Wat is het beste??

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
jantine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 17:17
WoonplaatsCOLON schoonrewoerd

Hoii allemaal...

Mijn canon powershot s5is begint na velen, velen, velen foto's gemaakt te hebben, het loodje te leggen...
Maar...
nu ben ik op zoek naar een nieuwe camera en wil ik een stapje verder:
een echte spiegelreflex...
Maar welke camera is nu het beste voor mij???

Ik fotografeer het meest natuur (landschap, dieren, wild, bloemen, bossen, zee, enzovoorts)
daarnaast ook mensen (maar ook dan in de natuur)

Mijn Budget: tot max 800-1000 euro,

(ps.. ik kan 2 lezen 58mm,
van canon van een kennis overnemen dus zou het mooiste zijn als ik die op mn toekomstige camera kan gebruiken)

Ik hoor heel graag van jullie!!
alvast bedankt!!
Groetjes Jantine
***nothing to say***
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Welke lenzen kan je overnemen? Gaat dit dan ook van het aangegeven budget af? Wel handig dit te vermelden voor een goed advies.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
jantine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 17:17
WoonplaatsCOLON schoonrewoerd

volgens mij:
Een "gewone" lens (canon zoom lens 15-55 mm)
en een tele lens (canon zoom lens 75-300mm) (ik moet nog navragen welke het heel precies zijn..)
het budget wat bovenaan staat is het budget voor de camera!! dus daar gaan niets vanaf, ondanks de lenzen!
***nothing to say***
glowingeddy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 10:24

misschien een heel ander idee maar als het niet nieuw moet zijn dan is misschien een 5d classic een interessante optie, die inclusief een 50 of 85mm prime maakt een mooie set
Gebruikers-avatar
jantine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 17:17
WoonplaatsCOLON schoonrewoerd

glowingeddy schreefCOLONmisschien een heel ander idee maar als het niet nieuw moet zijn dan is misschien een 5d classic een interessante optie, die inclusief een 50 of 85mm prime maakt een mooie set
okee.. ik ga er eens naar kijken wat dat is,...

en mensen: geheel nieuwe ideeën zijn ook welkom,, dus het hoeft NIET af te hangen van de lenzen die ik erbij heb gezet!!!
***nothing to say***
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Allereerst een hele goede beslissing om een spiegelreflexcamera aan te schaffen. :wink:
Er zijn zoveel mogelijkheden dat het erg lastig is om dat hier allemaal te gaan beschrijven. Op deze site:
http://www.digitalespiegelreflex.com/
kun je je heel aardig inlezen en zelf een beetje inschatten waar jij denkt dat jouw eisen/wensen het beste bij aansluiten.
Als je dat een beetje duidelijk is kun je specifiekere vragen gaan stellen, gericht op een modelserie.

Voor wat betreft het overnemen van die objectieven zou ik je willen adviseren die 75-300mm niet te nemen. Tenzij je er
niks (of bijna niks) voor hoeft te betalen. Voor dat objectief zijn veel betere alternatieven te koop.
De 18-55mm is een prima kitobjectief om mee te starten. Daar moet je niet teveel voor hoeven betalen want ze worden vaak voordelig in een kit met body aangeboden. 40 euro max.

Ik hoop dat ik je zo een beetje op gang heb geholpen want iedereen gaat anders van alles roepen en je moet eerst een beetje weten waar men over schrijft.
Succes!
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

en niet naar een 5D classic uit gaan zien, maar gewoon voor een mooie nieuwe 60D, 600D of net gelang wat je lekker in je hand ligt, ik zou zeggen, ga eens naar de Media Markt, niet zozeer om persee te kopen, mag, maar gewoon om eens lekker de camera''s te voelen, een van de enige zaken in nederland waar je dar ongegeneerd kunt doen, hier kun je alle merken een goed bekijken en betasten.

Maak hier gewoon je keuze uit, weet zeker dat er iets voor je bij zit.

Als het puur om de foto''s gaat dan hebben veel camera''s dezelfde sensoren erin zitten, met andere woorde, de camera maakt niet zozeer het beeld, maar wel de lens en fotograaf, deze factoren zijn het belangrijkst, dus laat je in winkels ook niets anders wijs maken, of je nou een 550D, 600D, 60D, 7D neemt, met de juiste lens ervoor en een beetje know-how leveren ze allemaal haast identieke beelden op, er is geen doorgewinterde fotograaf hier op dit forum die zonder de juiste Exif gegevens het verschil kan zien uiteindelijk.

Dus mijn advies, kijk wat je lekker ligt en koop deze camera, liefst een body zonder lens en ga lekker even expirimenteren met de ""gekregen"" lenzen, als je een beetje wegwijs geworden bent in de SLR wereld, dan kun je een stap voorwaards maken en een betere lens aanschaffen die op dat moment meer aan je eisen gaat voldoen.
Maar in het begin, zeker als je dit nog nooit ervaren hebt, geen uitbundige pakketten die zogenaamd lekker voordelig zijn, maar kijk even rustig de kat uit de boom en probeer deze te fotograferen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Helemaal eens met Close. Ga lekker kijken voor een 550D. Je begint met een DSLR dus zal veel moeten gaan leren. En met een 550D ben je voor vaak een mooie prijs helemaal klaar. Dan kan je eventueel nog voor een betere zoomlens kijken.
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
jantine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 17:17
WoonplaatsCOLON schoonrewoerd

Bedankt voor de info van jullie!!
Als je op internet lees je zo verschrikkelijk veel verschillende dingen (negatief en positief)
dat je het uiteindelijk helemaal niet meer weer!!
karin115: bedankt voor die site, erg handig om even op te kijken!!
close:ik dacht dat de body er ook toe deed?? en ik ga zoiezo eens lekker een avondje kijken bij de mediamarkt!!:)
veldje: thanks voor je 550 tip.. ik dacht ook ergens in die richting!!
***nothing to say***
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Een body doet er natuurlijk toe. Maar in de meeste gevallen zal je pas tegen de beperking van een body aan gaan lopen als je al wat gevorderd bent en 'snapt' waar de beperking voor jou zit. En meestal ben je dan al een jaartje of wat verder en kan je sowieso kijken voor een nieuwere versie die wel kan wat jij dan wil. Lenzen zijn altijd een goede investering want die blijven wel goed, ongeacht de body die je gebruikt (mits je natuurlijk de EF lenzen koopt, met EF-s is er weer wel een beperking).
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ik sluit me helemaal aan bij Rob. Beginnen met een xxxD body en eerder wat meer investeren in kwalitatief betere objectieven. Zoals de Sigma 17-70mm of de Tamron 17-50mm in combinatie met de Canon 55-250mm.
Dan heb je een hele mooie set om mee te starten en waar je voorlopig echt wel vooruit kunt.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

binnen normale parameters waar de meeste van ons zich in begeven kun je met de meeste body''s van Canon (of Nikon etc..) uitstekend uit de voeten, maar ga je jezelf buiten de parameters begeven, dus bv slecht weer (regen, wind ed), hoog ISO gebruik, snelle sporten of bewegende objecten, dan kom je meer in de wat gevorderde body''s of specifieke body''s, ik kan nl met een 1D mark 4 als ik mijn zoontje bij het zwembad fotografeer absoluut geen betere foto maken dan met een 550D, ook al zit daar ongeveer 3500 euro verschil tussen (mits ik dezelfde lens gebruik), maar wil ik datzelfde zoontje al springend scherp van de duikplank waarbij ik zelf tot mijn nek in het water sta omgeven door waterspetters met een burst van 10 foto''s per seconde fotograferen dan zakl de 550D niet meer toereikend zijn en moet ik naar een 1D grijpen.

Snap je wat ik bedoel.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Wat ik als nadeel ervaar bij de xxxD bodies is dat heel veel zaken veel lastiger te bereiken zijn dan bij de zogenaamde pro-bodies. Dus de beginner eerder afschrikken dan aanmoedigen. Met de Canon EOS 500 (analoog) duurde het eeuwen voordat ik de overstap durfde te maken naar Av of Tv, puur omdat de interface dat niet toe liet. Dat is later enorm verbeterd, maar toch.

Als ik nu opnieuw zou beginnen, dan zou ik denk ik voor de 60D/7D hebben gekozen. Dat wiel op de achterkant is toch wel een enorm hulpmiddel. Voor de rest, zolang je je niet druk maakt over de custom functies, wijkt het niet al te veel af van de 550D.

Ik denk zelfs dat een beginner juist geen beginnerscamera moet hebben, maar een goede pro camera met een duidelijke cursus erbij.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Na het analoge tijdperk jaren geen camera aangeraakt ( althans, geen slr ) ben ik een paar jaar geleden weer begonnen met een 450D en het menu was juist één van de dingen die heel erg gemakkelijk en overzichtelijk in elkaar zat.
Kheb nu een 7D en dat is toch heel anders, zou het niet aan iemand adviseren die net gaat beginnen of je moet geld teveel hebben.
Ik sluit mij aan bij de eerdere suggesties, koop een xxxD body ( zoals de 550D ) en spandeer de rest aan een objectief, voorbeelden zijn al gegeven.
Je kan dan voorlopig weer een paar jaar vooruit en in de tussentijd kom je er vanzelf achter of je nog meer wilt investeren in je hobby en wat je nog meer tekort komt.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
jantine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 17:17
WoonplaatsCOLON schoonrewoerd

iedereen heel erg bedankt voor jullie reacties!!
hier kan ik wat mee:)
Ik neig nu het meest om te gaan kijken voor een 550D... als ik zo jullie reacties lees, lijkt me dit een mooie camera om mee te beginnen...
uiteraard valt er nog veel te leren, en dat hoop ik door ervaring op te doen en natuurlijk dit forum te doen..
bedankt!!
***nothing to say***
Gebruikers-avatar
the-essy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2010 19:48
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Voordeel van de xxxD bodies zoals de 550D zijn voornamelijk dat ze ook lichter zijn, dan zal het gewicht je niet gelijk afschrikken.

Voordeel van de xxD bodies zoals de 50D of de 60D is het instelwiel achterop de camera en het scherm bovenop. Hiermee kan je veel makkelijker je instellingen wijzigen waardoor je sneller uit de automatische stand komt.

Zoals eerder gezegd, ga lekker uitgebreid kijken en voelen bij de Mediamarkt.
Fotografie portfolio: http://www.iamphotogirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisblog: http://www.iamtravelgirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
jantine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 17:17
WoonplaatsCOLON schoonrewoerd

karin115 schreefCOLONZie hier onder aangeboden/gezocht: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 0&t=102589
Is die niet duur??
Nieuw is hij 529 euro bij de mediamarkt: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/CA ... 67611.html" onclick="window.open(this.href);return false;
***nothing to say***
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Dat is de 600D met de 18-55mm. Je moet deze vergelijken: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/CA ... 67589.html
Er is inderdaad actie bij Mediamarkt. Je moet dus voor jezelf bepalen hoeveel verschil je tussen 2e hands en nieuwprijs wilt hebben. Die andere lijkt me ook nagenoeg nieuw en daar zitten dan ook nog wat accessoires bij waar je ook het nodige voor moet betalen. Ongemerkt loopt het op.
En wellicht valt er nog te onderhandelen, waarbij je de huidige actie prijzen van Mediamarkt aanhaalt.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Mijn advies:

Canon Eos 550D
http://www.cameranu.nl/nl/digitale-came ... 007_81334/" onclick="window.open(this.href);return false;

+

Tamron 28-75 2.8
http://www.cameranu.nl/nl/objectieven/t ... 1_513_440/" onclick="window.open(this.href);return false;

+

Flitser Canon Speedlite 430 EX
http://www.cameranu.nl/nl/flitsers/cano ... 682_10666/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vergeet niet te investeren in geheugenkaartjes...


Prima apparatuur, goeie startersset, met prima uitbouw- en uitbreidingsbasis als je dat zou willen.




+
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar