[Verzameltopic] Voetbal Seizoen 2008/2009

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

@Kolkkie: Goeie serie. Er zit zeker progressie in je werk!
Uit het verschil van licht in foto 1 & 2 blijkt dat er wisselende lichtomstandigheden zijn. Dat valt niet mee, ben ik zelf al achter gekomen. Ik vind dat je het netjes hebt gedaan.
Foto 4 is wel een mooie actiefoto, maar helaas iets te veel ruggen, waardoor ik het een mindere foto vind. Foto 6 is (denk ik) iets teveel gecropt waardoor de scherpte te wensen overlaat, helaas. Verder wel een leuke gezichtsuitdrukking :shock:

Ik heb het interview met Polak nog gezien ja. Hier is het hele interview te zien. Het wordt nog leuker als wat ze op tv lieten zien :wink:
Zelf ben ik erg tevreden over de foto van Polak. Misschien geen actiefoto, maar wel een mooi portret.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ja, lieve kijkbuiskinderen.

We zijn dus allemaal weer lekker bezig.
De eerste wedstrijden zijn inmiddels weer achter de rug en de eerste plaatjes worden inmiddels ook al getoond.

Nu staan er nog genoeg wedstrijden op het programma. Voor mij nog een dikke 30 en omgerend zijn dat dus wel weer dik 20.000 foto's :lol:
(Moet er eigenlijk niet over nadenken)

Gaan dat 20.000 foto's met een bal worden? Ik hoop het niet. Ik hoop dit jaar ook voldoende foto's te maken die aanspreken en geen spelers met bal tonen.
En ik hoop dat voor jullie eigenlijk ook. Want er is naast de actie op het veld ook genoeg te beleven.

Mag ik jullie wel vragen alvast wat plaatjes apart te houden die jullie aan het einde van het seizoen in de 'speciale showcase' willen zetten?
Maken we een schitterend overzicht met de mooiste foto's
Ik denk aan een foto of 4 per persoon (we zijn met zovelen).
Is natuurlijk niet al te makkelijk. Maar bedenk dat een goede foto ook een verhaal erachter heeft en dan wordt het alweer wat makkelijker.
Kun je de wedstrijden waar helemaal niks op het spel staat alweer vrij snel en makkelijk overslaan bij het selecteren
Laatst gewijzigd door 1 op fotojeroen, in totaal 12 keer gewijzigd.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONJa, lieve kijkbuiskinderen.

We zijn dus allemaal weer lekker bezig.
De eerste wedstrijden zijn inmiddels weer achter de rug en de eerste plaatjes worden inmiddels ook al getoond.

Nu staan er nog genoeg wedstrijden op het programma. Voor mij nog een dikke 30 en omgerend zijn dat dus wel weer dik 20.000 foto's :lol:
(Moet er eigenlijk niet over nadenken)

Gaan dat 20.000 foto's met een bal worden? Ik hoop het niet. Ik hoop dit jaar ook voldoende foto's te maken die aanspreken en geen spelers met bal tonen.
En ik hoop dat voor jullie eigenlijk ook. Want er is naast de actie op eht veld ook genoeg te beleven.

Mag ik jullie wel vragen alvast wat plaatjes apart te houden die jullie aan het einde van het seizoen in de 'speciale showcase' willen zetten?
Maken we een schitterend overzicht met de mooiste foto's
Ik denk aan een foto of 4 per persoon (we zijn met zovelen).
Is natuurlijk niet al te makkelijk. Maar bedenk dat een goede foto ook een verhaal erachter heeft en dan wordt het alweer wat makkelijker.
Kun je de wedstrijden waar helemaal niks op het spel staat alweer vrij snel en makkelijk overslaan bij het selecteren
Aan de ene kant geef ik je gelijk, maar aan de andere kant niet.
Niet eens:
Het blijft een verzameltopic voetbal en daar horen voetbal foto's geplaatst te worden. Hetzij actief, hetzij passief. Dus foto's van de wedstrijden en randverschijnselen. Voor de iets verder gevorderden onder ons, waar ik jou en mij ook voor het gemak maar onder schaar, is het weer een uitdaging om iets op de plaat te zetten wat het verhaal van een wedstrijd kan vertellen, zonder dat er een bal in de buurt is. Maar voor de "beginners" is het al een prestatie om een speler in actie met bal scherp op de foto te hebben. Die gaat vragen wat er goed en minder goed is aan hun foto. Daar is het topic toch voor bedoeld.

Wel eens:
Ik ben er wel voor dat het geen topic moet worden van: "we dumpen al onze voetbalfoto's hier maar en maar kijken wat voor reactie er op komt!". Iets bijzonders plaatsen heeft ook mijn voorkeur.
Het is een goed idee om aan het eind van een seizoen een soort voetbal showcase te maken. Maar soms heb ik wel eens een foto die ik graag met jullie wil delen, die ook in mijn top 4 niet zou misstaan.
Naja, we zullen wel zien hoe het uitpakt.

[offtopic]Hé meneer de uil :wink: , misschien kom ik vrijdag wel naar Waalwijk. Misschien kan ik vervoer regelen, maar dat hoor je nog wel.[/offtopic]
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Natuurlijk is het voor de wat meer gevorderde voetbalfotograaf niet al te moeilijk om voetballers met bal vast te leggen, vandaar mijn uitdaging.
Maar ook beginners die een voetballer en bal niet op de foto krijgen, kunnen toch op zoek gaan naar de foto zonder bal.

Daarnaast moet iedereen hier natuurlijk kunnen blijven posten, ook beginners. Op die manier kunnen we elkaar gewoon helpen.

Maar nu maken we met een heel seizoen een topic van 3000 foto's of zo en is daar voor iemand die geen bal om voetbal geeft geen beginnen aan.
Vraag iemand die de foto's wel mooi vind om na drie maanden eens op de eerste pagina te beginnen :lol:
Daarom wil ik aan het eind ook een jaaroverzicht maken.

Je kan vrijdag inderdaad natuurlijk ook met de suportersbus komen, moet je alleen na de wedstrijd wel zorgen dat je snel weg bent, anders is de bus pleite. Kun je van mij een ritje naar het station krijgen, maar daarna gaat het nog wel even duren vrees ik.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Emielepiel schreefCOLON@Kolkkie: Goeie serie. Er zit zeker progressie in je werk!
Foto 6 is (denk ik) iets teveel gecropt waardoor de scherpte te wensen overlaat, helaas. Verder wel een leuke gezichtsuitdrukking :shock:

Ik heb het interview met Polak nog gezien ja.
Dank je voor het compliment :oops: . Ik krijg toch steeds meer de smaak te pakken en ik denk dat de 40D mij ook een heel eind vooruit heeft geholpen.

Foto 6 valt qua crop nog wel mee.
Ik denk eerder de scherpte van de foto zelf en de 400 ISO.

Dat interview is echt een stuk leuker als dat ze op tv lieten zien. Wat een man is dat toch.

@Jeroen: ik zal wat foto's apart zetten voor aan het einde van het seizoen.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Emiel,

Mocht je vrijdag naar dat dorp van ons komen, dan ben ik wel later.

Vrijdag en zaterdag wordt bij ons namelijk ook voor de waalwijk-cup gespeeld; alle amateurverenigingen strijden dan om de hoogste eer (niveau van 5e klasse tot 1e).
Op zaterdag kan ik niet, dan zit ik in België, dus ik moet op vrijdag (heb zojuist in ieder geval 1 foto verkocht, dus nu moet ik er ook naar toe).

Drie wedstrijden beginnen vrijdag om 19:00 uur en de volgende drie om 20:00 uur. Ik wil dus foto's maken bij de drie wedstrijden om 19:00 uur.

Betekent dat ik niet om 20:00 uur bij RKC ben, maar waarschijnlijk halverwege de eerste helft pas.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONEmiel,

Mocht je vrijdag naar dat dorp van ons komen, dan ben ik wel later.

Vrijdag en zaterdag wordt bij ons namelijk ook voor de waalwijk-cup gespeeld; alle amateurverenigingen strijden dan om de hoogste eer (niveau van 5e klasse tot 1e).
Op zaterdag kan ik niet, dan zit ik in België, dus ik moet op vrijdag (heb zojuist in ieder geval 1 foto verkocht, dus nu moet ik er ook naar toe).

Drie wedstrijden beginnen vrijdag om 19:00 uur en de volgende drie om 20:00 uur. Ik wil dus foto's maken bij de drie wedstrijden om 19:00 uur.

Betekent dat ik niet om 20:00 uur bij RKC ben, maar waarschijnlijk halverwege de eerste helft pas.
Ik heb vervoer geregeld. Via een collega die ook heen gaat :D
Nu nog ff een perskaart regelen via Veendam. Is nog ff afwachten omdat ik "aan de kant gezet ben". Ik denk dat ze niet zo moeilijk doen. Ik PB je wel ff als ik kom.

Emiel
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Ik vind dat dit een voetbaltopic moet blijven. Daar is het in eerste instantie ooit voor opgestart en het voorziet blijkbaar in een behoefte.
@ Jeroen: als jij andere platen wilt maken, heb je daar groot gelijk in, lekker doen, maar plaats ze dan in een ander topic. In 'mensen' bijvoorbeeld kun je veel kwijt. Ik vind dat hier de actie en de bal moeten blijven en niet wat anders omdat jij een andere interesse erbij krijgt.
Michaeldw

Capelle 1 schreefCOLONIk vind dat dit een voetbaltopic moet blijven. Daar is het in eerste instantie ooit voor opgestart en het voorziet blijkbaar in een behoefte.
@ Jeroen: als jij andere platen wilt maken, heb je daar groot gelijk in, lekker doen, maar plaats ze dan in een ander topic. In 'mensen' bijvoorbeeld kun je veel kwijt. Ik vind dat hier de actie en de bal moeten blijven en niet wat anders omdat jij een andere interesse erbij krijgt.
Ik denk dat jeroen het vastleggen van emoties tijdens een voetbalwedstrijd bedoelt. Dus juichen na een overwinning, teleurstelling na het verliezen, het gezicht van de keeper na een blunder, etc. In dergelijke voetbalfoto's met emotie hoeft geen bal in voor te komen...
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dus foto's als hieronder vind jij beter passen bij mensen dan bij voetbal

http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=109822
http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=109827
http://i217.photobucket.com/albums/cc22 ... J_5598.jpg
http://i217.photobucket.com/albums/cc22 ... J_5970.jpg
http://i217.photobucket.com/albums/cc22 ... J_3265.jpg
http://i217.photobucket.com/albums/cc22 ... J_1558.jpg
dejong1racing schreefCOLON Gaan dat 20.000 foto's met een bal worden? Ik hoop het niet. Ik hoop dit jaar ook voldoende foto's te maken die aanspreken en geen spelers met bal tonen.
En ik hoop dat voor jullie eigenlijk ook. Want er is naast de actie op het veld ook genoeg te beleven.
Er staat voldoende, dat betekent dat het een bepaald aantal is, en niet 100%
Ook staat er naast de actie op het veld, dat betekent dat er ook nog actie op het veld is wat gefotografeerd moet worden

Maar kun je me dan uitleggen wat de foto's bovenin niet met voetbal te maken hebben? Omdat er geen bal op staat. Dat vind ik wel een beetje kortzichtig
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Nee hoor Jeroen, de foto's waarvan je een link plaatst, passen uitstekend in een voetbalserie. Wat mij betreft echter gedoseerd. De meeste foto's in een serie bestaan wat mij betreft uit foto's van een actie met een bal. Uiteraard horen de door jou getoonde foto's er ook wel bij maar mondjesmaat.
Begrijp me goed ik vind de foto's wel mooi, maar ik heb jou dacht ik hier of op DPZ in het voetbaltopic eens een serie zien plaatsen zonder een enkel actiemoment, een voetbalserie zonder bal :D (Correct me if I'm wrong). Ik dacht de serie waar Martijn Reuser bij zit. En een voetbalserie 'zonder bal' vind ik te ver gaan. Dit is eigenlijk mijn punt en hetgeen ik zeggen wil. Maar dat is zomaar een mening... ik word echt niet boos als er mensen anders over denken en series zonder een bal plaatsen :P .
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nou, dan zitten we toch op 1 lijn.

De getoonde foto passen idnerdaad met mondjesmaat tussen de voetbalseries, het zorgt voor wat afwisseling.

Ik heb inderdaad ergens wel eens een serie over voetbal zonder bal geplaatst, maar dat zou wel beter uitgewerkt kunnen worden.
Zo'n serie kan, maar dan moet je inderdaad niet het idee krijgen dat je iets mist (de bal), want dan is het dus niet sterk genoeg
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Zo Jeroen heeft er zin in, of toch meneer de uil maar dan moet je nog even aan je avatar denken :wink:
Ik zal de teksten eens op het gemak lezen nog even weinig forum tijd.

Gisteren naar de oefenwedstrijd Sparta R'dam - UD Almeria ES geweest, leuke pot al kon het hier en daar wat vlotter maar beter dan de partij van de dag ervoor ('s-Gravenzande SV1 - Rijnsburgse boys1)

Hier wat platen waarbij ik dus wel de beperking van een prime had (300mm) maar toch ook wel weer grappig, maar das mijn mening :wink:
Ik heb ook even om me heen gekeken en ook nog een normaal voetbal plaatje.

Grt Jan

1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=113392[/img]

2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=113393[/img]

3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=113394[/img]

4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=113395[/img]

5
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=113396[/img]
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Silvester
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2007 14:01

ik zet dit hier neer aangezien dit alleen over voetbal gaat...

ik weet eigenlijk nooit precies waar ik het beste kan zitten op het veld en waarom...
Afbeelding

waar zitten jullie meestal?
[color=red]Niet geschoten is altijd mis![/color]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik neem aan dat je dit voor alle hoeken bedoeld? anders even doornummeren naar 20 :wink:

Ik zit op alle plekken wel behalve op 5, je hebt dan teveel last van de doelpaal en krijgt echt geen aktie meer bij de keeper vastgelegd zonder een doelpaal mee te nemen. En ik geef de voorkeur de voorkeur ook wel aan 3,5 zeg maar tussen 3 en 4.

Grt Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Silvester,

Net als wat Janb zegt, heb je tussen positie 3 en 4 een grote speelruimte.
Ik zit dan ook meestal op dergelijke positie. Ik bestrijk een gedeelte met
mijn telelens en een gedeelte (vlak voor 't doel) vlak voor me. Ik werk
dus met twee body's. Waarvan onder de body met tele een monopod zit.

Houd ook rekening met de lichtinval. Kijk hoe de zon over 't veld schijnt,
en zorg ervoor dat je je positie hier op aan past.

Deze foto is uit de positie 3 en 4 genomen. Je ziet de keeper nog net in
beeld, waarop de spits een duel inzet waaruit een doelpunt komt in twee-
de instantie. Zie onderste foto. Er is wat mis gegaan!

In 't algemeen,

Voor mezelf wil ik altijd een bal in beeld hebben, als het om het spelletje
gaat. Echter, schiet ik zo af en toe ook weleens een sfeer foto tussendoor
voor de afwisseling en om de sfeer te weergeven. Ook blessure behande-
lingen leg ik weleens vast, gewoon om een zo compleet totaal (serie)
plaatje te leveren. Om je heen gebeurd vaak genoeg, als je erop let...

Afbeelding

groetjes Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Plaats #5 is gewoon te dicht bij het doel. Buiten het feit dat je er bij betaald voetbal simpelweg ook niet zou mogen zitten (zit je voor de borden die op tv moeten) is het ook een te gevaarlijk plekje.
Een grote misser zou jou wel eens kunnen raken.

Afhankelijk van het niveau is dus 1 van de vier andere plekken beter.
Waarom niveau? Vaak is het dat op hoger niveau het spel breder wordt. Het spel wordt dan ook wat vaker langs de zijlijnen gespeeld dan bij lagere niveau's. Plek 3 en of 4 zijn dan favoriet.

Anders zit ik ook graag langs de lange lijn.

Maar wist je dat je helemaal niet verplicht bent tot 1 en hetzelfde plekje?
Ik zit soms wel op 4 / 5 plekken tijdens een wedstrijd
Variatie brengt dan soms interessantere beelden om uit te kiezen.
En ook verdedigers komen wel eens graag op de foto
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONEn ook verdedigers komen wel eens graag op de foto
Daarom zat je vrijdagavond naast mij :wink:
Heb je nog wat leuke platen geschoten? Die met die bal, keeper en photoshop :wink:
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Heb er nog niet naar gekeken.

Ben gisterenavond laat teruggekomen en heb vanmorgen eerst de foto's van het amateurvoetbal afgewerkt. Die zijn immers verkocht. Vervolgens even gebeld of ze ook RKC wilde, maar daar zochten ze een foto van de balon, en die had ik niet omdat ik bij de Waalwijk Cup zat.

Ben momenteel druk met andere foto's, die moeten morgen ook op de redactie liggen. Misschien dat ik vanavond wat tijd heb
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar