Inca Trail in Peru

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Afgelopen maand drie-en-halve week op vakantie geweest naar Peru. Heel veel mooie foto's geschoten, tijd voor een serietje..
Dit is mijn eerste Showcase-post :oops: , ik ben benieuw wat jullie er van vinden...

De foto's zijn allemaal geschoten tijdens de 4 daagse inca-trail over oude inca-paden naar Machu Picchu.

#1

10313

#2

10314

#3

10315

#4

10316

#5

10317

#6

10318

#7

10319

It's not the quality of the pots that makes food taste good
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Wat een heerlijke, gevarieerde reeks. Bij natuurlandschappen ben ik normaal gesproken niet zo van een z/w omzetting. Maar hier vind ik het erg goed passen. Foto 1 vind ik gelijk al erg sterk (wellicht de beste). Door die omzetting heb je een welhaast grafisch resultaat bereikt.

Foto 2: Leuk hoe je als kijker door het detail meteen al de essentie te pakken krijgt. Het bewegende voetje vind ik prima. Dat drukt dynamiek uit.

Foto 3: Mooi overzichtje met een goede vlakverdeling.

Foto 4: Hier had voor mij nog iets meer pad erop gemogen. Een nog lager standpunt had hier erg goed gewerkt, denk ik.

Foto 5: Leuk doorkijkje met een mysterieuze sfeer. Het takje linksboven zou voor mij weg mogen. Ik vind het afleiden.

Foto 6: Goed gekozen om die mensen er hier ook op te zetten. Leuk hoe je die ene vanuit de hoek laat komen.

Foto 7: Deze relateer ik niet zo aan het thema (het pad, in combinatie met een fikse wandeling).
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Erg mooi! Vooral de trappen / tredes zijn voor mij kenmerkend voor die constante hoogteverschillen aldaar.

Waarom zwart/wit? Doet wat mij betreft een beetje afbreuk aan het mooie groen wat mij zo bijstaat van het kleine stukje wat wij gelopen hebben (=Aqua Caliente -> Macchu Picchu en terug)
60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Mooie foto's hoor, maar ik ben wel heel nieuwsgierig hoe de kleuren versies eruit zien.
Peru is toch het land van de uitbundige kleuren. Vindt daarom de z/w omzetting hier niet overal passen
Wat meer in detail
#1 mooi met al die laagjes.
#2 leuk, achterste voet is bewogen maar vindt ik wel wat hebben. Geeft beetje beweging aan de man/vrouw
#3 mooie compositie
#4 heb ik minder mee
#5 mooi
#6 de topper van de serie voor mij. Prachtig met die mist. Is dat nu zo'n muts met van die flapjes over de oren ;-)
#7 heb ik minder mee
Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Gebruikers-avatar
janbo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 364
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2009 15:56

Prachtige serie,
De zwartwit omzetting kan ik wel waarderen , brengt net wat mysterie aan het geheel.

vr grt Jan
Canon 5DMKII /Canon 50mm 1.8/Canon 100mm 2.8/Canon 24-105/Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM / 550 EX
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

hoewel ik het een heel mooie serie vind ben ook ik wel benieuwd naar de kleurenversie. Erg zit heel veel diepte in de fotos. nr 3 is mijn voorkeur zonder de rest tekort tedoen.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Mooie serie, mooie omgeving. Ik vind persoonlijk nummer 4 de mooiste.
Gr.Karel
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Nummer 1 helemaal geweldig!!
Heerlijke zwart-wit serie.
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

BWK schreefCOLONNummer 1 helemaal geweldig!!
Heerlijke zwart-wit serie.
Daar sluit ik me graag bij aan..... :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Dank voor alle positieve reacties!


@viking_in_shorts: Rond Machu Picchu ziet het er inderdaad erg groen uit, maar op dag 2 van de inca-trail passeer je een bergpas op 4200 meter waarbij het mistig, regen, hagel, natte sneeuw en koud was, waarbij je met een hartslag van 160 de soms veels te hoge treden aan het beklimmen bent, op zo'n moment ziet de inca trail er niet heel kleurig uit. (voor nieuwsgierigen die bewegende beelden willen zien: http://www.youtube.com/watch?v=czsiz0Z82uE )
(offtopic: ik zie dat je in Göteborg woont. Leuke stad, heb er zelf ook een half jaar gewoond!)

Ik zal een deze dagen ook even een kleuren variant posten. Hiervoor nog even een lightroom-specifiek vraagje maar die zet ik om on-topic te blijven even op een andere plek ( http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 73#p958673 )
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Mooie serie met nr 1 als topper.
Ondanks de mooie z/w omzetting ben ik ook benieuwd naar de kleurenfoto's
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Ik kan de zw omzetting ook waarderen.
Het roept de mystiek op van dé verborgenstad....
Verhuld achter dikke lagen nevels en stijle paden!
Prachtige foto's...... Maar is foto 3 Machu Picchu?
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Nee, foto 3 is absoluut niet Machu Picchu, dat is 100x zo groot...
In Machu Picchu hadden we mooi zonnig weer en liepen er vele toeristen (al valt veel voor zo'n toplocatie ook nog wel mee: er zijn er zo'n 2000 per dag) dus ik heb daar geen mooie mystieke mist foto's die ik in deze serie kwijt kon, maar ik denk dat ik binnenkort nog wel een peru-serie hier ergens plaats.
It's not the quality of the pots that makes food taste good
fotoborst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 433
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2005 00:07

maximus schreefCOLONmaar op dag 2 van de inca-trail passeer je een bergpas op 4200 meter
Death Woman Pass :mrgreen:

Regelmatig word ik pijnlijk herinnerd aan mijn voornemen om mijn oude negatieven nog eens in te gaan scannen maar nu word ik hieraan herinnerd door een werkelijk prachtige serie over de Inca trail en dat geeft een goed gevoel!
Ook knap dat je nog zin had om te filmen..... leuk filmpje!

Razend benieuwd naar jouw kleurenfoto's (ook naar die van niet inca trail gerelateerde)
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Hier de kleuren varianten. Ik vind ze persoonlijk minder lekker kijken (zeker als serie) dan de ZW, vandaar dus dat ik voor ZW ben gegaan.
(er komt overigens ook nog een kleur-inca-trail serie aan van foto's die het in kleur weer beter doen dan zwart-wit).

#1

10338

#2

10339

#3

10340

#4

10341

#5

10342

#6

10343

#7

10344

It's not the quality of the pots that makes food taste good
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

maximus schreefCOLON @viking_in_shorts: (offtopic: ik zie dat je in Göteborg woont. Leuke stad, heb er zelf ook een half jaar gewoond!)
Ik woon ondertussen niet meer in Göteborg maar in Kungsbacka: is ca 30 km ten zuiden van Göteborg. Toch nog vaak in Gbg te vinden omdat ik het gewoon een erg leuke stad vind! (en ook nog eens voor mijn werk ;) )

Verder moet ik zeggen dat ik, nu ik de kleuren versies gezien heb, inderdaad denk dat de Z/W beter overkomen. Heb het gevoel dat het meer een serie is in Z/W. Heb je ook de Huana Picchu beklommen? Daarvandaan heb je echt prachtige uitzichten over de Machu Picchu. Jammer genoeg was het mistig toen wij er waren (en sowieso had ik alleen maar een compact)
60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Huana Picchu helaas niet kunnen klimmen. Na wat (dodelijke) ongelukken daar de afgelopen jaren hebben ze daar de toegang gereguleerd. Slechts 400 man mag per dag die berg op, de toegangskaartjes worden 's ochtends al vroeg vergeven. Dat betekent dat als je de inca-trail loopt je niet Huana Picchu kan beklimmen. We hebben nog wel geprobeerd om daar als nr 401 en 402 toch door te sneaken, maar helaas dat mocht niet baten.

Maar ik heb me in Machu Picchu ook wel kunnen vermaken hoor :D
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Off-topic: dat van die dodelijke ongelukken kan ik me goed voorstellen. Wij waren er ook bijna bij 1 betrokken :o

Maar even terug over je foto's: ben erg benieuwd naar je andere series over Peru waar je het over hebt. Ook waar je geweest bent enzo. Kan je aub in dit topic een (snelle?) update plaatsen als je een nieuwe serie plaatst? Zou jammer zijn als ik er een mis omdat ik per ongeluk eroverheen kijk!
60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Voor de liefhebbers: heb nu ook een andere serie over de Inca-trail geplaatst: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 49&t=86597
It's not the quality of the pots that makes food taste good
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar