La Palma ( Canarische eilanden )

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
mimic
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2010 19:05

Dames en heren,

ik ben vrijdag terug gekomen van 2 heerlijke weken La Palma, 1 van de minder toeristische ( maar oh zo mooie ) Canarische eilanden. Naast 600 gewone "vakantie" foto`s heb ik een aantal foto`s geschoten waar ik erg trots op ben. Gezien mijn geringe ( lees geen ) ervaring, twijfel ik of ik dit in de "showcase" mag plaatsen. Ik ben erg tevreden over mijn foto`s, maar wil graag opbouwende leerzame kritiek.

Ik heb met deze serie geprobeerd de ruigheid te combineren met aantrekkelijke kleuren. Ik heb mijn 20D + 70-200L F4 en 17-50 F2.8 meegenomen op vakantie.

4833

F14 1/320 ISO200

4836

F16 1/80 ISO200

4837

F22 1/80 ISO200

4835

F8 1/320 ISO100

4834

F18 1/80 ISO100

La Palma, een schitterend ruig eiland! Vereiste; goede conditie! ( en daar had ik niet genoeg van meegenomen! :) )
Eyeless
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 388
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010 21:05
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Ik vind dat de ruwheid van de rotsen mooi combineert met het blauw van het water van de lucht.. (maar goed heb net zo veel ervaring als jij, dus)
Maar foto 4835 vind ik WAANZINNIG.. Die is echt heel mooi...
Met vriendelijke groet..
Marco

Canon klikding met wat glaswerk..
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Wow! Twee jaar geleden ook op La Palma geweest. Inderdaad waanzinnig mooi!
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

1, 3 en 5 kijken wel lekker weg. 2 en 4 vind ik niet zo goed.
5D + gLas
Gebruikers-avatar
Lampiew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2007 19:20
WoonplaatsCOLON Houten

Ik vind ze erg goed! Showcase waardig (op de stof na, die had je weg moeten halen in photoshop)

#4833 Mooie kleuren, ruigheid komt zeker over.
#4836. Mindere plaat. Enne, Je sensor is echt vies! f14 is onvergeeflijk.
#4837 Heel mooi. Wederom de kleuren en mooie lijn de foto in. Wederom... stof
#4835 Mooie abstracte plaat. Goed die nevel en de regenboog . Maar waarom f22 en iso 200! Meestal worden de foto's wat soft bij hele kleine diafragma's
#4834. Niet slecht.

succes met poetsen ;-)
50D, ef-s 17-55 F/2.8 IS, EF 70-200 F4/L IS, Tokina 12-24 f4, Speedlite 580EX, manfrotto 190cxprob, Gitzo G1278M. Sinds kort wat strobist spullen.
mimic
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2010 19:05

Nou ik ben blij te horen dat ze toch wel bevallen!

De stof, ik moet eerlijk bekennen dat ik dit in het photoshop traject ben vergeten, slordig! Ik ben dusdanig nieuw dat dit soort bewerkingen er nog niet standaard in zitten bij mij. Zo ook is de ISO200 te verklaren, als voorbeeld;

alle 50 foto`s van de prachtige Caldera ( vulkaankrater ), het object waar ik mij op heb verheugd, heb ik op klaarlichte dag op ISO1600 geschoten. Ik snap achteraf werkelijkwaar niet waarom de absurde sluitertijden geen belletje deden rinkelen. Ik denk een combinatie van overweldigende natuur + gebrek aan ervaring.

Ik denk zo langzamerhand dat F14 wel ongeveer genoeg is voor een scherpe landschaps plaat?
coryvon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 248
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 21:00
CONTACTCOLON

Mooi zeg die foto met de regenboognevel in het water !
Gebruikers-avatar
RickvdK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2011 20:25
WoonplaatsCOLON Moriaanshoofd, Zeeland

Mooie foto's vooral foto 1 vind ik mooi!
ik vindt dat ie echt ruig overkomt!
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

kan zeker showcase verdrager, alleen toch wat opmerkingen als ik mag ;

bij d eeerste foto had ik de verhouding water en rotsen 50/50 gedaan met een mooie diagonale verdeling daarvan dus van hoek naar hoek het water, bij de tweede had ik een lager standpunt gekozen en zowieso liggend, de derde ook weer het standpunt waardoor de weg iets meer de verte in loopt als het ware, de rest zijn gewoon mooi op vuiltjes na dan..)

p.s.

bij mij staat de camera zowat vastgeroest op F4, soms gaat ie eens naar 8.0, maar verdere niet, bij landschappen is vaak, vooral op groothoekgebied, dit al ruim genoeg nl. ISO altijd op 200 met een enkele uitschieter naar 100.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Vind foto 2 niet echt mooi. Te donker en te saai. De anderen zijn echter prachtig. Foto 1 is m'n favoriet. Echt ruig! Mooie compo en kleuren. Ook foto 4 vind ik extra mooi met die nevel en mooie diagonaal.

Ga over 2 maanden naar Lanzarote. Ben benieuwd of dat er iets van weg heeft.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar