Een kleine selectie van onze vakantie in Amerika

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Afgelopen zomer ben ik samen met mijn vrouw naar Amerika geweest. Mijn vrouw wilde naar New-York. Ik ook maar niet alleen New-York. We hebben er een rondreisje van gemaakt waarbij we met een geregelde busreis begonnen zijn in Ney-York om daar vandaan door te gaan naar Boston, Niagara (Canada), Toronto (Canada), Washington, Philidelphia, New-York.

In korte tijd heel veel gezien en het was geweldig moet ik zeggen! Met een geregelde busreis is het wel lastig om foto's te maken omdat er op een plek vaak niet veel tijd is. Daarintegen kom je vaak weer wel op plekjes waar je zelf niet komt. Aan het einde hebben we zelf nog een paar daagjes New-York eraan vast geplakt. Wat een geweldige stad zeg! Expres de trein genomen vanaf het vliegveld om in hartje Manhattan (Penn Station) uit te stappen. Wat er dan op je af komt als je een voet bovengronds zet zeg! Ge-Wel-Dig! Wat een ervaring! Hieronder volgt een hele kleine selectie van onze vakantie. Ze zijn niet in volgorde van de reis ofzo hoor en helemaal op zichzelf staand.

1.
Uitzicht vanaf Rockerfeller Center waar we op onze "jet-lag" avond meteen maar naartoe zijn gegaan.

6156

2.
's avonds tussen zomaar wat gebouwen in New-York

6157

3.
De Amerikaanse Niagara waterval. Geweldig mooi verlicht 's avonds! Toen we terug liepen naar ons hotel hoorde we ineens vuurwerk achter ons! Toen was ons ook duidelijk waarom het zo druk was daar! Het vuurwerk helaas dus gemist.

6158

4.
Het capitool in Washington. Erg mooi verlicht 's avonds! Achter de koepel hangt ook nog een onweerswolk maar de onweersflitsen wilde helaas niet meewerken.

6159

5.
Het mooiste beeld in Washington vind ik! Vraag me niet precies waarom, hij doet me gewoon iets.

6160

6.
Loop je in New-York, kom je ineens een fotograaf met een bruidspaar tegen! Hier MOEST ik natuurlijk ff een foto van schieten!

6161

7.
Geschoten bij Amish Country vanuit de bus. De toning sprak me erg aan. Komt, zoals de meesten, rechtstreeks uit de camera (alleen reflectie van ruit weg gehaald, recht gezet en vervorming aangepast)

6162

8.
Over reflectie gesproken. Dit was in Boston. Erg apart om zulk sterk contrasterende gebouwen naast elkaar te zien staan. Daarom maar in één foto geprobeert te vangen.

6163

9.
Dit was ergens onderweg tussen Boston en Niagara als ik me niet vergis. Ook weer vanuit de bus geschoten. Dat ene bootje op het water maakt hem voor mij helemaal af!

6164

10.
Tja. Nationalisme ten top in Amerika natuurlijk daarom heb ik hem maar niet laten ontbreken. Deze wappert bij het Vietnam monument in Washington.

6165

11.
Tja, als je in Ney-York geweest bent moet je natuurlijk zo'n standaard plaatje schieten he. Daar hebben we er dus ook genoeg van maar zal jullie er verder niet mee vervelen! Hahaha!

6166


Bedankt voor het kijken!
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Bij de eerste foto kippevel. Mooie serie. Foto 8 vind ik leuk gedaan.
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Linda80
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2010 21:44
WoonplaatsCOLON Leusden

Erg mooie plaaten! 3,5 en 10 zijn voor mij de toppers!
Leuk ook met je omschrijving boven de foto's!
Ik ga binnenkort ook zelf die kant op! Door jouw topic krijg ik meteen nog meer zin om te gaan :lol:

Gr.
Linda
500D EF-S 18-55, EF-S 55-25, Macro EF 100mm
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

1,3,4 en 8 springen er voor mij echt uit, wat een GE-WEL-DIGE foto's zijn dat.
SUPER
Gebruikers-avatar
Davejje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 07:58
WoonplaatsCOLON Nieuw Bergen (L)

Leuke plaatjes hoor!
mooie serie.
EOS 50D - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM - Canon EF 100 mm F/2.8 L Macro IS USM - Canon Speedlite 580 EX II - Canon BG-E2N - Lowepro Flipside 300
kaaskop
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 403
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2005 09:50
WoonplaatsCOLON alkmaar

voor mij dus foto 2 groen blauw en rood tinten die elkaar op een geweldige manier afwisselen..... of met ik zeggen elkaar kapotmaken.
voor de rest een super serie en zeker dat bootje maakt het zeker af....

groet
Airliners Jetphotos
Quote: "What is the purpose of your visit to the USA? I like to shoot airliners with my Canon." Somehow the immigration officer was not amused...
Canon 50D Canon 300D 18-55 75-300is/usm (nu sparen voor glas)
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Bedankt allemaal voor de positieve reacties tot zover!
Gebruikers-avatar
dutchy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 522
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
CONTACTCOLON

goeie serie. vind de 4e het mooist
Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super

http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

dutchy, bedankt voor je reactie!
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Foto 9: geweldig met die wolken, dat licht op het water en als klapstuk dat ene bootje wat zijn spoor trekt. Je wordt zo de foto ingezogen.

Foto 2: prachtig qua belichting, de lijnen in de gebouwen. Over die boom ben ik nog niet uit. Is het nu juist de hoognodige breker of verstoord ie nu. Wel ook mooi, via het gebouw wordt je oog naar het centrum van de foto geleid.

Gr,JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar