Marokko 2010

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
jelle82
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2010 12:04

Salaam Aleikum!

Vorige week zijn we teruggekomen uit Marokko. Wat een prachtig land om doorheen te reizen zeg! Al die kleuren en geuren... Echt een aanrader! Hieronder een kleine selectie. Ik hoor graag wat jullie er van vinden en of er nog iets beter kan ;-)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op jelle82, in totaal 7 keer gewijzigd.
Anoniem 3

1 t/m 5 helemaal TOP!
Bij 6 moest ik even een UV-filter op mijn bril schroeven... :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Ik wilde net zeggen, die laaste heeft een beetje last van blauwzweem :P

Desalwelteplus, mooi platen waarvan de 4e mij het meest aanspreekt door de diepte!
jelle82
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2010 12:04

Marijn A schreefCOLONIk wilde net zeggen, die laaste heeft een beetje last van blauwzweem :P
Haha... Tsja. Het is echt zo blauw in Chefchaouen, een klein bergdorpje in het noorden. Past misschien beter in een aparte 'blauwe' serie over Chefchaouen ;)
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Dit heb je mooi gedaan Jelle!
Erg mooie serie!

Gr Dimitri
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

---
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 9 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Co
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 15:05
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Mooie serie Jelle.
Ik vind vooral de portretten erg mooi en sprekend.

Groetjes Marco
5D Mark II, 40D, Canon 24-70 F2.8 Mark II, Canon 70-200 F4 IS, Canon EF 100 mm F2,8 Macro, 430EXII en wat geheugen oh ja en 3 pootjes van Manfrotto.
Website : http://cofotografie.weebly.com/
Gebruikers-avatar
waltergriffioen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010 18:23
WoonplaatsCOLON Vleuten

Leuk ik zei gister nog tegen mijn vrouw: jah marokko dat lijkt me nou ook wel eens leuk om heen te gaan!
waarop mijn vrouw zei: dan laat jij je camera thuis en dan neem ik m'n Ixus mee :D

Prachtige serie overigens met foto 4 als favo!

greetz
7D LWPro400AW 500w/s

http://www.wfoto.nl
jelle82
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2010 12:04

@ Walter > Haha... Het is inderdaad een paradijs voor fotografen. Ik heb het voor mijn vriendin ook een beetje binnen de perken proberen te houden ;)

Ik heb overigens de blauwe foto vervangen door een andere. Er volgt nog wel een keer een aparte serie over het blauwe dorpje Chefchaouen. Bij interesse zal ik nog meer foto's plaatsen
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Mooie serie, alleen jammer dat je de laatste foto hebt vervangen.. Zat al te twijfelen aan m'n imac, zag helemaal geen blauwzweem. Totdat ik verder het topic las....nu zijn de commentaren mbt de blauwzweem een beetje "nutteloos" geworden. Zou je hem alsnog willen posten? ben nu wel nieuwsgierig :)

Vooral die karakteristieke "koppen" zijn erg mooi!

Groetjes, Pepijn
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
jelle82
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2010 12:04

Voor Pepijn ;)

Afbeelding

Meer blauw volgt in een aparte serie
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Super!!! Tja... dat is wel blauw ja!

Qua "zweem" vind ik het nog wel mee vallen, misschien dat het voor ons lijkt dat het erop zit omdat het blauw overal op wordt gereflecteerd. Wat de camera dan weer als "waar" registreert. (ga maar eens in een spierwitte kamer staan met een rode lamp, dan is alles ook rood terwijl de muren toch echt wit zijn) Daarnaast zal na een regenbuitje er toch ook wel wat blauwe verf op de grond terecht komen waardoor er een sluier van blauw ontstaat... neem alleen al de voegen tussen de tegels. Terwijl dit op de dakpannen een heel stuk minder aanwezig is.

Lijkt mij wel heel gaaf om in het echt te zien zo.

Groetjes, Pepijn
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik vind het een aardige serie en ben absoluut benieuwd naar meer. Foto #2 (Fès neem ik aan?) vind ik een hele sterke plaat. Van #1 wil ik eerst zeker zijn wat het is, voordat ik iets over de kleurzweem ga zeggen. Is het Medrasa Bou Inania in Fès? Ben ik erg benieuwd naar.

Wat die foto van Chefchaouan betreft. Zelf schrijf je:
jelle82 schreefCOLONHaha... Tsja. Het is echt zo blauw in Chefchaouen, een klein bergdorpje in het noorden. Past misschien beter in een aparte 'blauwe' serie over Chefchaouen ;)
Dat Chefchaouan een dorpje is met veel blauw, zoals bijvoorbeeld ook in de Oudaïa-kasba in Rabat, klopt. Maar zó blauw... ik vind deze echt veel te veel verzadigd (op m'n gecalibreerde scherm). Zelfs de grijze stenen op de vloer vertonen een blauwzweem, evenals de rode dakpannen boven de deur. Ik zou het dus toch iets minder heftig bewerken.
Gebruikers-avatar
mrhanky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2005 13:19
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Mooie serie waar vooral de portretten mij erg aanspreken. Top!!
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Prachtig, zeg! In foto 4 vind ik de kronkels wel erg mooi. Wat een diepte en een fraai lijnenspel! Uiteraard mag ik de overige foto's ook zeer graag zien ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
jelle82
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2010 12:04

Bedankt voor de reacties! Ik zal snel nog wat foto's plaatsen.

@ Ytos: De foto is niet Medrasa Bou Inania in Fès, maar Medersa Ben Youssef in Marrakech. Wat betreft Chefchaouen: Sommige straatjes zijn echt zo blauw. Ik heb verder ook niets aan de saturatie gedaan, maar meer met contrast en helderheid. Ik zal kijken er nog eens goed naar kijken.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Thnx voor de uitleg. Ik vond de Medrasa wat rood, maar ken Medrasa Ben Youssef in Marrakech (nog) niet. Kan dus niet oordelen of de kleuren kloppen, behalve dat ik verder in geen enkele situatie roodachtig gipswerk ben tegengekomen. Goede reden voor mij om eerstvolgende keer dat ik in Marrakech ben de Ben Youssef eens te bezoeken.

Het is me verder niet duidelijk met wat voor camera je fotografeert. EOS waarschijnlijk, maar type? Reden dat ik erover begin is die saturatie: hoe heb je dat in de camera ingesteld? Wellicht een persoonlijke instelling?

Ik zie als Marokkofiel in ieder geval graag meer van je foto's van Marokko en eventueel ook welke reis je precies gemaakt hebt.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Wat een mooie portretten, maar ook wat een schitterend landschap en (nabewerking?) bij foto 4. Erg fraai.

Groet,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
waltergriffioen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010 18:23
WoonplaatsCOLON Vleuten

Ik kwam foto nr#2 net tegen in het blad zoom.nl :D
op blz. 93

grtz
7D LWPro400AW 500w/s

http://www.wfoto.nl
jelle82
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2010 12:04

waltergriffioen schreefCOLONIk kwam foto nr#2 net tegen in het blad zoom.nl :D
op blz. 93

grtz
Thnx! er was wel contact met me opgenomen, maar wist niet dat de foto in dit nummer gebruikt zou worden. Ga hem vanmiddag gelijk maar halen ;-)!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar