Tennis fotograferen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik zou zelf het volgende stellen:
- het diafragma wil ik op een vaste waarde kunnen instellen, bijvoorbeeld altijd op F2.8 voor het meeste isolatie van het onderwerp
- de sluitertijd moet 1/800e seconde of sneller zijn
- de iso is wat minder van belang als je toch over dag schiet

dan kom ik uit op Av, stel je ISO zodanig hoog in dat je sluitertijd kort genoeg blijft.

als je iso te hoog staat zal je in het 'ergste' geval met sluitertijden van 1/3200e seconden werken. bij vergelijkbare ISO in Tv mode op 1/800e zal je dan opeens op F5.6 gaan fotograferen, volgens mij heb je daar geen F2.8 lens voor gekocht.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

Scott kelby heeft een mooie sessie gegeven over sport fotografie op de google + conferentie

http://www.youtube.com/watch?v=wQ4KsGYDzgU" onclick="window.open(this.href);return false;

misschien heeft een ieder er wat aan
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Afotos schreefCOLONdan kom ik uit op Av, stel je ISO zodanig hoog in dat je sluitertijd kort genoeg blijft.
Kortom M icm Auto ISO kan ook wel handig zijn...
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
racoon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1010
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 11:27

Tv 1\800 met iso op 200 of kan hij beter op 100,en waarop te letten als de zon fel als vandaag is.
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Beasar schreefCOLON
Afotos schreefCOLONdan kom ik uit op Av, stel je ISO zodanig hoog in dat je sluitertijd kort genoeg blijft.
Kortom M icm Auto ISO kan ook wel handig zijn...
Nee, want bij sport zijn snellere sluitertijden van belang dan de sluitertijden die je camera zal berekenen. Daarom kan je beter op AV fotograferen, ISO eerst laag instellen en dan kijken of je sluitertijden de gewenste vorm aannemen. Je ISO aanpassen doe je dan daarna, mocht dat nodig zijn.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Koen, je camera berekent geen sluitertijd in M, die stel je zelf in. De camera berekent met auto ISO enkel de ISO.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Koen Smit schreefCOLON
Beasar schreefCOLON
Afotos schreefCOLONdan kom ik uit op Av, stel je ISO zodanig hoog in dat je sluitertijd kort genoeg blijft.
Kortom M icm Auto ISO kan ook wel handig zijn...
Nee, want bij sport zijn snellere sluitertijden van belang dan de sluitertijden die je camera zal berekenen. Daarom kan je beter op AV fotograferen, ISO eerst laag instellen en dan kijken of je sluitertijden de gewenste vorm aannemen. Je ISO aanpassen doe je dan daarna, mocht dat nodig zijn.
Nee???? Zover ik weet, stel je in M ook zelf de sluitertijd in... ;) Ik schiet persoonlijk alles in M met auto ISO. Ik vind sluitertijd en diafragma erg belangrijk (bepalen voor het grootste deel wat je ziet in de foto bij beweging). Uiteraard let ik heel goed op de voorgestelde ISO.
Dat jij Av voorsteld voor sporten vind ik best bijzonder. Maar ik denk dat het niet uitmaakt welke stand je neemt, zolang je weet waar je mee bezig bent!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Ah, laat maar, 't was al laat gisteravond. Had het verkeerd gelezen ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar