Westkust Frankrijk

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Een paar plaatjes van mijn vakantie:

1: Normandië Le Treport - Mers les Bains:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4: Droogvallen bij Mont St. Michel:
Afbeelding

5: Vlak boven La Rochelle ligt zo'n baai waar je zeekraal kunt vinden en waar de vloed met een noodgang opkomt:
Afbeelding

6: Carrelets bij La Rochelle:
Afbeelding
Er is geen box.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Een aparte en kleurrijke serie!
Zeker wat de eerste foto's betreft.
Mooi verzorgde serie!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
DeKeuv
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 07:23
WoonplaatsCOLON 6561 nogiets

Composities zijn interessant en spannend.

Foto 1, mooie felle kleuren en een compositie die de foto op zich heel druk maakt, maar ook de bouwstijl goed benadrukt.

Foto 2, deze was misschien mooier geweest als de vogels er scherp op zouden staan, dat is misschien persoonlijk. Beweging in foto's is goed, maar van deze twee meeuwen had ik niet perse de beweging hoeven zien ;) al heb je het niet altijd voor het kiezen natuurlijk.. de foto lijkt een beetje bewegingsonscherp, kan dat kloppen?

Foto 3, mooi lijnenspel, het dak gelijk met de horizon en een lekker rustige plaat met een verhaal.

Foto 4, persoonlijk had ik deze van dichterbij genomen en zoveel mogelijk geisoleerd van de achtergrond, waardoor het effect van aan het strand lopen nog meer werd benadrukt.

Foto 6, leuke dieptewerking en mooi kader gevonden, misschien iets teveel gecropt voor mijn smaak.

Leuke serie die mooi in een fotoalbum zou staan!
Kijken is niet altijd zien.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Mij vallen ook de composities op; vooral de eerste 2 vind ik sterk. In combi met mooie kleuren en evenwichtig contrast heel sprekende beelden. De derde foto vind ik té. Het contrast is mooi gezien, maar voor mijn gevoel iets teveel 'dooie vlakken'. De balans is niet helemaal lekker, vind ik. De laatste foto vind ik ook interessant, vanwege het licht en de verstilde beweging. De brug als kader vind ik gewaagd, maar wel werken.

Wil zelf nog een keer naar Mont St. Michel, maar als ik jouw foto zo zie moet je wel een beetje mazzel hebben met het weer en het licht. Heb je nog foto's van de toko zelf?
... Spiegel-Werk ...
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Dank voor de reacties. Ik heb wel enkele foto's van Mont St Michel maar die vind ik niet goed genoeg om hier te posten, je kunt ze hier vinden: http://private.moltipop.nl/#32.2. Het licht was niet mooi en lastig (bewolkt met af en toe een beetje zon) en we hadden maar anderhalf uur want we moesten nog een slaapplek regelen, de vloed kwam op en de auto stond op een plek die bij vloed onderloopt. Had ik geweten dat de basiliek (het hoogste deel) tegenwoordig bezocht mag worden (tegen betaling) dan had ik daar minstens twee uur extra voor uitgetrokken.
Er is geen box.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar