Japanse Drumband

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Terug van 3 weken Japan. Wat een gaaf land was dat! Veel gezien, veel te veel foto's.

Hier een selectie van een Japanse Drumband die we tegen kwamen. Wat een fantastisch geluid kwam daar uit. Aan dat geluid hebben jullie niets, dat moet je er maar bij verzinnen, de foto's heb ik wel, ben benieuwd wat jullie er van vinden:
1 )

25119

2 )

25120

3 )

25121

4 )

25122

5 )

25123

6 )

25124

7 )

25125

8 )

25126

9 )

25127

Schiet maar lek :mrgreen:
It's not the quality of the pots that makes food taste good
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Mooie impressie! Gaaf om ze in Japan zelf op te zien treden. Ik ben in NL een paar keer naar het optreden van zo'n groep (http://www.yamato.jp/info/e_index.html" onclick="window.open(this.href);return false;) geweest, geweldig om te zien en te horen.

Ik begrijp je benaming drumband uiteraard maar je doet ze meer eer aan als je ze Japanse percussiegroep of nog "dichterbij" wadaiko groep zou noemen, maar dat ter zijde.

Ik zie bij een paar fotos wat elementen tegen de zijkanten van die beelden die ik zou proberen weg te poetsen, bij #2 links onder, bij #6 rechts onder het witte doosje, en bij #9 rechts boven, de rand van het kussen.

(Gaat kijken of je ook andere topics hebt geplaatst, van je reis naar Japan).
Laatst gewijzigd door 1 op ErikDignum, in totaal 17 keer gewijzigd.
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Mooie foto's, ik ben hier in Nederland in het theater naar zo'n groep geweest en het is inderdaad indrukwekkend.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
rikkerdeklik
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2009 08:14

Lijkt me erg indrukwekkend om te zien en mee te maken.
Japan lijkt me sowieso een gaaf land.

Over de foto's zelf ben ik iets minder enthousiast. Hoewel ik me jouw enthousiasme wel goed voor kan stellen.

De eerste 3 foto's staan volgens mij niet recht. Allemaal iets naar rechts gekanteld.
Foto 4 is gaaf, mooie compositie en goede expressie. Wel wat fel licht vanaf rechts...
Foto 5 is een goede overall impressie, maar heeft wat hard licht op de bovenste trommels.
Nummer 6 is niet zo super belicht. Veel hele lichte plekken en veel hele donkere...
7 staat ook scheef (zie 1 t/m 3)
8 en 9 zijn leuke opnames.

Misschien klink ik een beetje te kritisch, maar ik vind het wel leuke foto's hoor.
Technisch gezien zijn er echter (eenvoudig) wat verbeteringen in aan te brengen.

Gr. Henrik
De vrijheid van de fotograaf zit gevangen in de kaders van zijn foto.
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Bedankt voor de feedback!

Een vraagje: die problemen met belichting, hoe zou ik dat dan beter kunnen doen? 't was vol zon, midden op de dag en de helft stond in de schaduw en de helft in volle zon. Voor inflitsen was het te ver weg.
It's not the quality of the pots that makes food taste good
rikkerdeklik
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2009 08:14

Dat is inderdaad een lastig probleem. Wat ik zou doen is een aantal stops onderbelichten. Lichtmeting op meervlaks zetten en bijvoorbeel 2/3 stop onderbelichten. Het is namelijk eenvoudiger om donkere plekken achteraf op te lichten in de nabewerking, dan dat je lichte plekken donkerder maakt...

Hopelijk kan je er wat mee.

Ik zou het gewoon nog eens over gaan doen daar :D
De vrijheid van de fotograaf zit gevangen in de kaders van zijn foto.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar