Indonesie 2010

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Florian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009 20:20
WoonplaatsCOLON Heesch

Na mijn reis vorig jaar naar Indonesie ging het dit jaar wederom kriebelen, dus terug geweest naar dit prachtige land. Alleen nu een ander stukje, nl Bali en de Gili's. De foto's zijn bewerkt met Lightroom (en mijn beperkte kennis daarvan). Ik hoop dat ze bevallen! Commentaar is zeker gewenst.

#1

10824

#2

10829

#3

10825

#4

10826

#5

10827

#6

10828

#7

10831

#8

10832

#9

10835

#10

10833

#11

10834

#12

10838

#13

10836

#14

10837

Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Mooie, afwisselende reeks. Omdat het nu laat is, ga ik ze niet afzonderlijk bespreken. Twee foto's die me opvallen zijn foto 8 (mooi dat melkachtige van het water en goede compo) en foto 12 (je laat via die man goed de verlatenheid zien). In foto 8 zou ik het sensorvlekje linksboven wegpoetsen. Wellicht ook minder croppen. Ik ben benieuwd hoe het origineel eruit ziet van die foto.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Een pracht serie waar ik 7, 12 13 en 14 prachtig vind.
Er zitten iets teveel apen in de serie.
Dat zeg ik, omdat ik in deze foto's geen 'Indonesië' herken, de foto's op zich zijn natuurlijk wel goed.
Eén of twee foto's zou ook goed geweest zijn.

Het doet mij terug verlangen naar dit land.
Maar ja, de wereld is zo groot :wink:

Groet Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Florian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009 20:20
WoonplaatsCOLON Heesch

Dank voor de reacties dusver. Dit waardeer ik zeker! Omdat het laat was toen ik deze gisteren op het forum had geplaatst, was voor mij de lust om nog commentaar bij de foto's te plaatsen niet meer aanwezig. Ik zal dat deze dagen nog even doen.

@C@sp@r, ik begrijp je commentaar over de apenfoto's. Heb zelf ook getwijfeld om er 4 bij te zetten, alleen toch gedaan. Die kopjes waren te mooi om niet te delen, maar idd het is wat overdaad. De link met Indonesie is er wel. De foto's van de apen zijn genomen in het Sacred Monkey Forest Sanctuary in Ubud, Bali. Hier is een tempel gelegen, de Pura Dalem Agung, de tempel van de doden. De apen leven hier al tijden. Bovendien is het voor mij een terugkeer naar Indonesie, en ben maar kort op Java geweest (3 dagen). In die dagen alleen familie ontmoet (voor het eerst) en naar de Puncak pass geweest. Verder geen wereldwonderen gezien, die heb ik vorig jaar al gedaan. Die foto's moet ik ook nog eens hier plaatsen :-).

@Digilike, hierbij het origineel van foto 8 en de herbewerkte versie zonder sensorvlekken. Overigens waren er enorm veel vlekken op mijn sensor. Was erg fijn op vakantie (not).

Foto 8 origineel:

10877

Foto 8 herbewerkt:

10878

Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Bedankt voor het origineel van deze foto. Ik zou die crop niet doen, maar gewoon de verhoudingen intact laten. Bij het origineel heb je namelijk een mooi verloop in die lucht. Van rood/oranje naar donkerblauw.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Een bijzondere reeks. Er zitten prachtige foto's tussen, maar ook foto's die ik persoonlijk niet in showcase zou durven plaatsen zoals #4 en #6.
Je hebt veel te maken gehad met hard licht en harde schaduwen. Probeer daar bij je compositie al op te letten. Een aap die half in de zon zit en half in de schaduw, tja dat gaat 'm dan niet worden. Foto 7, 8 en 14 vind ik dan weer heel mooi.
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

Bali is een geweldig eiland waar ik vaak aan terug denk.

Bij vacantiefoto's heb je altijd het probleem om iets van je vacantie te willen laten zien en je wilt echt mooie foto's laten zien die er boven uitspringen. Dolfijnen en apen zien is heel leuk, net zoals het fotograferen daarvan. Maar dat levert niet meteen een echte topfoto op hoe bijzonder het zien van de dieren ook is.

Foto 1 was voor mij herkenbaar en heeft fraai lijnenspel. Ook foto 8 en 9 weten mij te bekoren.
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Mooi. Vooral 13, 14 en 9 maar die zou ik zelf wat verder croppen. Heb je de foto's na het verkleinen verscherpt?
Er is geen box.
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Tannah Loth blijft ook een trekpleister :)

Mooie reeks inderdaad. Nummer 1 is mijn favo.

Zit er ook over te denken om dit jaar weer terug te gaan!
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar