Skateboarden onder Station Amsterdam Bijlmer ArenA

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
nielz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2007 18:37
WoonplaatsCOLON den bosch
CONTACTCOLON

Gave shots ;)
Lekker scherp en op het juiste moment geklikt ;)
Draadloze flits is ook een goede toevoeging wat mij betreft.
EOS 500 :: EOS 850 :: EOS 30D+grip :: EOS 5D+grip :: 50mm 1.8 II :: 24-70L 2.8 :: Tamron 17-35 2.8/4.0 :: 430EX II :: Lowepro rugzak :: Statief ::
Gebruikers-avatar
Jazzs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2005 17:39
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Hele gave serie. Heb momenteel geen tijd om er inhoudelijk op te reageren, dat hou je dus even tegoed.
[size=75] | Canon 30d + 300d | 580exII + 420ex | 15mm fisheye f2.8 | 17-40 f4 L | 60mm f2.8 macro | 70-200 2.8 IS L [/size]
janie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 17:48

Vooral nummer 3 vind ik erg cool. Mooi gekaderd en de schaduw voegt iets speciaals toe.
Gebruikers-avatar
Hayo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2008 13:19
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

#7 is gaaf met dat (flits?) licht van achter, thumbs up!!
Canon 60D|Canon EOS 350D|Tamron 17-50MM F/2.8|EF-S 18-55MM|EF-S 55-250MM IS|Canon Speedlite 430EX II|Konig Photo Tripod 30|Lowepro Slingshot 200 AW|Lowepro Nova 1 AW|Praktika MTL3 met Pentacon 50mm F/1.8
FLICKR
Gebruikers-avatar
Paap_Dude
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 553
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede
CONTACTCOLON

Nee, sorry! Alleen foto #2 en een beetje foto #3 vind ik wel wat hebben. De andere foto's vind ik erg rommelig.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

Mooie serie, vooral de lichtval van de laatste.

Maar als ex-skater vind ik de timing niet echt geweldig. Voor veel foto's geldt dat net iets later afdrukken én een lager standpunt het wat heftiger zou neerzetten.

4 en 5 qua belichting niet echt sterk.
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

@Paap_Dude & knoet: Zouden jullie je mening wat meer willen onderbouwen, vooral de reden waarom mensen iets niet goed vinden is erg interessant en leerzaam.
knoet schreefCOLONMaar als ex-skater vind ik de timing niet echt geweldig.
Heb je een sterk punt, ik probeer er aan te werken. Ik heb zelfs gevraagd wat de skaters zelf het juiste moment vonden, maar die wisten het ook niet. Het punt is dat ik het knopje wel op tijd kan indrukken, maar dat ik gewoon afdruk wanneer ik de expressie/houding mooi vind. Soort van aangeleerd zeg maar... Ben erg benieuwd wat jij het juiste moment vind. Is dit op het hoogste punt, op het moment dat je ziet dat iemand de truc gaat landen of wat?
Ik hoor het graag van je.
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
Paap_Dude
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 553
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede
CONTACTCOLON

Wardie schreefCOLON@Paap_Dude & knoet: Zouden jullie je mening wat meer willen onderbouwen, vooral de reden waarom mensen iets niet goed vinden is erg interessant en leerzaam.
...
Ik hoor het graag van je.
Ik zie dat je de actie van de skaters wilt pakken. Dat doe je op zich wel maar ik word erg afgeleid door de omgeving en achtergronden van de foto's. Crop de foto(s) eens naar het object toe waar jij de foto voor geschoten hebt, dan begrijp/zie je misschien wat ik bedoel.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

ik denk dat het beste moment net voor en/of net na het hoogste punt is.
Het hoogste punt / de actie zelf - als het skateboard eigenlijk weer horizontaal in de lucht hangt - is vaak een beetje statisch.

Net vóór het hoogste punt geeft dynamiek en het gevoel van "stijging"....
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=126734[/img]

Of net ná het hoogste punt / ná de actie laat juist weer zien wat de actie was..
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=126736[/img]

(ps vergeef me de experimenten met high pass filter in de fotos :lol: )

Daarbij is het standpunt van de fotograaf ook erg belangrijk, zeker bij de wat lagere trucs. Als je daar een wat lager standpunt inneemt beetje gelijk of iets onder het skateboard, maak je het al weer wat indrukwekkender....Ik denk dat dat je foto's 2 en 3 (die qua timing helemaal niet slecht zijn) een stuk spectaculairder zou maken.

maar da's maar mijn nederige mening.....
[size=84]onderschrift[/size]
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Volgens mij heb je in ieder geval een leuke locatie te pakken. Ik vond je eerste serie, met die prachtplaat (je weet welke?? :wink: ), beter. De achtergronden vind ik inderdaad wat rommelig, zoals op foto 1 en ook de belichting was beter. Foto 2 en 5 zijn mijn favo's.
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

@Knoet: Erg bedankt voor de tips die je geeft! Daar kan ik echt wat mee. Binnenkort ga ik nog eens wat foto's maken met jouw tips in gedachte.

@Arie: Ik vond dat de vorige serie wat meer uitschieters had en ook wat meer dieptepunten. De echt zware onderbelichting in die serie sprak mij niet aan. Ik heb geprobeerd het onderwerp hier wel in de aandacht te brengen door midden van een invulflits, maar ik wil ook graag de omgeving laten zien.
Ik moet eerlijk zeggen dat de omstandigheden bar slecht waren; 1 op de 10x ging m'n flitser op het juiste moment af en het vroor. Volgende keer beter.
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Wel grappig, ik vond je vorige serie ook sterker, maar deze ook zeker niet slecht! Ik kom ook wel eens op Bijlmer, maar ik zie daar eigenlijk nooit boarders! Lijkt me inderdaad wel een super plek om te boarden met die bankjes.

1 vind ik echt te rommelig (de omgeving leidt erg af)
Foto 2 en 3 zijn wel vet!
Tussen 4 en 5 vind ik 5 beter, omdat de persoon bij foto 4 een beetje de aandacht afleidt.
6 vind ik ook erg fijn om naar te kijken.
7 is weer jammer van de achtergrond. Maar dat hou je toch helaas met groothoek (grote DOF), misschien een optie om een keer handmatig te gaan blurren (met PS).

Hopelijk kan je er wat mee!
Even allemaal los van het moment van fotograferen, want zo had ik er nog niet eens naar gekeken (goeie tips van knoet lijkt me)

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Ik vind 1, 2 ,3, 6 en 7 echt gaaf!!!
En 1 vind ik niet te rommelig. Sterker nog: ik vind dat dit juist het tegenwoordige straatbeeld goed weergeeft. Zó kom je het ook tegen.

En knap met je flits gespeeld!!
Mijn complimenten!!

Bij sommige foto's is het inderdaad misschien een idee eens plat op de grond te gaan liggen, dan wordt het effect nog dramatischer en krijg je vaak een mooie lucht op de achtergrond.
Maar je bent goed op weg! :wink:

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Nouja, ik bedoel voornamelijk dat hij bijvoorbeeld met zijn linker hand de parasol aait, en dat er een halve vrouw met een kinderwagen achter staat. Dat soort dingen maakt het rommelig.

Just my humble opinion.
...design my thoughts like a sculpture.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar