probleem camera met communicatie lens.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
wimros
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2013 11:23

Hallo.

Ik ben nieuw op dit forum en deze vraag zal wel eens meer gesteld zijn maar ik stel hem toch:
Heb al een tijdje een 1000D in bezit en gebruik hierbij een tamron lens 70-300mm.Nooit geen probleem mee gehad tot dit weekend.
Krijg nu de vaste foutmelding: Err1 Communicatie tussen camera en lens fout,reining de contactpunten.
heb dit gedaan (en ook een fotozaak)maar probleem blijft.
Fotozaak wilde de camera en de lens opsturen voor update.
Mijn vraag is: moet hij echt opgestuurt worden of kan ik hem thuis ook updaten?
Of heeft iemand anders nog een oplossing?
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Allereerst, welkom!
In antwoord op je vraag: update of reparatie?
Update van firmware kan je in principe zelf, maar lijkt me onzin want wat ooit werkte blijft werken in software. Dus lijkt het een hardware issue. Zelf schoonmaken is gedaan. Dus reparatie... Mijn opvatting niet zelf doen, opsturen. (Of zelf naar een formeel reparatiepunt brengen)
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

wibo53 schreefCOLONAllereerst, welkom!
In antwoord op je vraag: update of reparatie?
Update van firmware kan je in principe zelf, maar lijkt me onzin want wat ooit werkte blijft werken in software. Dus lijkt het een hardware issue. Zelf schoonmaken is gedaan. Dus reparatie... Mijn opvatting niet zelf doen, opsturen. (Of zelf naar een formeel reparatiepunt brengen)
Daar ben ik het niet mee eens.
Het kan zijn dat er een "bug" in de software zit waardoor er sneller problemen kunnen ontstaan.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Als 'ie opgestuurd wordt dan kan (een reperatiecentrum van) Canon je camera en lens bekijken. Ik weet niet precies wat je winkel bedoelt met "update", maar als het de firmware is, dan kun je die zelf aanpassen. Check je firmware, de nieuwste voor de 1000D is versie 1.0.7. De link is hier: Firmware melding 1000D.

Ik verwacht niet dat de firmware verschil maakt, maar je kunt het proberen. Het meest waarschijnlijke is dat er intern iets mis is en dat een reperatie noodzakelijk is.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
wimros
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2013 11:23

De lens is een tamron en de camera dus een canon.kan dit naar 1 servicepoint of moeten ze apart voor controle?
wimros
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2013 11:23

als ik de telelens op M zet doet hij het gewoon,dus het probleem zit hem in het AF gedeelte.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Hij doet het wel op de m-stand? Dan is mijn gok dat er iets mis is met de lens. Hij doet het volledig in de M-stand? Ik bedoel dat het diafragma sluit als je een foto maakt of de preview knop indrukt? En je hebt geen problemen met andere lenzen?

Hebben ze in de winkel de lens op andere cameras geprobeerd? Want als 'ie hetzelfde doet op andere cameras dan is het zeker dat het aan de lens ligt. En om zeker te zijn zouden ze een paar lenzen op jouw camera kunnen proberen.

Vraag je trouwens wel af of reparatie het waard is.....
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar