-E13 rond de 200 € .
Ik zie iemand met een reactie als prof; BTW verrekening.

Nee, ik zou het niet doen.
EOS 5D3 ¦ EOS 50D ¦ EF 24-105mm f/4L IS USM ¦ EF 70-200mm f/2.8L IS II USM ¦ Extender EF 2x III | Speedlite 430EX II / 600 EX-RT
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Beetje vreemd verhaal.
weinig gebruikt na een basis cursus fotografie
Mij lijkt dat hij of teveel geld had waar ie vanaf moest, of zijn verhaal klopt niet en er is iets anders aan de hand.
Het lijkt mij dat een beginner geen 6D koopt, maar ja, aan de andere kant weten wij allemaal dat er mensen zijn die niet met minder genoegen nemen.

Ik zou het verhaal in elk geval goed verifiëren, de body uitgebreid testen met eigen objectieven, het aantal clicks controleren en de aankooppapieren erbij checken.
En dan je gevoel volgen. Je gaat naar de verkoper toe dus dan krijg je wel een bep. indruk denk ik.
Zelf heb je, lijkt mij, genoeg ervaring als je van een 5DII komt.
Ik keek eerst ook wel op van jouw vraag en mijn eerste reactie was gelijk aan die van Gabriël, maar nu ik het achterliggende
verhaal heb gelezen begrijp ik je twijfels.

Mocht toch blijken dat dit gewoon een goede body is dan heb je natuurlijk nog wel € 400,00 "verdiend" dus als het in de buurt is, zou ik wel even gaan kijken en "proeven".
Je bent niks verplicht.

ps. , kijk eens wat ik allemaal voor je heb gevonden mbt deze vraag wink: Google is Your Friend
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Bedankt allemaal voor het meedenken. Het neemt iets van mijn twijfels weg, maar toch ook niet helemaal. En tja, die 400 Euro extra korting op een nieuwe vind ik toch behoorlijk. Helaas heb ik mijn laptop er niet bij, dus kan ik niet direct het aantal clicks controleren (kan dat überhaupt al bij een 6D??) en foto's uitgebreid bekijken. Ik ga letten op gebruikssporen e.d., maar nog belangrijker, een originele bon bij een bekende winkel.

En overigens ben ik geen prof, dus geen BTW aftrek voor mij... En ik verwacht dat die 6D niet stiekem professioneel is gebruikt, anders zie ik het wel aan de gebruikssporen. Het is gewoon iemand die met zo'n mooie camera met een basis-cursus was begonnen, maar er nu niet verder mee gaat.

Maar ik kijk hem vanavond wel even goed na.

Groeten,
Hendrik

P.S.: Mijn Grrmmbl met betrekking tot de flitser is mogelijk te voorbarig. Er schijnen ook Canon flitsers te zijn waarvan het serienummer begint met een letter. Dus het oordeel is daarover nog niet duidelijk. Dat scheelt weer iets wantrouwen richting die Marktplaats verkoper.
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Anoniem 3

drikj schreefCOLON@Pieterr, dat heb ik gezien, maar dan scheelt het ook nog de battery grip als extra.

En @Gabriël, gisteravond kwam ik nadat ik dit had gepost ook nog een topic tegen over een nep Canon 580 EX II http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 2#p1203602 en wat blijkt? Dat ene ding wat ik dus tweedehands op Marktplaats heb gekocht heeft een serienummer die start met een C i.p.v. een cijfer. Dus nep. Ik kan het nog niet helemaal geloven... Balen. En daar heb ik ook nog een t#ring-eind voor gereden op een avond. Grrrmbl.

Groeten,
Hendrik
Ik had het al gelezen.. Triest. Droog je tranen en ga voor een echte :wink:
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Nou Drikj, vertel............. mogen we je feliciteren?
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Oh ja, verduld. Ik had er nog niet op gereageerd. Maar ik heb hem inderdaad gekocht. De camera was niet eens een half jaar oud. Bon e.d. zat er ook bij en hij had er nog een driejarig sevicecontract bij afgesloten met Kamera-Express. Helaas is dat niet persoonlijk overdraagbaar. de bon stond op naam van zijn bedrijfje. Zijn verhaal klopte niet helemaal, want inmiddels had hij zich toch "bedacht" om niets met de fotografie te gaan doen; hij ging een 5D Mk III ophalen en wil daarmee concertfotografie gaan beoefenen.
Nou ja, ik kon niets raars bedenken wat er met die camera was en de verkoper kwam vertrouwenswaardig over. Dus... gewoon meegenomen. Ik moet er nog flink mee gaan spelen, maar dat komt goed.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

drikj schreefCOLON Ik moet er nog flink mee gaan spelen, maar dat komt goed.
Ga je de vorige eigenaar achterna? Een maand geleden gekocht en nog steeds niet flink mee gespeeld? :)
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Haha, nee dat komt omdat ik hem thuis had gelaten op vakantie. Hij paste niet meer in mijn fotorugzak en ik kreeg hem op die korte termijn ook niet in mijn verzekering.
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar