Foto's Wandelvakantie Obergurgl

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
andreas.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2010 18:39

Is alweer twee maanden geleden dat ik 3.5 week in obergurgl was. Heel veel foto's gemaakt (1300)maar aangespoord door de velen mooie foto's op dit forum. Ben ik toch een grondige selectie gaan maken maar bleef toen nog steeds op 200 steken. Maar dit zijn echt de beste van de eerste anderhalve week. Van die andere verschijnen misschien komende tijd foto's in macro en landschappen en in reizen.

Ben benieuwd naar jullie commentaar tips en kritiek.

Zal elke foto even toelichten.

7409

uitzicht op de hohemut met een kijk over het zadel. Zelf vindt ik dit een van de mooiste plekken.

7407

Sneeuwklokjes doordat we daar aan het begin van het zomerseizoen was er nog veel sneeuw een week later was veel jammer genoeg al weg.

7408

geen idee welk plantje dit is (De berggids heeft veel moeite gestoken om elk plantje steeds weer aan te wijzen maar ik vergeet het steeds)

7410

7411

Onderweg over een smokkelroute naar Italië, een klein plasje met kikkervisjes erin twee weken later toen ik deze route weer liep was het plasje uitgedroogd.
Met uitzicht naar de Gurgelerferner waar professor Auguste Piccard lande met zijn luchtballon toen hij een hoogterecord poging deed in 1931 hij haalde een hoogte van 16.940. Van hem staat er een beeld centraal in het dorp, omdat onder andere door hem obergurgl bekend is geworden.

7412

uitzicht op seeenplatte. Met Zirmkochel 3278meter

7413

met een been staand in Oostenrijk de ander in Italië uitzicht naar Italië altijd leuk zo afgrond naast je.

7422

En daar loopt de groep over een graat. Voordeel als je wat ervarener berg wandelaar bent je mag achterin lopen om aftesluiten. En iedereen in de gaten te houden maar je hebt ook meer tijd voor foto's

7414

Uitzicht op het dal met links de Hohemut en rechts daarvan de Hangere en links het dorpje Obergurgl

7415

Het doel van de dag bereikt de Nedersee. Heerlijk dat koude water na een dag geklommen te hebben in een graad of 25 zonder wind.

7416

nog een keertje Nedersee.

7417

Onderweg naar de Hangerer (punt rechtvooruit) metertje of 750 hoger.

7418

Kijk in het Rotmoostall met mooi blauw water. Als het water blauw is smelt er sneeuw of is het regenwater. En als het water grijs is dan is het voornamelijk Gletscher ijs dat smelt.

7419

ook tijdens de klim naar de Hangerer kwamen we een mooi weerkaatsing meertje tegen.

7420

Eindelijk boven met uitzicht op links de Seeenplatte, onder midden obergurgl, iets rechts van het midden Hochgurgl en rechts het skigebied van Obergurgl-Hochgurgl

7421

De rotmooswasserfall met boven de Hangerer.

Hopelijk hebben jullie er van genoten.

mvg

Andreas
eos 7D 450D/ canon lenzen 17-85 F4-5.6 / 70-300 F4-5.6 /10-22 F3.5-5.6 / 60 F2.8 macro / flitser 430exII
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Woooow, wat een platen, heel erg mooi. Ik geniet er van en nog meer omdat ik het zelf absoluut niet durf. Ik heb al hoogtevrees op de 2e sport van een ladder.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
Ruud Schobbers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 22:31
WoonplaatsCOLON Heesch
CONTACTCOLON

Hoi Andreas,

Ziet er goed uit! Het wandelen op de graat ziet er altijd mooi uit. Verder vind ik de foto's van de Nedersee goed gelukt, genomen met de 10-22 als ik het goed gezien heb?! Die lens mis ik momenteel nog, kan (nog)niet kleiner dan 24mm met m'n 7D. Heb nog verschillende zaken op mijn verlanglijstje staan!

Mvg,

Ruud
What you see is (not always) what you get...!
andreas.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2010 18:39

bedankt voor jullie reacties :) De foto's van de Nedersee zijn inderdaad genomen met de 10-22 heerlijk lensje. Had altijd de 24-105 met 7D in me rode beentas. en het boven klepje van me rugzak de 10-22 zodat ik ze snel kon wisselen.

mvg

Andreas
eos 7D 450D/ canon lenzen 17-85 F4-5.6 / 70-300 F4-5.6 /10-22 F3.5-5.6 / 60 F2.8 macro / flitser 430exII
andreas.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2010 18:39

Zijn er nog mensen die wat tips/verbeter/kritiek punten hebben zodat ik me kan verbeteren. ???
eos 7D 450D/ canon lenzen 17-85 F4-5.6 / 70-300 F4-5.6 /10-22 F3.5-5.6 / 60 F2.8 macro / flitser 430exII
MaartenK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2005 23:08
WoonplaatsCOLON Enschede

Een paar opmerkingen: ook bij bergfoto's is het goed als er iets specifieks te zien is dat de aandacht trekt.
Op 7412 is niet zo veel bijzonders te zien. 7409 is soortgelijk maar daar staan net drie mensen op die je een gevoel geven voor afmetingen in de bergen.
Dat werkt ook in 7413 heel goed, waardoor de gapende diepte geaccentueerd wordt.
Wat mij betreft is dit een van de beste foto's, ook vanwege de mistflarden.
Je had iets selectiever mogen zijn. 7415 en 7416 zijn bijna hetzelfde. Ik had 7415 weggelaten. Ik vind 7416 beter vanwege de stenen in het water.
Tenslotte zijn de foto's van de bloemen niet scherp.
Misschien was de afstand tot de bloemetjes te kort. Als je dit soort foto's leuk vindt, is een macrolens misschien een optie.
EOS 7D, Tokina 11-16mm f/2.8, EF-S17-55mm f/2.8 IS USM, EF-S 60mm f/2.8 USM Macro, EF 70-200mm f/2.8L USM, EF 400mm f/5.6L USM, 430EX
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Wat ik me afvraag is of je deze foto's wel bewerkt hebt, ze ogen mij nogal flets en kunnen mijns inziens oa wel wat extra contrast gebruiken.

Ook zijn enkele wolken in de lucht en sneeuwvelden overbelicht, dit kan je nog wel beter krijgen door je highlights wat te temperen.

Verder zijn het mooie platen hoor maar ze kunnen gewoon nog een goeie opfrisbeurd gebruiken.

Heb er even eentje snel wat onder handen genomen, kan nog iets beter maar kan je zien wat ik bedoel.

http://www.haroldvdb.nl/images/obergurgl.jpg

Gr. Harold
andreas.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2010 18:39

ok bedankt voor jullie opmerkingen ik ga der op letten de volgende keer. Deze foto's zijn inderdaad niet bewerkt, moet nog steeds leren hoe dat moet. Maar ik zal me der in gaan verdiepen zodat ik ze kan verbeteren. Het fletse was mij zelf ook wel opgevallen alleen dit is ook de werkelijkheid daar op sommige dagen.

mvg.

Andreas
eos 7D 450D/ canon lenzen 17-85 F4-5.6 / 70-300 F4-5.6 /10-22 F3.5-5.6 / 60 F2.8 macro / flitser 430exII
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar