2010, Yunnan – China - een fotografiereis

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
bartvictor
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 13:24

Dit jaar niet op vacantie geweest, wel tijd om foto’s van fotografiereis 2010 – reisorganisatie DimSum - naar China, provincie Yunnan door te nemen en te plaatsen op dit forum. Hierbij een kleine selectie van 5 in Z/W-omzetting. Als de foto’s in de smaak vallen, dan zijn er meer zowel in kleur als in zwart/wit.
Yunnan is een van de meest exotische provincies van China. Tot nu toe relatief weinig bezocht, maar o zo fotogeniek. De provincie grenst in het westen aan Birma, in het zuiden aan Vietnam en Laos en in het noorden ondermeer aan Tibet. Het is een bergachtig gebied waar diverse etnische groepen wonen, door de Chinese regering aangeduid als 'minderheden'. Elk met eigen klederdracht en een eigen dialect of taal.

Ouder Mongools echtpaar in dorpje Tonghai. Toen de Mongolen in het midden van de 13e eeuw Yunnan en het rijk van Dali veroverden, werden moslimbestuurders uitgezonden. Er is nog steeds een omvangrijke moslimminderheid in de provincie.
foto 1
19959

De rijstterrassen van Yuanyang, ca. 300 km ten zuiden van Kunming – hoofdstad provincie Yunnan -, zijn de grootste ter wereld en nog nauwelijks ontdekt door de westerse toeristen. Meer dan duizend jaar geleden zijn ze door de locale Hani aangelegd. Nog steeds worden ze bewerkt door de Hani, Yao en Yi volkeren die hier wonen.
foto 2
19958

Op de markten ook veel rokers...
foto 3
19957

Ook veel lokale oudere schoonheden op de markten.
foto 4
19955

Niet alleen exotische dieren worden op de lokale markten te koop aangeboden, maar ook gewone varkens.
foto 5
19956
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik vind je foto's erg mooi en het lijkt me een geslaagde vakantie geweest, maar het is wat prettiger kijken als je de foto's in groot formaat kan posten.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Bart, ik ben erg nieuwsgierig om beelden te herkennen.
Zelf ben ik er 10 jaar geleden geweest (Kumming - Hanoi).

Zet even bij de foto's [photoid] [/photoid] in plaats van 'thumbid'.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
bartvictor
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 13:24

Bij een eerste keer gaat weleens wat fout, hopelijk nu goed.

foto 1

19958

foto 2

19957

foto 3

19956

foto 4

19955

foto 5

19959

groet,
Bart V
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Persoonlijk zou ik voor meer kleur gaan maar de serie is prachtig.

Een soortgelijke als foto 1 hangt groot in mijn kamer :wink:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
bartvictor
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 13:24

Dank Caspar,
Deel 3 volgt in kleur.
groet,
Bart
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Geweldig lijnenspel in foto 1! De rest vind ik ook ijzersterk. Je typeert met enkele foto's echt het land. Knap.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Goed werk dit! knap hoe je de aandacht daar krijgt waar ie zijn moet! ZW vind ik wel mooi hier, zou me niet verbazen dat de kleur versies rommeliger over zouden komen.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar