Welke van de twee body's ?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ind0tje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2010 17:43

Hallo iedereen,

De Canon 450D is mijn eerste spiegelreflexcamera, deze gebruik ik nu al drie jaar dus ik vind het een keer tijd om te gaan vervangen omdat ik tegen een aantal punten aanloop. Omdat ik nu een aantal maanden stage ga lopen en daar ook een vergoeding voor krijg maandelijks, ben ik wat rond gaan kijken wat de opvolger zou kunnen zijn van mijn huidige camera.

Nu is mijn oog gevallen op een 60D of 7D, tussen beide zit natuurlijk een heel verschil qua prijskaartje maar nu komt de vraag.
Nieuw kost een 60D body rond de €730/€750, maar voor +/- €150 meer heb ik een gebruikte 7D op Marktplaats.
Nou is mijn vraag wat is de betere optie van deze twee camera's, en waarom jullie mij een van die twee zouden aanraden.

Ik fotografeer vooral motocross en daarnaast af en toe nog wat portretten.

Groeten Davy
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

De 7D heeft een beduidend betere Af. Met motorcross ga je daar erg blij mee worden... ;)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
edvdwal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 19:17

voor motorcross is de 7D veel beter (Autofocus / snelheid) voor portretten ontlopen ze elkaar niet zo veel...
6D | 50mm f/1.4 EX DG
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

Ik heb ooit via internet een nikon d200 gekocht. was er erg blij mee altijd. toen weer verkocht om geld te sparen voor een canon 550d. ik heb nooit problemen gehad met de nikon die ik online gekocht had. het is natuurlijk altijd uitkijken. ik fotografeer zelf ook bij de motorcross met mijn 550d. daarvoor leende ik ook altijd lenzen op school (wat nu helaas niet meer kan omdat ik afgestudeerd ben). zo'n body gaat vaak lang mee van een 7d dus meestal is het wel een goede keus om online een body te kopen.
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
ind0tje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2010 17:43

Oke, ja daar twijfelde ik toch wel het meeste over. Want iemand kan natuurlijk wel zeggen ik heb er maar 20.000 foto's meegemaakt maar dat kan goed het 2 of 3 dubbele zijn. Maar dat is denk ik dan het risico als je 2de hands iets koopt.
twistersam

7D kun je wellicht het aantal clicks uitlezen, weet je meteen hoeveel de camera er echt heeft en of de verkoper te vertrouwen is.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

ind0tje schreefCOLON... tijd om te gaan vervangen omdat ik tegen een aantal punten aanloop.
Welke punten?

Hans. :wink:
Gebruikers-avatar
laurenskoster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2009 22:16
WoonplaatsCOLON utrecht

7D heeft inderdaad een betere autofocus, en meer fps in burstmode (8 fps vs. 5.3 voor de 60D). Beiden tellen voor motorsport, maar voor portretten zijn de camera's nagenoeg gelijk lijkt mij.
Het gaat er niet om hoe duur 'ie is, maar om wat je ermee doet
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

Ik zou de camera ook gewoon ophalen en niet laten versturen. Staat het je niet aan, koop je hem niet
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
ind0tje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2010 17:43

@ Hans: Dat de 450D bijvoorbeeld al bij ISO400 al ruis heeft, en omdat ik de 70-200 F/4 USM gebruik bij de motocross moet ik wat hoger in de ISO waarde als ik de foto wil laten bevriezen. Ook de burstmode van de 450D in RAW formaat is niet echt snel, dat zijn eigenlijk de belangrijkste punten.

@ Ernst-Jan: Dat ga ik sowieso doen als ik zoveel geld uitgeef.


Wat is een redelijke prijs voor een gebruikte 7D body volgens jullie ?
edvdwal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 19:17

ind0tje schreefCOLON Wat is een redelijke prijs voor een gebruikte 7D body volgens jullie ?
De nieuwprijs van de 7D is laatste paar weken flink omhoog gegaan (was 1150 en cashback daar nog af, nu kost hij rond de 1300) - het is de verwachting dat met de opvolger (7d2 / 70d) die prijs weer een beetje zakt...

€650-750 ongeveer (heb de mijne voor 650 gekocht in november) eventueel met lens / grip iets meer... zie er voldoende staan voor 650-750 op MP op dit moment... en ook leuke combi deals met een 17-55/2.8 of een L lens.
6D | 50mm f/1.4 EX DG
ind0tje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2010 17:43

Na wat nadenken en onderzoek op het internet, ben ik nu tot de conclusie gekomen dat ik ga kijken voor een gebruikte 50D. Een 7D is toch wat te hoog gegrepen qua prijsklasse, en omdat ik veel motocross fotografeer wil ik geen scherm dat kan draaien omdat er dan toch allemaal zand/stof tussen komt te zitten dus ook de 60D valt af.

Ook las ik dat de 50D op burst rate rond de 6,3 zat waar de 60D op 5,3 uitkwam. Ook wil ik na een tijdje toch wel de 70-200mm F/4 USM gaan verkopen en vervolgens gaan kijken naar een IS versie of een 2.8 versie dus dan besteed ik liever daar mijn geld aan.
Anoniem 4

Goed besluit. Zo te zien heb je het weloverwogen genomen. Succes met het zoeken van een 50D. Fijn dat je het hier ook nog even meldt.
Nog een tip voor wat het waard is. Het ziet er naar uit dat Canon nog deze maand nieuwe camera's gaat aankondigen, waaronder mogelijk een opvolger voor de 60D. Dat heeft dan ook weer consequenties voor de prijzen van de oudere camera's die daardoor wat goedkoper worden aangeboden.
Misschien toch nog even geduld uitoefenen. De lente is ook nog even op zijn retour. Het seizoen voor mooie foto's begint iets later dit jaar. :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar