Parijs

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

hallo allemaal, Ik ga nu met mijn ouders elk jaar in de herfst vakantie op vakantie naar een grote stad in Europa. Vorig jaar hebben we bijvoorbeeld Berlijn gehad. Dit jaar zijn we naar Parijs geweest. We hebben echt super veel gezien en natuurlijk super veel foto's gemaakt! Ik vind het vooral leuk om de details op te zoeken en in Parijs kan je dan je lol op! Waarschijnlijk zie je dus niet heel veel bekende dingen uit parijs op de foto's maar daar gaat het voor mij niet om. Hier komen ze:

Eerste dag zijn we naar pêre la chese (als je het zo schrijft) geweest dit is een hele grote begraafplaats waar onder andere James Morisson is begraven.
1.

24988

2.

24989

3.

24990

De dag erna zijn we in het gebied rond (maar ook in) de Notre Dame geweest. Daar deze foto gemaakt.

4.

24991

Die avond ook nog even met de metro naar de eifel toren gereden.

5.

24992

De op een na laatste dag zijn we in het louvre geweest en ook en tuinen van het louvre. In de namiddag deze foto gemaakt.

6.

24993

's avonds uit eten geweest in Monmartre en toen we daar uitgegeten waren nog even rondgelopen en dan kom je ineens dit tegen. Le moulin rouge.

7.

24994

8.

24995

Ik hoop dat jullie het mooie foto's vonden en natuurlijk zijn alle Feedback welkom!
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Hoi Jorie,

Mooie foto's hoor. Maar ke kunt toch nog wat dingetjes verbeteren volgens mij. Bij de eerste en tweede foto heb je veel last van het scherpe licht. Daarom is bij de eerste foto de rug overbelicht en bij de tweede van een donkere schaduwrand. Met inflitsen had je dit wellicht kunnen voorkomen.

nr 4 vind ik een hele moois. Mooi de warme van het kaarslicht vastgelegd.
Nr 5 mooie plaat. Maar volgens mij staat de Eiffeltoren iets scheef.
nr 6 Mooi vastgelegd. Goed regel van derden toegepast
nr 7 Als je de linkerkant (auto) en de rechterkant (rechts-onderin) weglaat (vierkant maken) heb je precies dat over wat je wil laten zien. Jammer van die ene auto die door je beeld heen reed en de "geest" die voorbij kwam. Mooie kleuren, dat wel,

groet

Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

peter1970 schreefCOLONHoi Jorie,

Mooie foto's hoor. Maar ke kunt toch nog wat dingetjes verbeteren volgens mij. Bij de eerste en tweede foto heb je veel last van het scherpe licht. Daarom is bij de eerste foto de rug overbelicht en bij de tweede van een donkere schaduwrand. Met inflitsen had je dit wellicht kunnen voorkomen.

nr 4 vind ik een hele moois. Mooi de warme van het kaarslicht vastgelegd.
Nr 5 mooie plaat. Maar volgens mij staat de Eiffeltoren iets scheef.
nr 6 Mooi vastgelegd. Goed regel van derden toegepast
nr 7 Als je de linkerkant (auto) en de rechterkant (rechts-onderin) weglaat (vierkant maken) heb je precies dat over wat je wil laten zien. Jammer van die ene auto die door je beeld heen reed en de "geest" die voorbij kwam. Mooie kleuren, dat wel,

groet

Peter
Kijk eindelijk de eerste reactie! hier heb ik wat aan! Ja het was een beetje jammer bij die moulin rouge. Het kwam echt opeens en mijn ouders wilde eigenlijk terug naar het hotel. Ik kon dus niet echt de tijd nemen en ik heb het iets van 5x kunne proberen maar elke keer gingen er mensen op staan die met de moulin rouge op de foto wilde -.-" deze was dan toch echt nog het beste gelukt. Dat van de eifeltoren zag ik zelf ook al wel maar volgens mij staat de horizon toch wel echt recht.
Bedankt voor het commentaar!
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar