Heidens geweld

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Omdat een topic met wat los spul kennelijk niet zo werkt wat recenter werk. Eens kijken hoe dit valt. Op en aanmerkingen zijn meer dan welkom.

Afgelopen zaterdag mocht ik een black metal festival schieten (Heidens Geweld, Dynamo Eindhoven). Hoewel het niet bepaald mijn favoriete muziek genre is, was het een erg leuke dag, met her en der leuke foto momentjes. Hier een kleine selectie.

1. Huldrefolk
Afbeelding

2. Cirith Gorgor
Afbeelding

3. Dutchthrone
Afbeelding

4. Vulture Industries
Afbeelding

5. Taake
Afbeelding
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
7DWouter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2010 20:15
WoonplaatsCOLON Enschede

Geweldige composities
Geweldig scherp
Geweldige kleuren

Mooi gedaan man! 8) 8)

Dit doe je veel vaker toch?
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dank wouter.
Ik doe dit el eens vaker ja.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Zeker nette platen. Vind vooral de laatste erg gaaf van band en publiek
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dank je Xiao.
Band met publiek zijn typisch de platen die zalen willen zien. Vaak zijn ze ook heel lastig te maken.

We jammer dat er alweer zo weinig reacties zijn. Zo heeft plaatsen hier niet veel zin.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Super mooie foto's van een stel lelijke mannen :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Lelijke mannen? Hoe kom je daar bij :mrgreen:

Dank je voor je reactie
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

mmk schreefCOLONWe jammer dat er alweer zo weinig reacties zijn. Zo heeft plaatsen hier niet veel zin.
Dan ga ik ook nog maar even. Zoals gezegd mooie platen, goed van kleur, goed van scherpte. De composities kan ik over het algemeen ook zeker waarderen, maar bij de derde foto ben ik er nog niet uit. De lege ruimte links is fraai, maar de zanger die er in het hoekje (aan alle kanten 'afgeknipt') bij staat vind ik daar minder goed bij passen. Als je 'n artiest ruimte in 'n foto wil geven, zorg dan tenminste dat 'ie er zelf helemaal opstaat (of in ieder geval niet aan de zijkant is afgesneden).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Thanx Bramos.
Nuttige tip, ga ik eens mee experimenteren. Anderen vinden het onderwerp dan al te snel te centraal staan. Ben er zelf nog niet uit.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Een te gek sfeertje overal.

1 die gitaar zo prompt verloren vind ik niet zo.
Dat licht gevende oog vind ik wel gaaf.

2 mooi!!

3 had ik rechts wat erbij genomen.

4 te overbelicht en zou je misschien softwarematig nog iets kunnen dempen??
Voor de rest een mooi moment.

5 een goed overzicht van de sfeer
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Dan ook nog maar even mijn two cents :)

1 gave foto. Enige dat me misschien een beetje stoort is de schaduw van de neus/microfoon(?) in het lichtgevende oog, maar ja, je hebt de lichtomstandigheden bij concerten niet zelf in de hand. Misschien kun je het hooguit in photoshop wat verdoezelen, maar daar ben ik ook geen held in, hehe.

2 Gave foto. Ik vind het zelf altijd heel lastig om tussen al het bekkenwerk en de snel bewegende drumstokken het gezicht van de drummer er goed op te krijgen en daar ben je hier aardig in geslaagd. Al zit die vermaledijde drumstok weer net in de weg, het stoort me hier niet echt.

3 Had hem misschien staand genomen en de leegte links weggelaten, maar toch spreekt dit me op de een of andere manier ook wel aan. Hmmm...

4 Mooi moment en mooie foto, al had ik misschien de drummer er afgelaten. Die zit nu toch maar verscholen achter zijn drumstel en het maakt de achtergrond in mijn ogen een beetje rommelig. :)

5 Cool gedaan om zo het publiek mee te pakken. Dat is inderdaad lang niet altijd even makkelijk. Ik heb bij dat soort platen altijd de gave om nooduitgang-bordjes mee te pakken. ;)

Maar leuke serie! Ik wou dat ik hier ook weer eens wat concertfotografie kon doen, maar dit stadje is zo dood als een pier wat live-muziek betreft. En als we naar grotere steden gaan, dan mag je geen DSLR meenemen. :-(
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dank voor jullie reacties
@Peter: #4 is inderdaad wat aan de lichte kant. Heb je al snel met rood. Typisch maak ik hem dan ZW, maar dat vind ik in dit geval niet zo'n goed idee omdat het de typische sfeer/licht die/dat bij dit soort concerten hoort uit de plaat zou halen. Overigens zou hij nog wat donkerder kunnen en dat ga ik eens proberen.
@photokid: Ook dank. Als gezegt ga ik met platen als 3 nog eens driftig aan het experimenteren.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Een puike verzameling foto's. Heel mooi en lekker afwisselend ook.

1. - helemaal goed. Ik vind de 'afgesneden' gitaar niet erg: het is een aanvulling want het gezicht heeft gewoon alle aandacht. De schaduw op het gezicht brengt juist een raar gevoel dat er helemaal bij past. Misschien een beetje oplichten op dat punt, maar niet veel.

2. - zit ook lekker in elkaar. Licht op het gezicht en arm, de rook, de bekkens niet overbelicht. Heerlijke foto.

3. - Tja - goede foto. Misschien iets minder aan de bovenkant en iets meer aan de onderkant waardoor de hand op het been erop had gestaan. Dat was iets beter geweest, maar ik begrijp maar al te goed uit ervaring dat je niet te lang kunt draaien, bewegen of compostie uitzoeken. Alles in een fractie van een seconde en met dat in gedachte: goed geschoten (alleen die achteraf oneindig croppen kunnen de perfecte compositie achter de pc in elkaar draaien - en dat is geen sport, toch....)

4. - Mooie foto, de overbelichting is an sich niet erg, maar met de kleuren rood daarin niet zo. De minste van het stel. Dit is nu typisch een foto die in kleur niet overkomt. Zwartwit is voor deze heel geschikt.

5. - Aaah - met publiek. Dat blijft nu eenmaal prachtig. Deze zit aardig in elkaar (lekker enthousiast publiek ook). De ongebruikte mic is nu wat storend, ondanks dat die altijd wel deel uitmaakt van een optreden. hahaha

En nu de hamvraag. Vond je de muziek ook mooi????? :)
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

Hey die Marc!

Ik zal ook nog eens een poging doen om mijn mening hier te ventileren...

#1: Je timing is erg goed, en de halo om het hoofd heen trekt de aandacht lekker die kant uit. Helaas vind ik vanuit dit perspectief de microfoon toch wat dominant en storend voor het gezicht zitten, en de ogen zijn wat aan de donkere kant. Aangezien deze foto het duidelijk van de gezichtsexpressie moet hebben, vind ik dat 't met dit plaatje niet helemaal uit de verf komt zoals het zou kunnen.

#2: Normaal gesproken zie je relatief weinig foto's van drummers, en vaak zijn deze dan rechtoe-rechtaan van voren genomen. Oké, je hebt het niet altijd voor het zeggen, dus je snapt wel welke kant ik uit wil: een lekkere wat andere foto van een drummer. Het licht zat je mooi mee: rood op de drums, en wit op de drummer. Kan me alleen niet helemaal van de indruk onttrekken dat de foto een ietsiepietsie aan de donkere kant is, maar goed, da's puur een afwerkingskwestie (en wellicht de monitor waar ik nu achter zit).

#3: Gewoon een toppertje, lekker lak hebben aan de regels hoe een "standaard" concertfoto er uit hoor te zien. Mooie compositie met de gitarist subtiel op de achtergrond. Ook mooi de vignettering aan de linkerkant. Zelf er in gedaan, of had je deze mooie lichtomstandigheden. Ach, boeien, het gaat niet om hoe de foto tot stand is gekomen, het gaat om wat de foto uiteindelijk geworden is. Mooi, vooral lekker eigenwijs blijven!

#4: Een foto waarvan ik bang ben dattie in zwart/wit enorm aan kracht en impressie gaat verliezen. Blijft toch lekker: dit soort groothoekwerk. Zoveel meer impact dan wanneer met een 70-200 gemaakt...

#5: Pssst: er zijn voor weinig geld waterpasjes voor op de flitsschoen verkrijgbaar he... Tja, je weet intussen hoe ik over dit soort foto's denk: qua compositie misschien niet de meest spectaculaire of indrukwekkende, maar het puntje op de i om de serie compleet te maken. Overigens zonder te veel afbreuk aan het puntje te doen: het is gewoon een nette plaat, en zonder gekheid: dattie niet helemaal horizontaal staat kan me in dit geval echt niet boeien, ik denk zelfs dat 't daardoor wat dynamischer en "minder steriel" over komt.

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Patrick_S schreefCOLON #5: Pssst: er zijn voor weinig geld waterpasjes voor op de flitsschoen verkrijgbaar he...
Patrick
Weinig geld? Die dingen kosten een fortuin.
hahaha

Je mag er wel een van mij lenen, Marc. Met statief en draadontspanner krijg je zeker een foto die 100% horizontaal staat. (het concert zal tegen die tijd dat je de ontspanknop ingedrukt hebt wel afgelopen zijn ;)
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Heren hartelijk dank voor jullie reacties.

@Nando.
- Allereerst de hamvraag: Vond ik de muziek mooi. Als ik eerlijk ben was er maar een band die me echt aansprak: Vulture industries. Heel verrassend. Moet je eens gaan luisteren ben benieuwd wat jij daarvan vind. Dutchthrone (een tribute band, "voor de eerste en laatse keer" op het podium) vond ik ook niet slecht trouwens. En de rest... ach het was een erg gezellige dag.
- Je opmerking over #4 had ik verwacht, zie mijn reactie een paar posts eerder. Ik denk dat je er gezien het concert niet onderuit komt deze in kleur(rood/wit) te doen. Hoort er gewoon bij.
- Wat betreft de laatste plaat (en je weet ik worstel nog steeds met dit type platen): ik heb er over gedacht de microfoon eruit te poetsen. Zoals je schrijft, ze horen erbij.

@Patrick (jij weer eens hier???)
- die laatste plaat staat scheef ja, ik weet het. Met opzet ook, om een naar mijn smaakt betere vlakverdeling te krijgen. (pssst: Ik heb ik en statief en draadontspanner. Neem jij Nando's waterpas mee een volgende keer? :P).
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

mmk schreefCOLON@Patrick (jij weer eens hier???)
...yups, toch weer een beetje jeuk gekregen...
Dit i.c.m. het feit dat ik recentelijk weer enige toegenomen activiteit hier op dit subforum zien, hebben mij doen besluiten om toch maar weer eens wat aktiviteit te vertonen.
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Leuk. Zal vanavond even op je topic reageren, als ik weer achter een echt scherm zit ;).
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
-Gaby-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2009 16:37
WoonplaatsCOLON Hilversum

helaas leest mijn exif viewer de exif niet... welke lichtmeting heb je gebruikt..??
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik gebruik altijd de gewone matrix meting. Spot gaat ook wel, maar is eigenlijk alleen geschikt als er geen lichtshow is.

Volgens mij maakt het allemaal niet zo heel veel uit, kies er voor een en ga aan het werk.

trouwens: met photome kan ik de exif goed lezen, en ook in flickr(klik ven op de plaat) kun je de exif achterhalen.

Groet,
Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar