Italië

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
LidiaRijker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2010 09:57
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik weet niet helemaal zeker of ik deze reeks hier juist plaats. Het zijn wat kiekjes uit Italië van afgelopen lente vakantie. Een impressie.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

1. Zomaar een straatbeeld.

7077

2. Haven van Camogli

7078

3. Haven van Camogli

7079

4. Lichtjes van Genova gezien vanuit Arenzano.

7080

5. Die zie je overal.

7081

6. B&B in Piemonte

7082

7. Klaprozenveldje.

7083

8. Vissersbootje aan de kust.

7084


Bedankt voor het kijken!

Lidia
Gebruikers-avatar
BOV
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 11:39
WoonplaatsCOLON Limbabwe

Mooie serie!

Vooral foto 1 spreekt me erg aan!
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.

EOS60D Gripped, wat lenzen, strobist set
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

Ik ga er even de tijd voor nemen en zal een dappere poging doen :)

1.
Wat wil je laten zien in deze foto? Ik vind de compositie niet fijn met de halve fruitkraam, zonneschermen, keuze voor DOF. De overbelichte lucht kijkt ook niet fijn.

2.
Het idee om de vissersnetten mee te nemen in de foto is leuk maar ze zijn nu te dominant en onscherp aanwezig en verstoren in grote mate de rust in de plaat. De paal links heeft ook geen toegevoegde waarde.

3.
Kijkt op zich wel lekker weg, lijkt alleen niet helemaal scherp te zijn(?). Persoonlijk zou ik de mast aan de linkerkant uit de foto gecropt hebben.

4.
Wel aardig, zachte water is ook wel leuk.

5.
Komt heel erg 'point and shoot' op me over. Het onderwerp is erg centraal in de foto opgenomen en het hoge standpunt t.o.v. de hagedis vind ik niet mooi.

6.
Wederom de vraag. Wat wil je hier laten zien? De struik in het midden en boom erachter trekken mijn aandacht maar ging het je daar ook om?

7.
Ik zie een heleboel sprieten met wat rode bloemen erdoor, waarvan er niet 1 scherp lijkt te zijn. Het oogt erg rommelig.

8.
Leuk idee maar de uitvoering is niet zo.. probeer ook je horizon in de gaten te houden. Die staat niet recht.

Vind de serie niet zo heel goed en ik denk dat het beter tot zijn recht komt in de testcase. Probeer een volgende keer meer vanuit een concept te werken en van daaruit je compositie, belichting, etc. te bepalen.

Ik hoop dat ik je niet afschrik met mijn commentaar en excuses als het soms wat hard over komt maar ik hoop van harte dat je wat aan het advies hebt :)
5D + gLas
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Ik sluit mij aan bij fr3ddy, wellicht is het raadzaam om eerst eens goed door de zoeker te kijken voor je afdrukt. Daardoor mis je storende elementen die nu behoorlijk de aandacht wegtrekken uit je foto's. De kleuren komen mooi, natuurlijk, over. Foto 8 wordt de onscherpte voorin vanuit mijn beleving vervelend. Wellicht met een kleiner diafragma of iets meer afstand en inzoomen op te lossen. Dan trekt zo'n rand je zo de foto in, nu wordt dat verstoord.
Maar nogmaals, en daar lijkt het miz het meeste op: neem de tijd om te kijken wát er in je beeld staat, en zet even een stap opzij, naar voren of achteren. het zal een wereld van verschil (kunnen) zijn.
groet, Jan Piet
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Heel afwisselende serie. 3 spreekt me het meeste aan. Wellicht was 8 interessanter geweest als je een iets hoger standpunt had genomen.

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
LidiaRijker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2010 09:57
WoonplaatsCOLON Arnhem

Bedankt allemaal voor jullie opmerkingen en kritiek! Fr3ddey, het is zeker niet te hard. Zeg gewoon wat je stoort, niet klopt of beter kan. Daar kan ik tenminste mee aan de gang. Nouja als het maar niet onnodig hard is. ;-)

Foto 8 was een bewuste keuze om voorin onscherp te laten zijn, net als bij de netten op foto 2. Ik vond het zelf wel mooi, maar heb helaas even geen vergelijkingsmateriaal dus probeer me voor te stellen hoe ik dat de volgende keer zal doen. Ik neem het zeker mee!

En ik zal de volgende keer netjes in testcase beginnen, maar was door het onderwerp reizen en vakantie een beetje onzeker.

Bedankt!
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Mooie, afwisselende reeks. Mij valt de goede belichting op. Heb je een filter gebruikt? Die lichtjes van Genua blijft de aandacht trekken.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
LidiaRijker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2010 09:57
WoonplaatsCOLON Arnhem

Digilike schreefCOLON Heb je een filter gebruikt?
Klopt, een B+W CP filter, die gebruik ik graag op zonnige dagen. In dit geval gebruikt op foto 1, 6 en 7. Bij de havens bijvoorbeeld niet, dat was een erg regenachtige dag, de foto's zijn tussen de buien doorgenomen.

Lidia.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar