Impressie Santorini

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Twee weken geleden was ik op Santorini. Hier een impressie van het eiland ;)

1. Jacobsladder, Thira, bij zonsondergang. Als iemand een tip heeft voor het versterken van de stralen houd ik mij aanbevolen.

Afbeelding

2. Haventje Thira, waarbij ook een hotel/appartement tegen de rotsen is aangebouwd.

Afbeelding

3. Braakliggend terrein bij Thira, met uitzicht op de rotsformatie en op de achtergrond de zuidboog van het eiland.

Afbeelding

4. Verval in het dorpje Pyrgos. Vanuit een nauwe steeg genomen kon ik niet meer op de plaat krijgen, helaas. Maar de sfeer vind ik wel mooi.

Afbeelding

5. Close-up van de deur.

Afbeelding

6. Kerkje bij het dorpje Foinikia. Genomen op de 10km lange wandeling Imerovigli - Oia.

Afbeelding

7. Blik op het dorpje Firostefani. Het buurdorpje van Imerovigli (het dorpje van m'n hotel op Santorini). Imerovigli zie je overigens links op de achtergrond. Deze betrokken lucht zag je er overwegend. En nog vaker zat het helemaal dicht, door opstijgende waterdamp.

Afbeelding

8. De dorpjes in Santorini zijn zo mooi tegen en op de rotsen gebouwd, dat ik er nog eentje uit dit genre doe. Dit is Imerovigli, het dorp waar ik verbleef. Heel even was er sprake van een stuk blauw in de lucht. En het licht viel ook nog eens erg mooi op de huisjes. Daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt ;)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Digilike, in totaal 16 keer gewijzigd.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Mooie serie waar ik de foto van de close up van de deur zou weg doen. Die harp maak je duidelijker door in ACR een gradient filter te gebruiken met clarity en contrast te gebruiken, eventueel gepaard met iets lichter maken.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Bedankt voor je reactie! Die bewerking zal ik nagaan. ACR = Photoshop denk ik? Ik heb nog meer close-ups en zodoende is die deur er tussen gekomen. Een tweede reeks aanmaken met close-ups is ook een optie. ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Mooie impressie. Ik vind juist de afwisseling van landschap - naar dorp - naar steeg - naar deur een goede in dit soort series. Dat geeft naar mijn mening een goede indicatie dat je als fotograaf de 'dingen' wat breder bekijkt.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Digilike schreefCOLONACR = Photoshop denk ik?
ACR = Adobe Camera Raw :wink:
1,3 en 8!
#1 had ik zelf willen maken. Dan ging die groot aan de muur.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Anoniem 4

Leuke serie met zeer afwisselende luchten, bijna Hollands. Meestal heb je daar alleen strak blauwe lucht.
Ben er ooit langs gevaren met een cruise-schip. Mooi gezicht dat wel, maar deze platen geven een beter beeld.
Heb even gestoeid met foto 1.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/gallery ... e_id=17388" onclick="window.open(this.href);return false;
Met verloop en contrast kun je wel iets versterken, maar je krijgt al snel halovorming. Verder moet je de voorgrond dan nog iets oplichten. Je moet er echter niet teveel van verwachten. In mijn ogen is je origineel al goed genoeg.
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Ik krijg een goede indruk van het eiland. Dus voor mij een geslaagde serie. :wink:
Die close-ups had ik idd weggelaten.

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Bedankt voor jullie commentaar en uiteraard ook voor de bewerking! Inderdaad is het al snel over het randje. Heb zelf een poging gedaan met shadow/highlight op een laagkopie. En daarna aan die laag een laagmasker toegekend, waardoor de mogelijkheid onstaat om s/h selectief toe te passen. Maar ben nog niet tevreden.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Nr 3 vind ik echt super. Ik zie aan de exif (en naam van de foto) dat het HDR is. Heb je dat met x verschillende foto's gedaan, of 1 foto opgeslagen met verschillende belichtingen?
It's not the quality of the pots that makes food taste good
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

mooie verzorgde serie. de afwisseling omgeving - detail vind ik toepasselijk.
nr 3 is volgens mij uit 5 foto's als ik de exifnaam bekijk.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Klopt, foto 3 bestaat uit vijf foto's die verschillend zijn belicht. Met de 1D body kun je een trapje maken van 3, 5 of 7 foto's. ;) Wat ik ook wel eens doe, is 1 RAW opname maken en dan in Photomatix daar een pseudo-hdr van maken :) Hoe zie je aan de exif gegevens dat het hdr is? In Opanda zie ik dat niet, of ik moet iets over het hoofd zien :wink:
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Leuke serie.
De close-up's geven een 'intiem' inzicht. Voor mij is dat zeker een geslaagde toevoeging aan je reportage.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Teranique
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1304
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 16:52
WoonplaatsCOLON Daar waar ik het liefste ben ...

Ik ben het er ook mee eens dat juist alle foto's in deze serie je een compleet beeld geven van het eiland, en zoals Asarlat schrijft dat de fotograaf de dingen "breder" bekijkt.... mijn complimenten. :)
Groetjes, Mo

~ Ochtendhumeur? Zet eens een theemuts op! ~
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Uiteraard ook duikbootje en Teranique bedankt voor de reacties! Ik vind de commentaren echt een opsteker. Tijdens de vakantie had ik het gevoel meer dan ooit te moeten zoeken naar de mooie plaatjes, omdat het weer echt niet mee zat. Het trok vaak dicht of het was erg heiig.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Digilike schreefCOLONKlopt, foto 3 bestaat uit vijf foto's die verschillend zijn belicht. Met de 1D body kun je een trapje maken van 3, 5 of 7 foto's. ;) Wat ik ook wel eens doe, is 1 RAW opname maken en dan in Photomatix daar een pseudo-hdr van maken :) Hoe zie je aan de exif gegevens dat het hdr is? In Opanda zie ik dat niet, of ik moet iets over het hoofd zien :wink:
Dat leidt ik af uit de bestandsnaam (die ik er ook bij zie)
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Je hebt er een mooie en zeer verzorgde serie van gemaakt!
Met de verschillende invloeden die karakteristiek zijn voor dit cultuurgebied.
Technisch erg mooi!
Maar dit is je wel toevertrouwd.
Itt sommige anderen vind ik de close-up zeker van illustrerende meerwaarde.
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Dank, Jo! :D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Hier zit heel gaaf spul tussen zeg, mijn complimenten.
Ik ga ze niet allemaal af, maar eigenlijk heeft #1 net niet wat de meeste andere platen wel hebben: licht op de plek waar je het hebben wilt. Net dat een vleugje meer op het dorpje en je hebt een superplaat (nu is gewoon goed ;).
Plaat #4 vind ik een heerlijk landschapje. #5 een heerlijk detail plaatje.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Ricked
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2011 01:33
CONTACTCOLON

Wauw mooi daar! Foto 3 vind ik erg goed.. Misschien in photowinkel even de groentinten omhoog gooien dan gaat de aandacht nog meer uit naar die 'oase' in het midden!
Canon550D + BG-E8 | 18-55mm f/3.5-5.6 | 18-200mm f/3.5-3.6 | 50mm f/1.8
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Qua composities vind ik het een mooie serie. Alleen qua licht vind ik veel foto's op een of andere manier onnatuurlijk overkomen. Heb je alleen bij #3 tonemapping toegepast of bij meer foto's uit de serie?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar