[VerzamelTopic] EOS 5D mk III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 4

Landschapsfotografen werken meestal in landscape en vanaf statief. Een grip heeft ook handige knopjes voor werken in portrait wat bij uit de hand werken je grip op de camera verbetert en je in die stand ook makkelijker laat afdrukken. Een extra accu is een mooie bijkomstigheid.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Laat zijn, als je het woord' VOORAL' niet wil snappen heeft het geen zin.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Wat een onnodige discussie hier weer!
ron582
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2012 12:09

@jjas,

Idd weer een onnodige discussie... Het is ook altijd een bepaal iemand die ik iedere keer weer op alles en iedereen zie reageren en nu zelf ook een 5dmiii heeft. Helaas voor deze persoon!! Ik denk dat hij er juist erg veel vanaf weet en veel mensen kan helpen, maar moet zijn k.. Opmerking eens voor zich houden.

Ik ben er daarom helaas mee gestopt terwijl ik een brandende vraag heb over het flitsen met de 5dmiii heb.

Gr. Ron
Gebruikers-avatar
shyam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009 12:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

@Ron, ik zou je vraag gewoon stellen. Kan er hopelijk weer constructief op geantwoord worden.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

ron582 schreefCOLON@jjas,

Idd weer een onnodige discussie... Het is ook altijd een bepaal iemand die ik iedere keer weer op alles en iedereen zie reageren en nu zelf ook een 5dmiii heeft. Helaas voor deze persoon!! Ik denk dat hij er juist erg veel vanaf weet en veel mensen kan helpen, maar moet zijn k.. Opmerking eens voor zich houden.

Ik ben er daarom helaas mee gestopt terwijl ik een brandende vraag heb over het flitsen met de 5dmiii heb.

Gr. Ron
Ron,

Laat je vooral NIET ontmoedigen! Gewoon negeren.
Stel je vraag, er zijn voldoende mede-forummers die je graag en vooral goed willen helpen.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Mijn vraag was of er meer zijn die de grip minder zijn gaan gebruiken. Op de 5D II en 7D zat die er altijd onder en 5D III nauwelijks, maar blijkbaar is het lastig om dit soort vragen te stellen op het forum ?, dat er op en bepaalde manier gereageerd moet worden. Jammer !!

Voor mij is dit voorlopig de laatste post op dit forum. :(
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
shyam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009 12:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Apple schreefCOLONMijn vraag was of er meer zijn die de grip minder zijn gaan gebruiken. Op de 5D II en 7D zat die er altijd onder en 5D III nauwelijks, maar blijkbaar is het lastig om dit soort vragen te stellen op het forum ?, dat er op en bepaalde manier gereageerd moet worden. Jammer !!

Voor mij is dit voorlopig de laatste post op dit forum. :(
Dat is ook niet nodig. Het kan ook gezellig zijn. Er is vast wel iemand die haar/zijn ervaringen wil delen.

Ik heb zowel op de mark 2 als mark 3 nooit een grip gebruikt: kleine handen. Maar hoewel de mark 2 al heel prettig in mijn hand lag (kon er de hele dag mee rondlopen zonder te merken), vind ik de mark 3 nog prettiger. Het is alsof het een verlengde van mijn hand is. :)
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Apple schreefCOLONMijn vraag was of er meer zijn die de grip minder zijn gaan gebruiken. Op de 5D II en 7D zat die er altijd onder en 5D III nauwelijks, maar blijkbaar is het lastig om dit soort vragen te stellen op het forum ?, dat er op en bepaalde manier gereageerd moet worden. Jammer !!

Voor mij is dit voorlopig de laatste post op dit forum. :(
Wat bedoeld je met bepaalde manier van reageren?
Heb ik dingen gezegd die niet met jou visie strookten? Wat is daar verkeerd aan?
Dat zou ik wel willen weten, maar liefst via pb!

Zo, ook m'n laatste bijdrage hier is ook een feit. Zal blijven lezen, en alles slikken, zeer leerrijk!
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Anoniem 4

Wat zal het stil worden op het forum. Eén troost, ik blijf gewoon posten, ook al zal niet altijd iedereen het met mijn inhoud eens zijn.
Verschil van mening zal er altijd zijn en dat mag ook. Dat zul je van elkaar moeten accepteren en respecteren.
Dwingen om van mening te veranderen, werkt echt niet.
Laten we nu weer verder gaan met zaken die interessant zijn rond de 5DmkIII. Plus- én minpunten, want van beide opvattingen/ervaringen kun je leren.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik dacht dat alle korte lontjes zo vlak na Oud en Nieuw toch wel opgebrand zouden zijn, maar helaas... Laten we het met elkaar gezellig houden! Een meningsverschil hoeft nog geen reden te zijn om elkaar aan te vallen, en als ik dit zo teruglees heeft dit vooral met misinterpretaties te maken, iets wat je op een forum iets sneller zult hebben dan wanneer je gewoon met elkaar in gesprek bent.
Tijd om alle strijdbijlen weer te begraven dus en constructief informatie met elkaar te delen..
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Ik snap het probleem niet, ik geef alleen mijn mening over het gebruik van een grip en dat met name tussen de 5D2 en 5D3, maar een eigen mening wordt door bepaalde figuren blijkbaar niet gewaardeerd. Ik houd me verder afzijdig van dit topic, want dit gaat helemaal nergens meer over.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Rocker schreefCOLONTijd om alle strijdbijlen weer te begraven dus en constructief informatie met elkaar te delen..
ron582
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2012 12:09

Apple schreefCOLONMijn vraag was of er meer zijn die de grip minder zijn gaan gebruiken. Op de 5D II en 7D zat die er altijd onder en 5D III nauwelijks, maar blijkbaar is het lastig om dit soort vragen te stellen op het forum ?, dat er op en bepaalde manier gereageerd moet worden. Jammer !!
De 5DIII voelt erg prettig in de hand en een grip is zeker niet nodig. Persoonlijk vindt ik de 5DIII beter aanvoelen als de 5DII.

Ik heb de grip sinds ik hem gekocht heb niet meer van mijn 5DMIII gehaald. Behalve met statief, dan gaat de grip eraf.
De camera met grip wordt op het einde van de dag wel heel zwaar. De originele canon draagriem gebruik ik ook niet (set is gewoon te zwaar voor de originele draagriem)

Ik gebruik zelf de black rapid rs-sport-2 draagriem. Dit is met deze combinatie een stuk aangenamer en zeker op vakantie als je de gehele dag op pad bent geweest.

Hier zomaar voor de fun en eens wat anders dan al die negativiteit :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Ik weet nog steeds niet hoe ik een foto kan plaatsen.... :oops:

HDR vanuit de camera http://flic.kr/p/bHGc1v" onclick="window.open(this.href);return false;

Let wel op!! het is voor mij maar een hobby :roll:
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

ron582 schreefCOLONIk weet nog steeds niet hoe ik een foto kan plaatsen....
Kijk hier eens: :wink:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 5&t=102740" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
hendrikkieb
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2012 20:44

Ik heb op de 5D MK3 ook een batterygrip zitten (net als onder mijn 7D).
Als je grote handen hebt is dat toch een stukkie prettiger vasthouden.
Los van of je een extra accu in de grip stopt of in je jas (verschil maakt niet zoveel uit ...), wat ik belangrijker vind is dat de bedieningsknoppen, behalve op je body, óók op je grip zitten en als je verticale opnames maakt je niet krampachtig je handen om de body heen hoeft te houden, kortom een grip geeft gewoon een stuk praktisch gemak er bij.
Gebruikers-avatar
eos7duser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011 22:01
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Hallo allemaal eerst nog de beste wensen en gezondheid voor 2013.

Ik heb bij mijn 5d mk3 gelijk ook een grip besteld omdat ik die ook op mijn 7d had en dit erg handig vond.

Ik heb kleine handen en dan lijkt de grip soms idd wel erg groot maar ik heb er geen last van en laat hem
er dan ook op zitten. Voordeel is de extra batterijf die je mee kunt nemen, nadeel is natuurlijk het gewicht
wat het met zich mee brengt en daarom heb ik een Black Rapid Sport draagriem gekocht om zo het gewicht beter te verdelen.

Wat ik ook nog een voordeel vind is dat als ik mijn CZ 21mm f/2.8 of mijn canon EF 70-200 f/2.8 II met of zonder 2x extender op mijn camera zet hij beter in evenwicht is met de grip.

En ik ga ook helemaal mee met de opmerking van mijn bovenbuurman. Het is idd handig dat als je portret foto's gaat maken je de knoppen op de juiste plaats hebt zitten en niet je hand moet draaien wil je portret foto's maken.

Het nadeel van de Black Rapid draagriem vind in dat hij elke keer van mijn camera moet worden losgedraaid als
ik mijn camera op statief wil gebruiken, daarom ligt hij momenteel ook in de kast en heb ik voorlopig weer
even mijn orginele canon draagriem aan de camera.

Ook is mijn camera bijna een keer losgekomen van de Black Rapid draagriem doordat ik hem waarschijnlijk niet strak genoeg had aangedraaid, dus ook daar moet je goed op letten bij gebruik van deze draagriem.

Zijn er ook meer mensen die problemen hebben met hun Rapid draagriem of dit probleem wat ik heb herkennen? Ik ben daarom ook benieuwd hoe deze mensen er mee om gaan, graag uw reactie hierop.
5DMK3 + BG-E11 en wat glas.
Anoniem 4

Vraag over Black Rapid is meer voor een apart topic, maar kijk eens hier
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... +sunsniper" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
eos7duser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011 22:01
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Illuminatus schreefCOLONVraag over Black Rapid is meer voor een apart topic, maar kijk eens hier
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... +sunsniper" onclick="window.open(this.href);return false;

Dank je wel voor de tip. Ik ga eens even kijken of hij ook op mijn manfrotto quick release plate past.
5DMK3 + BG-E11 en wat glas.
BartW.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 01:57
WoonplaatsCOLON VOORBURG

Vandaag de 5D MK III Body besteld bij Media Markt voor naar ik meen een schitterende prijs onder de 2400 euries! :)
B@rtW.
5D MkIII+Grip | PS G1X | 5D MkII+Grip | 50D+Grip |EF 28-300mm. F/3.5-5.6 L IS USM | EF 24-70mm. F2.8 L USM | 70-200mm. F4 L USM | EF-S 17- 85mm. 1:4-5.6 IS USM | 2x 580EX II | TC-80N3| Manfrotto 190CXPRO4 + 324RC2]



Zoekt en gij zult vinden!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar