Enkele foto's uit Parijs

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Naast Rome, ben ik deze vakantie ook naar Parijs geweest. Geweldig genoten 8)

De foto's zijn allemaal gemaakt met een nieuw objectief: de Canon 17-40mm f/4 L USM.

1. Palais Luxembourg. Deze had ik in eerste instantie nog wat rechter gezet en dat oogde weer onnatuurlijk naar mijn zin. Dus heb het nu zo gedaan. Dit is een pseudo HDR om de wolken op een gemakkelijke manier iets aan te zetten. De kleuren waren in het origineel van zichzelf al zo spetterend onder dit mooie licht.

Afbeelding

2. Blik op de Seine, met achter de brug Musée D'Orsay.

Afbeelding

3A. Eiffeltoren met lange belichtingstijd (ND filter), bezien vanuit Trocadéro. Zelf moest ik erg wennen aan de bewogen wolken. Naarmate ik er langer naar kijk, ga ik het wel meer waarderen. Eventueel is er nog een versie beschikbaar, waarbij ik de foto wat meer naar onderen heb geschoven.

Afbeelding


3B.
De andere variant...

Afbeelding


4. Nachtfoto van de fontein op Place de La Concorde. De lantaarnpaal rechts vond ik in het origineel té fel en daar heb ik DRI op toegepast. Op zich is deze nog wel vrij dominant aanwezig, vind ik, maar veel minder dan bij het origineel.

Afbeelding

5. Blik over de Seine, vanaf Pont Alexandre III. Geschoten in de laatste minuten van het blauwe uurtje.

Afbeelding
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Mooie foto's!!
Duidelijk te zien dat hier niet zomaar een huis-tuin0-en-keuken fotgraaf aan het schieten is geweest :D
Als ik een mooiste moet kiezen dan vind ik die op Place de la Concorde wel heel gaaf.

groet,

Danny
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Schitterende foto's!! hele mooie nabewerking!!
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Superserie, je hebt zelfs de Eifeltoren er op een originele manier op weten te zetten wat al een unicum is.
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Mooie afwisselende serie, met plezier bekeken! Vier en vijf vind ik erg mooi.
DRI, ben wel benieuwd of je dat (kort) kunt uitleggen.
(Volgens de eerste hits op google Dirty Rotten Imbeciles... )
groet,
Barend
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Bedankt voor jullie reacties! :D
Een goede site over DRI vind je hier: http://www.dslr.nl/?cat=workshops&id=514" onclick="window.open(this.href);return false; ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Gorrog
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 10:24
WoonplaatsCOLON Hoorn

Heel mooie en leerzame serie.
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Een goed verzorgde en kleurrijke serie van Parijs.
Nr. 1 vind ik erg kleurrijk door al die bloemen.
Ook de wolken komen nu goed naar voren. Erg fraai !
Van 3a en 3b vind ik de de b-variant de beste, omdat deze aan de bovenkant van de foto meer ruimte heeft en de onderkant minder.
Dat past beter bij de foto vind ik.
De avondfoto's vind ik allemaal fraai. Ik kan geen keus maken. :oops:

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Strakke platen. Ik vind ze allemaal mooi.
3a en 3b zijn heel bijzonder. Stoort absoluut niet. T'is weer eens iets anders. Leuk.
Foto 5 is een topper.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
druifje45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 08:23
WoonplaatsCOLON leiden

wat een mooie foto's. heel knap gedaan. groetjs krista
gek zijn is ook leuk
eos 50d, manfrotto statief en een volle tas
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Erg mooi om Parijs zo eens te zien :)
Allemaal ook erg mooie foto's, waarbij mijn voorkeur naar 2 en 5 gaat.
Van je Eiffeltoren komt de B-variant op mij het beste over.

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Mooie verzorgde serie. De lucht op #1 en #2 had ik persoonlijk iets lichter gemaakt, waardoor het totaal beeld wat sprankelender wordt; ze oogt nu ietewat 'zwaar'. Maar dat is ook het enige puntje wat ik kan bedenken, voor de rest ziet het er keurig uit.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooie verzorgde serie!
kan zo 1, 2, 3 niet kiezen welke ik nu de mooiste vind, ze hebben allemaal wel wat :D
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

prachtige serie!! :D
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Bedankt allemaal voor de positieve reacties! @Arsalat: ik ben net met die lucht aan de slag gegaan om die selectief op te lichten, maar daar krijg ik rare artefacten door. Iemand anders gaf de tip om de linkerkant van het kasteel iets lichter te maken. En dat lukt wel goed. Blijkbaar zit de lucht al op de grens van wat goed mogelijk is :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
ArjanBosker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2010 19:26
WoonplaatsCOLON Aduard

Nice serie, stuk voor stuk fijn om naar te kijken.
En ik vind van de eifeltoren B ook het mooist vanwege het beste, omdat daar boven wat meer ruimte is.
Canos Eos 50D , Lens 18-135
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Stuk voor stuk keurig verzorgde foto's. Mag je trots op zijn!
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

inderdaad, een erg verzorgde serie, met name de eifeltoren, lijkt wel 3D kaartjes, erg origineel !!
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Nette serie en leuk dat je zo orgineel in beeld hebt gebracht.

Foto 1,2 en 3 zijn voor mij de toppers. 4 en 5 vind ik iets te donker. Ik weet niet of ze in het blauwe uurtje na zonsondergang genomen zijn. Vaak krijg je dan iets meer blauw in de lucht wat ik wel mooi vind.

Wat mij nog opvalt is dat door de "bewogen" wolken bij de top van de eifeltoren de top wel een beetje onscherp lijkt. Dit is uiteraard gezichtsbedrog maar viel mij wel op.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Bedankt voor jullie commentaar! @Rijk: foto 4 is een echte nachtfoto (zie het tijdstip in de exifinfo) en van het blauwe uurtje is hier dus geen sprake. De foto is m.i. niet te donker. Langer belichten geeft veel te felle lichten als resultaat. Dit geldt ook voor foto 5. Foto 5 is overigens wel in letterlijk de laatste minuten voor het eind van het blauwe uurtje genomen. Twee minuten later was het volkomen donker. Ik heb ook foto's van 10 minuten ervoor, maar foto's met het soort blauw dat jij bedoelt had ik ook al in foto's uit Rome (zie: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 49&t=94737" onclick="window.open(this.href);return false;). Dat echt blauwe heb ik voor deze selectie om die reden niet uitgekozen. Mij spreekt overigens het verloop aan van het zeer donkerblauw links naar het iets lichtere blauw aan de rechterkant. Ook op een grote print komt dit goed uit. Vandaag ontving ik deze foto in 60x40 formaat op dibond.
Laatst gewijzigd door 1 op Digilike, in totaal 17 keer gewijzigd.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar