Vakantiekiekjes Lesbos

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Eind deze zomer met mijn lieve vriendin lekker 2 weekjes de zon opgezocht op het griekse eiland Lesbos. De onderstaande foto's wil ik graag met jullie delen. Opmerkingen zijn meer dan welkom. klikken = groter.

1. Kerk van de zeemeermin madonna is Skala Sykamineas.
Afbeelding

2. Het uiterste noorden van lesbos. Het water was er heerlijk helder en in de verte is turkije zichtbaar.
Afbeelding

3. Vissers keren huiswaarts na hun vangst te hebben verkocht in de haven van skala kallonis
Afbeelding

4. Een compleet versteende boomstam in het 'versteende woud' in west lesbos.
Afbeelding

5. Uitkijk over het versteende woud. 20 miljoen jaar geleden verwoestte een vulkaanuitbarsting het hier aanwezige tropisch regenwoud.
Afbeelding

6. Ingang van een kerkje in Tavari. Ook jezus houdt van airco.
Afbeelding

7. Een van de vele zwerfkatten in Molivos probeerd te slapen terwijl de mens van het nachtleven geniet.
Afbeelding

8. Als je van het vulkanische westen naar het oosten rijd, kom je langzaam steeds meer groen tegen.
Afbeelding

9. Autorijden = eindbaas in griekenland
Afbeelding

10. Het vulkanische westen :)
Afbeelding

Bedankt voor het kijken.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Helemaal niemand? :cry:
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
PeterM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2010 20:10
WoonplaatsCOLON Rhoon

Hoi,

Ik vind de foto's lekker kijken. Het geeft een goed beeld weer van de omgeving op het eiland.

nr.7 vind ik intrigerend. het is nou niet echt een "positief" vakantiekiekje en geeft goed weer hoe zielig zo'n beestje het heeft.

Peter
Eos 500D |Canon 18-55 IS |Canon 55-250 IS
andreas.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2010 18:39

als amateur vind ik het nog moeilijk om een goed oordeel te vellen.
Vind de foto's mooi maar als ik precies kijk haal ik er deze puntjes nog uit.

1-misschien het kerkje niet helemaal der op zetten het blauwe stukje daarachter stoort.
2-mooi helder verfrissend water misschien lager stand punt of iets mis wat op de voorgrond.
3- me lieveling plaatje alleen die rots op de voorgrond stoort me, maar denk dat het niet anders mogelijk was om deze te maken
4-Zonder uitleg is het voor mij niet duidelijk dat het om een versteende boom gaat, denk dat dit wel beter vast te leggen is
5-Het bankje staat voor mij gevoel te centraal had het anders gedaan maar dat is een gevoel kwestie
6-leuke zuilengalerij met uitzicht op zee en bij zo soort bankje krijg ik altijd het gevoel dat er wat oude mannetjes of een pater op hoort.
7-Typische griekse zwerfkat en dat karton geeft ook een 'zwerf'gevoel
8-mooi landschap misschien een tikkeltje donkerder maken
9-goede foto niks op te merken
10-Ook weer mooi landschap misschien volgende keer een lager standpunt nemen zodat die bosjes wat meer rol krijgen op de voorgrond.

hopelijk heb je er iets aan. En als je het compleet niet met me eens bent moet je het maar voor niet geschreven beschouwen. Vind het oordelen nog steeds erg moeilijk.

mvg.

Andreas
eos 7D 450D/ canon lenzen 17-85 F4-5.6 / 70-300 F4-5.6 /10-22 F3.5-5.6 / 60 F2.8 macro / flitser 430exII
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een leuke serie en het geeft een goed beeld van het eiland.

Foto 3 vind ik de mooiste van de serie......een sfeervol plaatje met mooi licht en een goed gekozen compositie.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
ajschot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2010 13:28
WoonplaatsCOLON Lelystad
CONTACTCOLON

ik vind ze allemaal prachtig! ik vind 6 erg mooi.
7D + EF 24-105/f4.0 L IS USM + Tamron: 10-24/3.5-4.5 Di-II LD + AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF + Samyang: 8/3.5 FE + 14/2.8 IF ED UMC + 650-1300 IF MC/8-16 + EF 75-300/4.0-5.6 III + EF 50/1.8 II + EF-S 18-55 IS II + Lensbaby Composer
Gebruikers-avatar
PistolenPaultje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009 21:51

Mooie foto's hoor, je weet goed de griekse sfeer over te brengen.
Foto #1 vind ik er uit springen. Wanneer mogelijk had ik bij foto #9 nog een stapje naar achter gedaan waardoor je ook de buitenkant (berm) van de bocht kan zien.

Groeten, Paul
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar