1d mark III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
fox68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2011 20:56
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Hallo, ik ben van plan om een 2e hands 1d mark III camera er bij te kopen voor 2e camera.
Ik fotografeer hoofdzakelijk sport.
Is dit nog aan te raden of is deze camera qua techniek etc. verouderd?
Alvast bedankt voor de reactie
Canon 1Dx, Canon 1D MarkIV, Canon 7D, 70-200mm L 2.8 IS II, 16-35mm L 2.8II, 400mm L 2.8 IS, 24-105 L 4.0 IS
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

10fps lijkt me niet verkeerd voor sport. :D

http://the-digital-picture.com/Reviews/ ... eview.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ja, deze camera is verouderd, hij is opgevolgd door de mark IV en die is weer opgevolgd door de 1Dx.
En ja, hij is het nog waard.....

Dit is een beetje een rare vraag. Ik neem aan dat je weet wat de mark III wel en niet kan en of 'ie beperkingen heeft die voor jou van doorslaggevend belang zijn. Er is geen enkele reden om niet te gaan voor een mark III als die jou geeft wat je nodig hebt. 10fps kan bijvoorbeeld zo'n ding zijn die je nodig hebt. Kortom, alleen jij weet of het voor jou een goede keuze is!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

fox68 schreefCOLONHallo, ik ben van plan om een 2e hands 1d mark III camera er bij te kopen voor 2e camera.
Ik fotografeer hoofdzakelijk sport.
Is dit nog aan te raden of is deze camera qua techniek etc. verouderd?
Alvast bedankt voor de reactie
wat is je huidige camera?
Gebruikers-avatar
Labradoodle
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2012 20:24
WoonplaatsCOLON Noord Nederland

Heb onlangs een upgrade gemaakt van de 40D naar de 1DIII, een geweldige stap voorwaarts!
Groet Rob

1DIII met wat gLas

Flickr
FaceBook
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Het is idd een verouderd model, maar kan nog zeer goed mee. Je weet zelf wel of de kwalificaties van deze camera bij je zouden passen.

Heb deze zelf ook en heb nog geen nadeel kunnen ontdekken, wat mij tegenspeelt.

10fps is leuk, maar heb hem zelf begrenst op max 4fps. En dan nog gebruik ik dat zelden.
Snelle AF icm goede lenzen en fotograaf geeft mooie scherpe beelden.

Hij weegt wel wat btw, dus om hem als 2e camera mee te nemen. Wat gebruik je nu dan?
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
fox68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2011 20:56
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Op dit moment gebruik ik de 7D met grip.
Ik wil op de 2e camera dan mijn 70-200 zetten en op de 7D de 300mm.
Canon 1Dx, Canon 1D MarkIV, Canon 7D, 70-200mm L 2.8 IS II, 16-35mm L 2.8II, 400mm L 2.8 IS, 24-105 L 4.0 IS
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

En om wat voor sport gaat het. Voor schaken zou ik toch een andere camera nemen :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fox68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2011 20:56
WoonplaatsCOLON Rotterdam

fotojeroen schreefCOLONEn om wat voor sport gaat het. Voor schaken zou ik toch een andere camera nemen :D
Om voetbal
Canon 1Dx, Canon 1D MarkIV, Canon 7D, 70-200mm L 2.8 IS II, 16-35mm L 2.8II, 400mm L 2.8 IS, 24-105 L 4.0 IS
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ja, een mk III kan prima. Ook naar huidige maatstaven kan hij nog wel mee. Qua dynamisch bereik en AF-snelheid vind ik hem beter dan de 7D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Waarom niet gewoon een tweede 7D? Daarvan weet je precies hoe deze werkt, heeft dezelfde cropfactor en is goedkoper (iig tweedehands). Is er een reden waarom je naar de 1Diii kijkt?
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

als je er eenmaal een "1 " serie in je handen gehad hebt wil je niet meer anders .....

Ik heb begin van het jaar een 5DII erbij gekocht, maar ik betrap mezelf er vaak op dat ik toch de 1D meeneem omdat ie zo lekker in de hand ligt. Alleen is het geen toestel om op vakantie mee over de boulevard te lopen :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

hmmm. heb mijn 1d verkocht voor o.a. een tweede 5D mk II
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLONJa, een mk III kan prima. Ook naar huidige maatstaven kan hij nog wel mee. Qua dynamisch bereik en AF-snelheid vind ik hem beter dan de 7D
Idem hier.

Ik gebruik als tweede camera nog een 1d mk III en dat gaat prima, wel wordt het verschil met de huidige generatie 1d's wel wat groot maar dat mag ook wel na ruim 5 jaar.
Maar handling en kwaliteit zijn beter en fijner dan die van de 7d. Maar afhankelijk van je glasbak kan de cropfactor en meer megapixels wel een overweging zijn ivm croppen.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

addy101 schreefCOLONWaarom niet gewoon een tweede 7D? Daarvan weet je precies hoe deze werkt, heeft dezelfde cropfactor en is goedkoper (iig tweedehands). Is er een reden waarom je naar de 1Diii kijkt?
Ben ik het gedeeltelijk mee eens. 7D is een uitstekende camera, heb hem zelf ook. Echter is de 1D III toch een stukje sneller.

En waar haal je de wijsheid vandaan dat deze camera's dezelfde cropfactor hebben? De 7D heeft een cropfactor van 1.6 en de 1D III een cropfactor van 1.3
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@Robbert1978: Zijn eerste 7D heeft dezelfde cropfactor als een eventuele tweede 7D. :wink:
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Oeps sorry, mijn (lees)fout, je hebt helemaal gelijk ;-) Excuses
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

jammer te zien dat een toestel wat een aantal jaren geleden als absolute top nu ineens gedegradeerd wordt naar een alternatief back-up met een vraagteken.

Als je ziet wat de opmerkingen zijn dan springen de tranen in je ogen en je begint je af te rvagen hoe het in godsnaam mogelijk is geweest dat mensen vroeger in staat waren om sportfoto''s te nemen toen er nog gewoon een F1 was met een lens erop die je zelf scherp moest stellen en slechts een moterdrive eronder zat die als de baterijen goed waren slechts 8 beelden p/sec komden geven en dat je dan vervolgens na 4,5 seconden een rolletje moest wisselen terwijl het sporten gewoon doorging.
Zelfs met een 1D mark 2 lijkt het me vrijwel onmogelijk om vandaag de dag nog een fatsoenlijke foto te nemen, hoe hebben ze dat in hemelsnaam gedaan !!

Met andere woorden :

als het met een 1D mark 3 niet lukt dan kun je beter stoppen met fotografie lijkt me.
Fotograferen is kijken niet klikken.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Hetzelfde kun je ook over de 7D zeggen :)
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

klopt, jammer toch, we laten ons helemaal dol maken door al die ontwikkelingen en zijn bang dat we het ineens niet meer kunnen of dat het ineens niet meer voldoende zou zijn.
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar