Porec, Kroatië

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Stey
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2010 22:14
WoonplaatsCOLON Lelystad
CONTACTCOLON

Afbeelding

Camera: Canon EOS 400D Digital
Exposure: 20 sec
Aperture: f/18.0
Focal Length: 32 mm (Canon 18-55mm IS)
ISO: 100

Het dorp Porec in Kroatië vanaf het water.
Canon EOS 400D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Canon 430ex | Lowepro Flipside 400AW
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Het idee is wel goed uitgevoerd (denk ik) maar de foto is te klein om goed te beoordelen en staat in elk geval scheef.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Stey
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2010 22:14
WoonplaatsCOLON Lelystad
CONTACTCOLON

Scheef? Nee toch? anders heb ik de verkeerde versie geupload :oops:
Ik heb hier geen bewerkingsprogramma, daardoor ben ik gelimiteerd tot de grootte die flickr mij biedt; 640 x 427 of 1024 x 683 (waarbij de tweede te groot is, en dus de eerste het geworden is)
Canon EOS 400D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Canon 430ex | Lowepro Flipside 400AW
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Hij staat inderdaad een beetje scheef en dat is jammer.

@Gripen, wat verwacht je beter te kunnen zien wanneer hij groter is? Compositie kun je goed beoordelen, belichting kun je goed beoordelen, je ziet dat hij wat scheef staat. Het enigste wat je eventueel wat minder goed kan beoordelen is scherpte, wat in dit geval het minst belangrijkste is van allemaal. Ik bedoel, de scherpte die je nu wel kan zien is dik in orde, scherpte van details wat je niet ziet zal ook wel op orde zijn, aangezien je er bijna wel vanuit kunt gaan dat er een statief gebruikt is.

@TS, ik vind het een mooie sfeervolle foto waarbij het erg jammer is dat de Horizon scheef staat. Ik had het fraaier gevonden als er iets meer leegte rechts had geweest, maar een groot gemis is het niet. Waarom is de foto op f18 genomen als ik vragen mag, is het om de zee een melkig uiterlijk te geven?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Stey
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2010 22:14
WoonplaatsCOLON Lelystad
CONTACTCOLON

Excuses dat de foto scheef is.
Ik heb bewerkte versies van de foto´s waar deze allemaal rechtgetrokken zijn, helaas heb ik de verkeerde geupload.

De leegte rechts was helaas niet meer mogelijk. Ik heb deze foto geschoten terwijl er ook nog boten aan de rechter kant voorbij voeren. Je ziet ook een vorm van spoor aan de rechterkant, dat is van een boot die zojuist voorbij kwam. f18 is gebruikt om de zee melkig te maken, maar ook om de sluitertijd te kunnen verlengen om zo de beweging van het water minder storend vast te leggen.
Canon EOS 400D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Canon 430ex | Lowepro Flipside 400AW
legasy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2011 11:29

De foto is genomen vanaf dat bier tentje aan een strandje.
Wij hebben vorig jaar een week in hotel Zagrb gezeten daar vlak in de buurt,ik vind het een mooie foto.
Ik heb veel in Rovinje gefotografeerd geweldige locatie's vooral van die hoge kerk toren.
Michaeldw

Mooie kustlijn.
Zelf zou ik aan de foto nog het een en ander verbeteren. Over het rechtzetten is al over gesproken. Ik zou daarnaast ook wat van de boven- en onderkant van de foto afsnijden. Deze voegen nu niet zoveel toe. Wat uiteindelijk overblijft is een panorama-achtige, brede foto.
Daarnaast zou ik de donkere delen wat ophelderen zodat er toch wat meer detail zichtbaar wordt.
Het kleine diafragma vind ik een goede keuze, je krijgt daardoor inderdaad het effect waar je naar op zoek was (zachter water, ipv storende korte golfjes).
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar