repetitie Tejater Spot

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Smartine1987
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2015 15:01
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Is het niet theater? Zal je misschien denken, nee in dit geval schrijft de club het zoals je het zegt.

Oké, ik mocht maandag 9 maart 2015 bij een repetitie van Tejater Spot fotograferen. Ik doe het als hobby, het is een passie van mij. Het was de eerste keer voor mij dat ik in theater ging fotograferen, dus heb vooraf hier om tips gevraagd. Spot, heeft 6 foto's gebruikt waar hun leden op staan. Overige foto's van de leden mag ik dus niet gebruiken zoals ik met de regisseur heb afgesproken. Foto's van de regisseur mag ik gewoon gebruiken.

In dit topic wil ik dan ook enkele foto's showen. De eerste 5 foto's zijn van de leden, de laatste 2 van de regisseur. Zijzelf zijn erg blij met de foto's en zij vinden de foto's ook mooi. Gelukkig maar :P

Groetjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Smartine1987
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2015 15:01
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Kennelijk heb ik dan alles foutloos gedaan? :wink: :P :lol:
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Smartine,

Je foto's is niets mis mee. Als ik ze bekijk tegen de achtergrond van je andere topic, denk ik dat je toch een aantal adviezen ter harte moet nemen.
De belangrijkste is dat je je moet verdiepen in je camera en de (on)mogelijkheden ervan. Als ik jou was zou ik eens een cursus over de basisregister volgen bij een lokale fotograaf. Daarna zul je zien dat er een aantal zaken beter gaan en je aanwijzingen ook beter snapt.
Veel plezier met je hobby!
Gebruikers-avatar
Smartine1987
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2015 15:01
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Dankjewel Kanon111, Ik ben nu druk bezig met mijn studie. Na mijn studie wil ik idd cursussen gaan volgen omdat ik in de toekomst professioneel wil gaan. Niet fulltime maar met een andere baan combineren. De bovenstaande foto's zijn dus het resultaat na het volgen van de tips in mijn eerste topic die ik gestart ben.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Hallo Martine, zou je de instellingen erbij willen vermelden (sluitertijd, diafragma, ISO, brandpuntafstand)? Dat maakt het ietsje makkelijker om je te helpen bij verbeterpunten op dat vlak (aangezien je tips in het vorige topic ook in die hoek zaten). Probeer ook je foto's te nummeren, dat maakt het makkelijker voor ons om het commentaar bij de juiste foto te plaatsen.

De eerste zaken die mij opvallen. Alle foto's zijn vrij donker, dat zullen de omstandigheden zijn waar je mee moest werken - maar toch. In het andere topic is je gevraagd of je een RAW foto kon leveren. Dat had je niet, mijn aanname is dat je (nog) niet op RAW schiet. Doe dat wel, want dan krijg je nog iets meer mogelijkheden om de donkere delen op te trekken in de foto. Ik vergeet ook even de hoeveelheid ruis in de foto, want ik weet dat je lens niet heel ver open kan.
Foto 1: Dat is een mooi moment dat je te pakken hebt. Er zit emotie in;
Foto 2: Deze foto zegt niet zoveel. De persoon op de achtergrond is niet goed zichtbaar en bij de persoon op de voorgrond zie je eigenlijk niet wat voor expressie er op het gezicht staat;
Foto 3: Er speelt zich een scene af en je hebt (denk ik) zoveel mogelijk op de foto gezet. Maar je snijdt wel voeten af aan de onderkant. Dat is onprettig :)
Foto 4: De foto is weinig zeggend, er is geen contact tussen de spelers (behalve dan aan de rechterzijde, maar die zijn je hoofdonderwerp niet)
Foto 5: Dat is een mooie foto, mooie uitdrukking. Goed belicht. Maar let op die ledematen. Je snijdt nu vingers af.
Foto 6: Zijn gezicht is weinig zichtbaar. Zijn achterhoofd wel, maar die vind ik niet zo interessant. Maar zeker niet slecht hoor.
Foto 7: Probeer ook eens je onderwerp uit het centrum te plaatsen. Lees je in op de regel van derden. Niet alleen deze foto maar dat zou bij andere foto's ook kunnen.

Aanvullend zou je in het algemeen kunnen proberen nog meer in te zoomen (fill the frame). Dan wordt je als kijker er een beetje in getrokken (let op! dat werkt niet altijd goed)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar