550D of 600D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Ja, en de optie om eens RAW te proberen heb ik gedaan en dan komen ze er een stuk beter uit. Maar dat kan op deze manier toch nooit de bedoeling zijn?
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Het is niet voor niets dat je de styles van de camera naar eigen wens aan kan passen...
Gebruikers-avatar
f8@24mm
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2009 23:37
WoonplaatsCOLON Voorburg
CONTACTCOLON

Bollie schreefCOLONBeide modellen worden nu zeer aantrekkelijk aangeboden en dit inclusief een Yoeki Moeki lens.
Op dpreview zijn ze nagenoeg gelijk.
heb beide in mijn hand geprobeerd. 600D zit veel beter in mijn (aan 10D/30D/40D/5D gewente) schop ;) hij is eigenlijk best comfortabel, in tegenstelling tot oude 450D of de 550D.
Bollie schreefCOLON Maar waar ik van gruwel is het kantelschermpje op de 600D
Is in de praktijk bewezen dat deze goed is, of kan ik toch beter gaan voor de 550D
maakt niet zo enorm veel uit. dat hij kantelbaar is, is ook een plusje voor opnames uit konijn-perspectief (paddo's, bloempjes, ezv.).

qua beeldkwaliteit van de scherm - ik vind die van 600D redelijk goed. beter dan 5D mkII maar dat is ook niet verrassend
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Ben even aan het stoeien geweest met een grijskaart en alles is nu niet meer zo gelig of hard van kleur!

@Rocker: Daar ben ik ook mee bezig geweest maar kreeg de kleuren niet echt naar mijn zin.

@f8@24mm: Heb ook flinke kolenschoppen, en heb er ook nog een battery-pack onder geschroefd. Maar zonder gaat het ook prima! En het schermpje voelt inderdaad solide aan.
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Mogelijk dat anderen je daar wat beter advies over kunnen geven.. Ik weet dat je de jpg die door de camera wordt aangemaakt redelijk naar wens aan kan passen, mar weet het fijne er ook niet van, omdat ik enkel in raw schiet
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Ben nu tevreden en ik kan beter alles in RAW schieten inderdaad.
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar