Icehockey Eindhoven - Heerenveen 14-02-09

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jazzs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2005 17:39
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag de laatste reguliere thuiswedstrijd van de Kemphanen vastgelegd. Het blijft lastig, probeer nu niet alleen de actie bij de goal vast te leggen maar ook de andere spelmomenten. Ben geneigd om (te)veel aandacht naar de situatie bij de goal uit te laten gaan, ook mede doordat ik zelf keeper ben. Maar "onder dwang" van mezelf dus ook op jacht naar andere actiemomenten.

1. Een collega van 40DPaul ( de Wilde ) in gesprek met de time-keepers
Afbeelding

2. Linesman & Referee volgen het spel, terwijl een Eindhovense speler op de huid wordt gezeten door een paar Heerenveen'ers
Afbeelding

3. Paul Vincent deelt een hit uit aan Brent Patry, terwijl Diederick Hagemeijer (r) zijn stick kwijt is
Afbeelding

4. Een aanvaller van Heerenveen met de puck ( ben aan het experimenteren met wat langzamere sluitertijden, om iets bewegings-onscherpte in de foto te krijgen. Ben er zelf nog niet uit of ik het mooi vind.
Afbeelding

5. Dennis Donders schiet op goal ( hier vind ik de bewegings-onscherpte wel degelijk iets toevoegen )
Afbeelding

6. Heerenveen schiet richting Matt Anthony
Afbeelding

7. Met hangen er wurgen proberen te blijven staan
Afbeelding
[size=75] | Canon 30d + 300d | 580exII + 420ex | 15mm fisheye f2.8 | 17-40 f4 L | 60mm f2.8 macro | 70-200 2.8 IS L [/size]
Gebruikers-avatar
wrd frank
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2007 08:43
WoonplaatsCOLON Woerden
CONTACTCOLON

Leuke serie om het een keer zo te zien.
Ipv alleen de keeper.

Bij dat ik niet die beuk krijg zoals op foto 7
www.helder-foto.nl (Incidenten en amusementen fotografie)
Eos 40D | GRIP BG-E2N | EF 24-70mm f/2.8[color=red]L[/color] USM | EFS 18-55mm 1:3.5-5.6 | EF 75-300mm 1:4-5.6 | Tamron AF 18-250mm 1:3.5-6.3 | Speedlite 430EX
Ingedachte al de 70-200 F/2.8
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Leuke serie Jazzs, nummer 6 is m'n favoriet.

Zal eens kijken of ik nog wat kan plaatsen van Amstel Tijgers vs Kemphanen van zondag.

Dit weekend weer druk. Vrijdag HYS The Hague - Amstel Tijgers, zaterdan Amstel Tijgers - HYS The Hague en dan eventueel dinsdag weer HYS The Hague - Amstel Tijgers indien nodig. Hoop drukte. Maar goed.
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
Jazzs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2005 17:39
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

xiphias schreefCOLONLeuke serie Jazzs, nummer 6 is m'n favoriet.

Zal eens kijken of ik nog wat kan plaatsen van Amstel Tijgers vs Kemphanen van zondag.

Dit weekend weer druk. Vrijdag HYS The Hague - Amstel Tijgers, zaterdan Amstel Tijgers - HYS The Hague en dan eventueel dinsdag weer HYS The Hague - Amstel Tijgers indien nodig. Hoop drukte. Maar goed.
Thanks, het blijft lastig om de "open ice" momenten vast te leggen.. Meestal rijdt er wel iemand in de weg en de timing moet goed zijn ondanks de burst aan foto's.

Ik doe het dit weekend rustig aan.. De uitwedstrijd zaterdag in Tilburg laat ik schieten ivm carnaval, zondag thuis zal ik wel aanwezig zijn. Mocht er een 3e wedstrijd komen pak ik die ook wel mee.
[size=75] | Canon 30d + 300d | 580exII + 420ex | 15mm fisheye f2.8 | 17-40 f4 L | 60mm f2.8 macro | 70-200 2.8 IS L [/size]
Gebruikers-avatar
Jazzs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2005 17:39
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

wrd frank schreefCOLONLeuke serie om het een keer zo te zien.
Ipv alleen de keeper.

Bij dat ik niet die beuk krijg zoals op foto 7
Daar wen je wel aan hoor, en er wordt in NL niet zo hard gechecked in vergelijking met andere landen..
[size=75] | Canon 30d + 300d | 580exII + 420ex | 15mm fisheye f2.8 | 17-40 f4 L | 60mm f2.8 macro | 70-200 2.8 IS L [/size]
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Jazzs schreefCOLONThanks, het blijft lastig om de "open ice" momenten vast te leggen.. Meestal rijdt er wel iemand in de weg en de timing moet goed zijn ondanks de burst aan foto's.
Tell me about it. Stond zondag tussen de banken in en heb alle 3 de goals vna de Tijgers in de eerste helft tegen Eindhoven op de foto, alleen op allemaal tevens een scheids die er voor staat :S
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
Jazzs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2005 17:39
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

xiphias schreefCOLONTell me about it. Stond zondag tussen de banken in en heb alle 3 de goals vna de Tijgers in de eerste helft tegen Eindhoven op de foto, alleen op allemaal tevens een scheids die er voor staat :S
Dat is het nadeel van tussen de banken staan idd.. Sowieso vind ik dan soms de afstand naar de goal ook nét iets te ver voor de 70-200.. Zeker als er achter de goals actie is mis ik toch wat mm's.. Door het glas schieten is een optie, maar ook niet altijd een succes. Achja, zo blijf je creatief bezig.

In Eindhoven dan wel het voordeel dat ze meestal een of meerdere tafels plaatsen langs de boarding, zodat je net na de hoeken ( waar het plexiglas lager wordt ) over het plexiglas heen kan schieten. Dat is qua invalshoek nog net niet storend, en zo heb je beduidend minder last van scheidsrechters / spelers etc..
[size=75] | Canon 30d + 300d | 580exII + 420ex | 15mm fisheye f2.8 | 17-40 f4 L | 60mm f2.8 macro | 70-200 2.8 IS L [/size]
Gebruikers-avatar
40DPaul
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 20:08
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Jasper, is De Wilde weer 2 bier aan het bestellen. En inderdaad, die staat altijd in weg. :wink:

Maar vooral goede foto's en afwijkend van het standaard gebeuren.

Gr. Paul
Canon 40D, Big E, Sigma 24-70 F2.8, Canon 70-200 F2.8 L USM, Kata 3in-30, Vangaurd monopod, Speedlite 430 EX II........www.flickr.com/debrabander
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Vind ze allemaal erg goed gelukt.
50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Jazzs schreefCOLONDat is het nadeel van tussen de banken staan idd.. Sowieso vind ik dan soms de afstand naar de goal ook nét iets te ver voor de 70-200.. Zeker als er achter de goals actie is mis ik toch wat mm's.. Door het glas schieten is een optie, maar ook niet altijd een succes. Achja, zo blijf je creatief bezig.

Qua mm wel prima, en actie acter doel staat goalie en doel voor dus kan ik toch niks mee. Maarja, nu heb ik Bergman steeds voor m'n beeld :D
Jazzs schreefCOLONIn Eindhoven dan wel het voordeel dat ze meestal een of meerdere tafels plaatsen langs de boarding, zodat je net na de hoeken ( waar het plexiglas lager wordt ) over het plexiglas heen kan schieten. Dat is qua invalshoek nog net niet storend, en zo heb je beduidend minder last van scheidsrechters / spelers etc..
In Amsterdam hebben we 2 banken op elkaar staan en dan kom je ook over het lagere plexiglas heen.

Eigenlijk vast ritueel, 2 periodes op de zelfde hoek, beide teams een keer aanvallend ana die kant en dan de laatste periode neutraal in het midden, toch weer even een andere hoek.

Vrijdag in Den Haag weer langs de boarding. Nu wel zorgen dat m'n accu's vol zijn en niet als vorige keer inhouden met schieten en na 2 periodes naar huis moeten omdat alle 5 de accu's leeg zijn.

En hopelijk 2e ronde van play-offs 1D3 binnen, kunnen we daar mee spelen.
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
Jazzs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2005 17:39
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

40DPaul schreefCOLONJasper, is De Wilde weer 2 bier aan het bestellen. En inderdaad, die staat altijd in weg. :wink:

Maar vooral goede foto's en afwijkend van het standaard gebeuren.

Gr. Paul
Ghehe, de Wilde was hier aan het doorgeven dat er 2 seconden bij de speeltijd moesten worden opgeteld omdat de klok onterecht stil werd gezet na een icing die geen icing bleek te zijn.. ( even een vraag aan jou, als een team de goalie eraf haalt, telt dat dan als powerplay in de zin dat het "shorthanded team" dan dus ook nooit icing kan schieten? )

Moet zeggen dat de Wilde wel prima staat te fluiten de laatste tijd. Hij staat mij als fotograaf vaak in de weg idd, maar het is ook een flinke kerel.

Het valt niet mee vind ik, om de actiemomenten goed vast te leggen. Zo vaak kan je niks qua compositie, of heb je wel de actie maar alleen 2 ruggen erop staan.. De hit-rate is nog bedroevend laag, 90% van de foto's gaat rechtstreeks de digitale prullenbak in..

@ Vincent, Thanks!
[size=75] | Canon 30d + 300d | 580exII + 420ex | 15mm fisheye f2.8 | 17-40 f4 L | 60mm f2.8 macro | 70-200 2.8 IS L [/size]
Gebruikers-avatar
Jazzs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2005 17:39
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Qua mm wel prima, en actie acter doel staat goalie en doel voor dus kan ik toch niks mee. Maarja, nu heb ik Bergman steeds voor m'n beeld :D
Ik bedoel natuurlijk niet recht achter de goal ;) De gehele achterwand is toch wel een plek waar veel hits plaatsvinden, en ik moet toch al wel wat gaan croppen wil ik dat er mooi op krijgen.. Een 100-400 zou leuk zijn, maar dan wel op 2.8 :P
In Amsterdam hebben we 2 banken op elkaar staan en dan kom je ook over het lagere plexiglas heen.

Eigenlijk vast ritueel, 2 periodes op de zelfde hoek, beide teams een keer aanvallend ana die kant en dan de laatste periode neutraal in het midden, toch weer even een andere hoek.
Inderdaad, zoiets doe ik ook.. Met powerplay situaties ren ik altijd wel naar de kant waar het "te doen is".. Vaak leuke mogelijkheden.
Vrijdag in Den Haag weer langs de boarding. Nu wel zorgen dat m'n accu's vol zijn en niet als vorige keer inhouden met schieten en na 2 periodes naar huis moeten omdat alle 5 de accu's leeg zijn.
Ik had het laatst nog erger.. stond bij de ijsbaan en had uberhaupt geen batterijen bij me..! Gelukkig woont een vriend dichtbij met een 40d, die kwam even zijn accu's brengen.. Lege accu's is me nog nooit overkomen, die gaan altijd aan de lader voor ik ergens heen ga.
En hopelijk 2e ronde van play-offs 1D3 binnen, kunnen we daar mee spelen.


[jaloers modus aan..!!] Gaaf man!
[size=75] | Canon 30d + 300d | 580exII + 420ex | 15mm fisheye f2.8 | 17-40 f4 L | 60mm f2.8 macro | 70-200 2.8 IS L [/size]
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Vond deze wel aardig van afgelopen weekend. Heb de rest nog niet eens bewerkt, te druk gehad plus dat de huisfotograaf van Amsterdam aanwezig was dus ik in princiepe geen foto's mag aanleveren.

http://www.sportfotografie.nl/...

Genomen tussen de spelers banken in. Gezichten staan er op, puck staat er op, pers bureau tevreden :D
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
40DPaul
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 20:08
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Jazzs schreefCOLON
40DPaul schreefCOLONJasper, is De Wilde weer 2 bier aan het bestellen. En inderdaad, die staat altijd in weg. :wink:

Maar vooral goede foto's en afwijkend van het standaard gebeuren.

Gr. Paul
Ghehe, de Wilde was hier aan het doorgeven dat er 2 seconden bij de speeltijd moesten worden opgeteld omdat de klok onterecht stil werd gezet na een icing die geen icing bleek te zijn.. ( even een vraag aan jou, als een team de goalie eraf haalt, telt dat dan als powerplay in de zin dat het "shorthanded team" dan dus ook nooit icing kan schieten? )

Moet zeggen dat de Wilde wel prima staat te fluiten de laatste tijd. Hij staat mij als fotograaf vaak in de weg idd, maar het is ook een flinke kerel.

Het valt niet mee vind ik, om de actiemomenten goed vast te leggen. Zo vaak kan je niks qua compositie, of heb je wel de actie maar alleen 2 ruggen erop staan.. De hit-rate is nog bedroevend laag, 90% van de foto's gaat rechtstreeks de digitale prullenbak in..

@ Vincent, Thanks!
Canon 40D, Big E, Sigma 24-70 F2.8, Canon 70-200 F2.8 L USM, Kata 3in-30, Vangaurd monopod, Speedlite 430 EX II........www.flickr.com/debrabander
Gebruikers-avatar
40DPaul
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 20:08
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Jasper, ook als de goalie er af is in je speelt penalty kill dan kan je geen icing schieten.

Maar dat is of topic :wink:

Vrijdag ga ik in Nijmegen maar weer eens proberen om wat foto's te maken. Maar ik wil niet al te veel opvallen. Dus vandaar dat ik een te hoog standpunt kies.

Gr. Paul
Canon 40D, Big E, Sigma 24-70 F2.8, Canon 70-200 F2.8 L USM, Kata 3in-30, Vangaurd monopod, Speedlite 430 EX II........www.flickr.com/debrabander
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Jazzs schreefCOLONIk had het laatst nog erger.. stond bij de ijsbaan en had uberhaupt geen batterijen bij me..! Gelukkig woont een vriend dichtbij met een 40d, die kwam even zijn accu's brengen.. Lege accu's is me nog nooit overkomen, die gaan altijd aan de lader voor ik ergens heen ga.
Met de basketball week zaten m'n CF kaartjes nog in m'n broekzak die thuis lag. Sta je daar met volle accu's en 2 cams maar geen CF :d
Gelukkig bekende van me die nog een 4GB kaartje over had, kon ik die ff dagje lenen.

Ik heb 5 accu's, 1 Canon en 4 via het forum. Alleen beginnen die na 4 jaar eindelijk eens op te raken. Nacht laden, 3 foto's en leeg. En omdat ik eigenlijk altijd 2000 pics op zo'n accu schoot en ik dus 5 accu's had lette ik heel weinig op of ze vol waren. Ging meer op de lader als ik er aan dacht om ze er weer eens op te gooien.

Meteen ook bij accus@300d.nl geinformeerd naar accu's voor 1D3, daar ook maar meteen 2 van bestellen als ik 1D3 heb.

Zo, nog een paar nachtjes en dan weer een druk ijshockey weekend.

[semi off topic]
Kijken jullie ook nog naar ijshockey op SBS6 zondag's rond 12:00. Was vorige week zondag goed in beeld bij Tijgers - HYS. (Aflevering van 8 Februari)
[/semi off topic]
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
Jazzs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2005 17:39
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

xiphias schreefCOLON
[semi off topic]
Kijken jullie ook nog naar ijshockey op SBS6 zondag's rond 12:00. Was vorige week zondag goed in beeld bij Tijgers - HYS. (Aflevering van 8 Februari)
[/semi off topic]
Zal eens terugkijken.. Tijdens de uitzending van afgelopen zaterdag Kemphanen - Heerenveen was ik ook even solo in beeld :)
http://www.sbs6.nl/web/show/id=137298/l ... 102/page=1 @14:35
[size=75] | Canon 30d + 300d | 580exII + 420ex | 15mm fisheye f2.8 | 17-40 f4 L | 60mm f2.8 macro | 70-200 2.8 IS L [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar